دروغ های ناتمام رییس جمهور
زمانیکه استانکزی و اتمر در گذشته تاریک و سیاست فاشیستی در امنیت رییس جمهور، کشور را زیر سلطه دارند، غنی با ابزار ساختن ارتش و پولیس برخی مقام ها در نیروی امنیتی را دلیل ضعف های کشفی می داند 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۰ کد خبر: 148315 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ضعف کشفی و استخباراتی در نظام حاکم در طول هفده سال گذشته، سبب گسترش ناامنی ها و کشتارهای وسیع شده است به طوری که پس از حمله مرگبار یک کانتینر مواد منفجره در کابل، فضای شهر بدل به موجی اعتراضی برای پایان یافتن زدو بندها در نهاد امنیت و برکناری روسای ارگ نشین آن بود که با خشونت حکومت سرکوب شد.

این در حالی است که اشرف غنی در مقام ریاست جمهوری همواره سعی در مبرا کردن حکومت از اتهامات و واگذار کردن آن به مقام های معلول الحال است و این گونه به نظر می رسد که حتی توان برکناری اتمر و استانکزی را ندارد همچنان که این دو مقام با گذشتهِ تاریک از نزدیک ترین های وی نیز می باشد.

پس از موج گسترده اعتراض ها برای برکناری استانکزی، وی با خیال آسوده دم از ستون پنجم می زند و خود را مبرا از هر اتهام و ضعفی می داند، مقامی که به گفته جنرال دوستم در ترور برهان الدین ربانی نقش پررنگ دارد و قصد جان معاون اول ریاست جمهوری را با حمله بر کاروان نظامی وی داشته است که با تبعید در پی اتهام ایشچی به فراموشی سپرده شد.

در این میان، رییس جمهور در مراسم افتتاحیه فرماندهی عمومی مشترک با اشاره به اهمیت کشف در تغییر شیوه جنگ، برخی از مقام ها را متهم به جدی نگرفتن گزارش های استخباراتی ریاست امنیت ملی می کند، فرافکنی های که جز سیاست رییس جمهوری می باشد که همواره با تکیه بر آمارهای دروغین و یا گفته های بدون ارایه مستندها سعی در ایجاد حاشیه امن برای مهره های اصلی دارد.

و اگر مشکل اصلی حمله و انتحاری ها با تلفات گسترده غیرنظامی مقام های رده پایینی است که گزارش های استخباراتی را جدی نمی گیرند، پس وظیفه مقام ارشد امنیت چیست؟ آیا در حمله های به تکرار نباید اقدامی در جهت سازماندهی نیروهای تحت امر خود صورت دهد و همچنان تنها حکم شاهد را دارد و مهم تر از آن، رییس جمهور برای فریب مردمی که هر روز حتی در امنیتی ترین مناطق پایتخت به خاک و خون کشیده می شود چنین سخنانی سطح پایینی را ابزار می دارد؟

از جانب دیگر، در دستگاه حکومتی شکل گرفته به همت اشرف غنی، چنان در فساد ریشه ای شده که تمامی نهادهای مهم دولت تهی از اختیار زیر سلطه رییس جمهور و ارگ است و در حالی که سربازان بدون تجهیزات نظامی در میدان های نبرد رها شده اند، استانکزی و اتمر مشغول توطیه علیه رهبران جهادی و قومی در کنار همکاری با عوامل تروریستی هستند.

و زمانیکه معاون اول ریاست جمهوری در تبعید به سر می برد و باقی مقام های غیرپشتون نیز به هر دلیل از قدرت عزل و یا به انزوا کشیده شده اند، فضا برای اشخاص قوم گرا و مستعد رویکرد افراط گرایانه گسترده شده است به طوری که اتمر به عنوان مشاور ارشد امنیت وظایف معاونت اول ریاست جمهوری را انجام می دهد، بماند که باقی مقام های ارگ نشین در چه مسندی چه می کنند!

در همین راستا، گزارش سیگار به تکرار از فساد در پس پرده ارتش و پولیس افغانستان بر می دارد، وجود جنرالان و فرماندهان فاسد دلیل اصلی شکست و ضعف هاست که حتی از هزینه لباس و آذوغه نیروهای امنیتی دزدی می کنند در حالی که سربازان در ابهام از تعریف دوست و دشمن منفعل در پایگاه ها اجازه مقابله با تروریستان را ندارند.

سیاست طالب دوستی اشرف غنی در مذاکره بدون شرط با این گروه تروریستی و طرح مناطق صلحِ حکمتیار، گواه این است که نیروهای ویژه افغانستان نه برای عملیات های حساس در جهت حفظ امنیت مردم و مناطق مختلف بلکه ابزاری هستند در راستای اهداف اقلیت در قدرت قبیله ای.

