عطا در محاق سکوت و معامله
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148270 منبع: پرینت

عطا با لغو مارش تاریخ 27 و 28 فبروری از بلخ تا کابل و جمع کردن روشنفکران نامدار تاجیک در بلخ و سپردن پیشنهادات 12 ماده ای به ارگ از بیانات آتشین علیه ارگیان یکباره تبرا جست و سکوت کرد.

سپس ارگ هم در یک بازی سیاسی، استانکزی و سلام رحیمی را به بلخ فرستاد و حدود 8 ساعت با والی بلخ مذاکره کردند گرچه محتویات مذاکره روشن نیست اما همه باور دارند که عطا با ارگ وارد معامله شده است و در غیاب جمعیت به توافقاتی رسیده اند.

جالب این است که نخبگان تاجیک هم تا همین لحظه مهر سکوت بر لب زده اند و از معامله قهرمان شان با ارگ چیزی نمی گویند اما بگونه ای تلویحی اینجا و آنجا از معاملات میرمسجدی خان کوهستانی و حبیب الله خان کلکانی با نادرخان نکاتی کنایه آمیزی می نویسند. بدینسان پیامد هرگونه معامله با سلاله نادرخان را هشدار می دهند.

سکوت عطا و فاش نشدن جریان توافقات آن برای جامعه بیش از آنکه ارگیان را متضرر کند به جناب عطا آسیب جبران ناپذیر سیاسی وارد می کند و با این معامله اگر نهایی شود و سرانجام کنار رفتن او از بلخ ولو در یک دادوستد کلان هم جریان یابد او را از ماهیت یک سیاستمدار مجرب تهی و به زیر می کشد و بر سرراه اش خارهای مغیلان کشت خواهد گردید.

عبور از چنین سنگلاخ های دشوار گذر برای عطا ناممکن و پر هزینه سیاسی خواهد بود چون عطا با آن بیانات آتشین و ارایه مستندات بی عدالتی، خیانت و خطاهای بزرگ دولت از دید مردم افغانستان همه پل های برگشت به معامله ی خود و جمعیت را ویران کرد. کل این تهدیدها گویا برای شکستاندن ماشین استبداد این دولت تقریبا در همه بیانات اش تکرار می گردید.

معامله ای اگر صورت گرفته باشد نشان می دهد که عطا تمام این هیاهو، تهدید، مارش، نابودی دولت، حرکت های سبز و نارنجی و سرانجام راست کردن پای کج دولت را برای این راه اندازی کرد که ارگ نماینده های خود را به بلخ بفرستد و بلافاصله امپراطور شمال بر سرراه قاتل رهبرش (استاد ربانی) فرش قرمز هموار کند و بعد در سکوت مطلق فرو برود و از آن همه لاف های "بزن بهادری" دیگر خبری نشود.

ما منتظریم و زمان همه چیز را روشن می کند.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تقوایی
بلخ
ارگ
معامله
نور
سکوت
نظرات بینندگان:

>>>   هاي...؛ عطاي نور هجت خود را ادا كرد در نهايت روي سياه يي به زغال ( جمعيت ) ماند
"عطا محمد بز را زد و برد"

>>>   حتمن تهدید به مرگ شده که این همه سرو صدا ها یه باره مانن باد کتک ترکید، چهل سال و اندی است بالای مردم بیچاره افغانستان معامله سیاسی صورت می گیرد از مادر مهین جز اولاد ناخلف، اولاد با شرافتمند و پایمردی دیگر وجود ندارد ای مادر آه ای مهین پاک دیلران که تاریخ پنج ساله ات در دستان نا خلفان فرزندان شما که همه به شکلی از اشکال تو رو تیکه تیکه و حتی وجودت رو قلبت رو همه روزه به تاراج می برند و تنها استخوان برایت باقی نمانده که برای نسل های بعدی باز هم مایه شرمندگی است، ای وطنم، جان و تنم.

>>>   تقوایی صاحب آیا پیش ازین اینهارا نمی شناختی ؟ اینها نه عهد دارند نه قول نه کدام مرام نه هدف ، فقط منافع شخصی شان ایجاب کند با پاکستانی ها هم سازش وجور آمد میکنند جنرال دین محمد بصیر سالنگی عطا پضل الدین به اصطلاح عیار نه در حرف اینها اعتماد است نه در هیچ عمل اینها به گفته کسی اینها عضو حزب باد هستند

>>>   دوستان عالیقدر وگرامی من! چرا امبد به هر خس وخشاک بسته تا ازدریای توفانی عبورکرد باور کنید که هر ملیت ار هم ملیتی خود زجرو ظلم تحمل ومتقبل شده پشتون از پشتون خود تاجیک از تاجیک خود هزاره هم از هزاره خود ازبیکها از ازبیک خود . خوش باوری را دور بیندازید ودر مورد لقمه نان حلال مصروف شوید وامید از نان خیرات قطع وتوکل به الله پاک کنید وبه هر انسان از بابت ادمیت بنگرید ودکان گرم ملیت بازی را به سیاسون روی سیاه بگذارید از هر ملیت که باشد
باور کنید همه جهان به دیده حقارت به مردم وطنم نگاه میکند وآنرا تمسخر میکند. من که پشتونم کلانترین ضربه را ار پشتونها متقبل شدم واگر هر کدام تان دقیق بنکرید ممکن سرنوشت من داشته باشد پس چرا امیدآینده خودرا با این سیاسون غدار وادم کش پیوند دهبم. نفاق انداختن بین انسانها کار شیطان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است