بررسی طرح اعدام فروشندگان مواد مخدر در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148263 منبع: پرینت

دولت آمریکا در حال بررسی پیشنهادی مبنی بر صدور مجوز اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر است.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در حال بررسی وضع مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر است.

در صورت تصویب این طرح که در میان چندین پیشنهاد دیگر مطرح شده، ممکن است به دادستان‌ های آمریکا اجازه داده شود تا در مورد قاچاقچیان مواد مخدری مانند «فنتانیل» که در اندکی از آن نیز می‌تواند مرگبار باشد، حکم اعدام در نظر بگیرند.

واشنگتن پست گزارش داد این طرح، بخشی از اقدام گسترده تر دولت آمریکا در مبارزه با مواد مخدر خواهد بود. مصرف مواد مخدر تنها در سال 2016، جان بیش از 60 هزار شهروند آمریکایی را گرفته است.

دسته‌ای از مواد مخدر که بر دستگاه عصبی تاثیر می‌گذارد شامل موادی مانند هرویین و نیز داروهای مسکنی است که می‌توان بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه کرد. دارو های مسکن می‌ توانند به اعتیاد و نیز مرگ در اثر سو مصرف منجر شود.

ترامپ بارها در جلسات خصوصی درباره صدور حکم اعدام علیه فروشندگان مواد مخدر صحبت کرده و اعلام کرده بود معتقد است این مجازات در مبارزه با مواد مخدر در کشورهایی مانند سنگاپور بسیار موثر عمل کرده است.

مقام های سنگاپور درباره سیاست این کشور در قبال مسایل مختلفی مانند درمان و آموزش مصرف کنندگان مواد مخدر و نیز صدور حکم اعدام برای قاچاقچیان این مواد به کارکنان کاخ سفید گزارشی ارایه کرده اند.

دونالد ترامپ همچنین رویکرد تند رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین، در قبال مواد مخدر را تحسین کرده و به وی به دلیل «رویکرد خارق‌العاده‌اش» تبریک گفته است. این در حالی است که در پی کشتارهای برون دادگاهی به دست پلیس فیلیپین، هزاران نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

ترامپ در نشستی درباره مبارزه با مواد مخدر در هفته گذشته گفت: «برخی کشورها مجازات بسیار سنگینی، یعنی اشد مجازات، را (در قبال فروشندگان مواد مخدر) در نظر می‌گیرند و مشکلات مربوط به مواد مخدر آنها نیز از ما کمتر است.»

طبق قوانین کنونی آمریکا، دادگاه های این کشور می‌توانند تنها برای فروشندگان مواد مخدری حکم اعدام صادر کنند که موجب کشته شدن و یا قتل یک افسر پولیس شده باشد.

دولت ترامپ پیشتر نیز خواستار در نظر گرفتن مجازات‌ های شدیدتر برای قاچاقچیان مواد مخدر شده بود. کلیان کانوی اکنون مسوولیت برنامه‌ ریزی راهبردی کاخ سفید در اینباره را بر عهده دارد.

کاخ سفید تاکنون درباره گزارش‌ها درباره احتمال در نظر گرفتن مجازات اعدام برای فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر در آمریکا اظهار نظر نکرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
موادمخدر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است