رییس جمهوری که با چشم بستن بر اقدامات تروریستی بلندپایه ترین مقام های امنیتی با فرافکنی و گفته های واهی تعدادی مقام را دلیل وقوع انتحاری و کشتارهای مردم می داند، خود مهره ای اصلی خیانت ها و جنگ است و تا زمانی که مقام های اینچنینی فرصت ریاست جمهوری یابند، افغانستان روزگاری بدتر از حاکمیت طالبان را به تلخی تجربه می کند و زنان، کودکان و مردان در کنار سربازان از هر قومی حکم قربانی را دارند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
اتمر
استانکزی
نظرات بینندگان:

>>>   ...به این سه مرد ...که با جان مردم این وطن برای بقا خودشان بازی های کثیف راه می اندازند.

>>>   سه نفر خاين وطن فروش طالب كه درارگ حاكميت دارند و مردم بيگناه كشته ميشود و انها لذت ميبرند از بادار خود طالب دفاع ميكنند.

>>>   واین سه نفر یک پلا ن جدید را روی کار اورد
بعد از 24 سا عت که از انفجار در به خا ک سپاری پسر ایزید یار گذشته در مطبو عا ت اعلا ن می نماید که گویا امنیت ملی یک انتحاری را در سرای شما لی دستگیر نمو د شما قضا وت نماید که در 24سا عت ایا همین انتحاری در سرای شما لی به خا طر
اینکه اتمر و استنکزی دستگر کنند منتظر شا ن است
این همه یک دسیسه است انها از قو م انگلیس هستند دیگر مردم سر شما با زی نمی خورد لطف نمو ده استعفا خو د
را بدهد تا اینکه دیگر مردم بیچاره
به خا طر شما کشته نشو د

>>>   جلو_کرزی_تروریست_و_عبدالله_منافق_را_باید_گرفت!
چون این دو ....، جنایتکار و ....در پی تطبیق پلانهای مخرب بعدی باند تروریستی قبیله شان برای هر چه بیشتر بیچاره ساختن مردم کشور هستند.
دیدار امروز این دو فاسد برای کشور خطرناک است.

>>>   پاسخ دندان شکن به ارگ و غنی:
ارگ: از بابت رویداد هاى اخير تروریستی لندن متأثر‌ و غم شريكيم!
توماس لی از تحليلگران امور افغانستان و خاور ميانه :
لندن به تو نياز ندارد. به فكر جمع كردن كثافت كاري خودتان باشيد و از برادر خواندن تروريستان دست بكشيد."

>>>   امنيت ملى سوراخ دعا گم كرده است. امنيت ملى چنان بى كفايت است كه حتى نمى تواند يك دروغ خوب بنويسيد. انتحاريون در گذشته نشان داده اند كه حتى در مقعد خود بمب را جابجا ميكنند، در دستار جابجا ميكنند، البته اگر بخواهند در كفش ها نيز جابجا خواهند كرد. نخست اجساد انتحاريون نشان مى دهد كه حد اقل دو تن انها داراى كفش ها و پا هاى سالم اند و مواد انفجارى دربدن شان جابجا شده بود، به فرض اگر در كفش مى بود و دروغ شما رأست ميبود ايا اين ضعف و ناتوانى شما را ميتواند توجيه كند و جان هاى از دست رفته را برگرداند؟
واقعيت ان است كه در چند سال اخير حملات زيادى انجام شده و بزرگترين هاى انها مانند موتر بمب اخير، قوا اردوى شاهين، و بيمارستان چهارصد بستر قواى مسلح نشان داد كه شما هيچ گونه كنترول نه تنها بر إوضاع نداريد بلكه مردم از همكارى شما با اين تروريست ها حرف مى زنند.

>>>   صالح محمد ريگستانی: انتحار كنندگان به شكل ريزرف در مهمانخانه های ارگ به سر میبرند

>>>   در شب تصميم به خاكسپارى شهيد اسلمى در تپه مرحوم مارشال گرفته ميشود ، در عرض چند ساعت سه تن در انجا جابجا ميشوند.
چيگونه؟؟؟
اساسى ترين پرسش همين است كه اين ذخيره گاه انتحاريون در كجا است؟ انها را كى دستور حركت مى دهد؟
چيگونه به انها اطلاعات داده ميشود؟
انتحار شمشير دامالوكس قبيله براى اجراى اجنداى قومى و فاشيستى است و معماي حمايت از طالب ، ادامه كار انها و برادر خواندن انها در قالب پاسخ به همين سوال ها قابل حل است.
نوت: به تويت توماس لى به پاسخ ارگ توجه كنيد!
ارگ با لندن اظهار همدردى ميكند
اما پاسخ اين است: ما نياز به همدردى نداريم مردارى خود را پاك كنيد و تروريست را برادر خطاب نكنيد!

