چالشی میان حرامزادگی بین مسلمین
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148299 منبع: پرینت

نماینده ویژه سازمان ملل در امور خشونت جنسی از چالش جدیدی به نام حرامزادگی در خاورمیانه خبر داده است.

شاید بعضی از خوانندگان عزیز واقعه یا ماجرای «حرّه» را که در سال 63 هجری در مدینه اتفاق افتاد بدانند در این حادثه ی سه‌ روزه که به دستور دارالخلافه یزید بن معاویه انجام شد بیش از 3000 تن از زنان و دختران صحابه و تابعین مورد تجاوز قرار گرفتند که 800 تن آنان باردار شدند. (دانشنامه اسلامی)

پس از این حادثه دخترانی که به خانه بخت می‌ رفتند «ولی» و سرپرست آنها باکره بودن و دوشیزگی را شرط نمی‌ دانست ابعاد این فاجعه چنان گسترده بود که خانواده داماد نیز آن را بدون چون و چرا می‌ پذیرفت. اندکی بعد کودکانی از این زنان متولد شدند که مدت‌ ها ذهن و فکر مسلمانان را در صدر اسلام مشغول کرده بود.

شبیه‌ ترین داستان به ماجرای حره ایجاد گروه داعش در عصر ما است که بدون مبالغه، عمق فاجعه به مراتب بدتر از آن دوره است. روزنامه نیویورک‌ تایمز در شماره یکشنبه مورخ 94/12/23 گزارش داد که ابعاد تجاوز داعش به دختران و زنان در عراق و سوریه چنان گسترده است که باعث رونق تجارت قرص‌ های ضد برداری شده است در این گزارش که به صورت میدانی و حضوری تهیه شده آمده است: "زمانیکه دختران و زنان در بازار خریدوفروش می‌ شوند با آنان یک بسته قرص ضدبارداری نیز به خریدار داده می‌ شود".

در همان زمان شبکه «اسکای نیوز» از کشف اتاق‌ های زیرزمینی داعش که به منظور اذیت و آزار جنسی زنان «ایزدی» ساخته شده‌ بود خبر داد. از سوی دیگر متن فتوای شماره 64 که در 29 ژانویه 2015 توسط «کمیته پژوهش و فتوای» داعش منتشر شد درباره برقراری رابطه جنسی با زنان اسیر است. این فتوا می‌ کوشد روابط جنسی بین اعضای داعش و اسیران زن را تنظیم کند. این فتوا فراتر از جزوه‌ ای بود که داعش در سال 2014 درباره چگونگی برقراری رابطه جنسی با بردگان منتشر کرد.

اکنون جهان اسلام و بخصوص خاورمیانه با یک چالش و معضل دیگری به اسم حرامزادگی روبرو شده است. «پرامیلا پاتن» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور خشونت جنسی در جنگ روز جمعه نهم مارچ در مقر سازمان ملل در نیویورک گزارش سفر 8 روزه خود به عراق را تشریح کرد. وی گفت که وجود هزاران فرزند حاصل تجاوز شبه‌ نظامیان داعش به زنان اسیر شده یکی از مشکلات جدی در عراق پس از داعش است.

به گفته این نماینده سازمان ملل، مقامات عراقی در شهر موصل مجبور شده‌ اند برای نگهداری از این قبیل نوزادان یتیم‌ خانه دایر کنند به گفته پاتن مشکل اصلی در عراق نگاه جامعه به این نوزادان است و قبایل عراقی آنها را نمی‌پذیرند زیرا آنان را «حرامزاده» می‌ دانند.

البته افغانستان نیز از شر داعش در امان نبوده است. به رغم آنکه تاکنون آمار جامعی از خشونت جنسی داعش در افغانستان در دست نیست اما این گروه در ولایت‌ های ننگرهار و جوزجان نیز دست به اعمال خشونت جنسی زده است بعید نیست که روزی گزارش جامعی در این خصوص منتشر شود.

این بود برگ دیگری از دوره سیاه داعش که سال‌ های سال، جامعه انسانیت و البته اجتماع مسلمانان از رفتار این گروه، متاثر و چه‌ بسا شرمسار خواهد بود.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرادی
داعش
زنان مسلمان
رابطه جنسی
خشونت
نظرات بینندگان:

>>>   حرامک زاده گی حتی در زمان خلفای راشدین دربلین مسلمانان مروج است که غنیمت میگرفتند وکنیز می گرفتند

>>>   جهادالنکاح داعشی ها ووهابی ها یک خشونت داوطلبانه است. که نسل دیگر حرام زادگان را برای جنگهای خود به وجود می اورند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است