اول فهیم تاجیک ها و ربانی را تسلیم پشتونها کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148262 منبع: پرینت

وقتى آمريكایى ها تصميم گرفتند افغانستان را اشغال كنند قبل از شروع حملات نظامى ابتدا يک تيم كوچک و محدود از نظاميان و افراد استخباراتى سى آى اى را به شمال و پنجشير فرستادند.

شرط آمريكایى ها اين بود كه پاكستانى ها تا زمانیكه حكومت به پشتون ها انتقال داده نشود حاضر نيستند با آمريكا همكارى كنند همانگونه که فهيم خودش اقرار مى كند تيم سى آى اى در فرودگاه بگرام مستقيم به فهيم دستور دادند كه استاد ربانى خلع قدرت شود و اجازه ندارد در روند بن سهم بگيرد.

سى آى اى یک چمدان از میليون دالر را قبلا به فهيم تسليم داده بودند فهيم اوامر سى آى اى را بجا كرد ابتدا استاد را اجازه نداد تا داخل كابل شود و تمام تلفن هاى ستلايد استاد ربانى را غير فعال كردند، استاد ربانى دو روز بعد از ورود فهيم به كابل به كمک نيروهاى نظامى كمكى بدخشى ها و انداربى ها داخل كابل شد اين زمانى بود كه استاد ربانى ديگر در بن رييس جمهور نبود و قانونى، فهيم و عبدالله روى انتخاب يک رييس جمهور پشتون موافقت كرده بودند و استاد ربانى عملا توهين شده بود.

طورى كه فهيم خودش اقرار كرد وعده شان اين بود تا قدرت را از بچه هاى سقا (تاجيكان) به مردم افغانستان (پشتون ها) انتقال دهند. كرزى به حرمت اين تسليمى او را مارشال ساخت فهيم در محافل خصوصى ده ها بار بعدا تاكيد كرده است كه بهتر است پشتون ها در راس قدرت باشند و ما در بدنه آنها معاون.

نجیب سلام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلام
فهیم
پشتون
کرزی
آمریکا
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   1. سى آى اى یک چمدان از میليون دالر را قبلا به فهيم تسليم داده بودند.
2. كرزى به حرمت اين تسليمى او را مارشال ساخت.
می بینید که این جنگسالاران مردم و قوم خود را به چه قیت میفروشد. اما شما برای مرک شان هم جشن میگیرید.

>>>   Ahmady
پياده ها به جا است و يا مرده اند
سواره ها را گير كنيد كه زنده بگور تأن ميكنتد
بگذشته گذشت زو مكن ياد
أمروز مده به مفت برباد
من كه در أمريكا زندگي ميكردم قريب أين شياذان را خورده بودم و پشتي باني إز كرزي ميكردم زيرا فكر ميكردم كرزي إنسان شده باشد ... ولي وأي بر من كه چه اشتباهي كرده بودم ...
أين ها منكن هم فريب خورد بودند
در ضمن تاجيكان مردم خوبي هستند و خوش باور هستند مخصوصا اينها كه ٣٠ سال در كوه ها مقابل تجاوز گران شوروي و بعد پاكستان جنگ كردند و همه خسته شده بودند

>>>   Hazrati
به خاطریکه سران تاجک یا هزاره ازبک همه گی شان مرده های متحرک و خود فروخته شده هستند و اولاد های خودشان نیستند چی از دل مردم بیچاره میایند تا یی خود فروخته شده امی قسم باشند نسل کشی دولت مزدور ادامه پیدا مییکنه

>>>   هر تاجیک در جای خود مسوولیت دارد !‌
بگذریم از اینکه احمد چه کرد محمود چه کرد. به این بیاندیشیم که من چه میکنم ، خود ما چه میکنیم ؟! عرصه مبارزه ، میدان عمل ، برای همه و به روی همه گشوده است. چه در متن ، چه در حاشیه ، یک جایی است که ما هم صرف نظر از اینکه کسی دیگر چه میکند، به کار مبارزاتی بپردازیم. کجرویی ، اشتباه ، خیانت و خود فروشی کسان دیگر، نمی تواند جواز بیکاره گی و نظاره گری ما باشد. تنها نق زدن، تنها شلاق دشنام و توهین را به فرق این و آن کوبیدن، تنها عیب ها و کژی ها را نشان دادن ، تنها بیان خرابی وضعیت، اصل و نهایت کار مبارزاتی نیست. اصل کار این است که برای دگرگون ساختن وضع و شرایط خراب تلاش و مبارزه کنیم. مبارز واقعی کسی است که نه تنها خرابی وضع را بیان کند و نشان دهد ، همچنان آن وضعیت را تغییر بدهد .
مبارزه عدالتخواهانه این نیست که دو تا نق بزنیم ، پنجاه تا عکس بگیریم، همه کسانی را که خوش ما نمی آید هزار تا دشنام بدهیم، ملامتی همه گپها و کار ها را به گردن این و آن بیاندازیم و قرار بخوابیم که مسوولیت ما ادا شد. در داخل و خارج کشور ، هر فرد ما از خود وظایف و مسوولیت های داریم. باید این وظیفه ها و مسوولیت ها را دریابیم و در پی انجام شان باشیم. یک انتقاد که از کسی دیگر می کنیم ، صد انتقاد متوجه خود ما نیز است . اگر هر فرد از ما تاجیکان ، در هر محیط و مکان ، به قدر توان ، همان کاریکه از ما توقع میرود و از دست ما ساخته است انجام دهیم ، خیلی خرابی ها و کمبود های ما رفع خواهند شد.
با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .

>>>   Soraya Baha
مادر و برادر بزرگم روایت می کردند که بازار چهارچته کابل یکی از زیباترین بازارهای سرپوشیده بود شبیه شهراستانبول که در حدود شصت سال پیش با پلان فاشیستی غلام محمد فرهاد ویران و جایش چهار راهی پشتونستان و فواره ها و رستوران خیبررا ساختند و این یک خیانت بزرگ بود که اثرارزشمند تاریخی شهر کابل را نابود کردندو جایش برای قبایل دزد پشتونستان چهار راهی ساخته و نام گذاری شد .

>>>   داکتر امیر انصاری
فاشیسم اوغانی از همان 100 سال و اندی در فکر تخریب یادگارهای تاریخی شهر کابل بود. غلام محمد فرهاد، شهردار فاشیست کابل، با نابودی چهارچته و ساختن جاده ی میوند (نام فاشیستی) نمود تاریخی و تاجیکی شهر کابل را از بیخ کند. تخریب منار چکری و بت های بامیان نیز کار این دژخیمان قبیله بود. بیت الخلا سازی شهر کابل (دریای کابل را سه ماه آب و 9 ماه گو میگفتند) توسط کرزی و غنی یکی دیگر از ترفندهای فاشیستی قبیله است. با ساختن افغانستان و افغان سازی مردم افغانستان، فاشیسم قبیله ضرورت به حقظ آثار باستانی نه میبیند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است