>>>   جاويد كوهستاني:
دوستان امنيت ملى :
اول در ساحه امده مطالعه كرده بعد اعلاميه مى داديد ، واى از اين بى خبرى شما ، بوت ها و پا هاى انتحارى ها بیشتر ثابت مانده تاكمر بغل شان ، داد و بيداد از دست شما ، اخر هـيچ ادمى در دفتر رسانه يى نداريد كه با دقت ولو براى انحراف افكار هم باشد دروغ با حقيقت نزديك بگويد ، واقعاً متاسفم به همه تان .

>>>   خواست مردم اففانستان نیست خواست چندتا
پنچرمین وولگردهااست مردم افغانستان در
حدود سی میلون است اینها کل اش پنجاه نفر نیست چرانام یک تاجک گرفته نمی شود
ریس جمهورباید هرگز به خواست چند پنچرمین این کارنکند.

>>>   در هیچ نهاد سکتور امنیتی قطعآ کار به اهل کار سپرده نمی شود وقتیکه پوست خالی می شود در خدمت پول دبل و واسطه دبل قرار می گیرد نه در خدمت کاردان بهترین کادرهای تحصیل کرده نظامی که لیاقت رهبرن جنگ را دارند در نبود موجودیت واسطه و پول به رتبه تورنی که آخرین رتبه افسران جوان می باشد و در عدم موجودیت بست به عمر 52 سالگی به تقاعد سوق می گردند و جای شان برای اطفال زیر سن که رتبه دگروالی و جنرالی که از آسمان ها بالای شان باریده است داده میشود که به ارزش های نظام عسکری آشنایی ندارند باقی می ماند توکل ما مردم به خدا با این چنین حکومت...

>>>   هرسه اش بی کاره است.
ع

>>>   اول پارلمان را شرم شان نمي ايد تا اينقدر غفلت در وظيفه اجازه دخول موتر را توسط همين وزير دفاع خواب برده صورت گرفت و دگه اين خيانت كار هاي خاين نام شان در صفحه تاريخ بنام خاهين وطن ثبت است از پارلمان براهت حاصل كردند باز پيسه خوردند چرا احضار كردند بيكار بودند حيف حيف .

>>>   مجلس مسخره و چك چكي!
مافياي پارلمان به منظور دريافت پول هاي قُلمبه و سُلمبه مسوولين كليدي را استيضاح مي كنند تا جيب هاي خودرا پر كنند. از يكطرف استيضاح مي كنند از سوي هم آن هارا در مجلس با چك چك و تملق بدرقه مي كنند. شما مطمين باشيد اين سه عضو كليدي سكتور امنيتي راي اعتماد خواهند گرفت و خوشحال به كرسي هاي شان برخواهند گشت. حتا اگر كشور در آتش و خون بسوزد اين مجلس فاسد خم به ابرو نمي آورند.
حرمت نماينده هاي باشرف و پاك حفظ باشد.

>>>   ساعت تیری و سرگردانی و جور کردن مشکلات به مردم است فقط خاک را به چشم مردم زدن است کشور که خودش مستعمره باشد این نوع گپ ها مسخره است تصمیم گیرنده امریکایی ها و انگلیس ها است نه 4 نفر وکیل لاشخور و بیسواد دزد و فاسد

>>>   اﺯﻳﻦ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ و ﻗﺎ ﺗﻠﻴﻦ ﺷﻔﺎﺧﺎﻧﻪ 400 ﺑﺴﺘﺮ ﺑﺮ ﺣﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ...

>>>   انجنیر نقیب صمیم
چه قسم رای گیری بود که بنده خدا را نتوانست از خواب بیدار کند۰ حمله تروریستی چار صد بستر آب را از آب تان نداد ًًً

>>>   سخنگوى ارگ:
خانه ملت( مجلس نمايندگان) آباد.

>>>   نماينده شما در كدام گروه شامل است ؟

راى وزير دفاع:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :106
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:88
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 5
________

راى وزير داخله:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :120
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:75
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 4
_______________

راى ريس امنيت :
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :129
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:66
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 2
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو:

>>>   بهارستان کارته پروان
حبیب اله کلکانی ناحق بمردم کابل نگفته بود که کابلی سیل بین. هر کسی امد بالای شان حکومت کرد چک جک میکردند. و پس پسک میکردند. به پل باغ عمومی امد مردم را خواست که او مردم ازین به بعد پس پسک بند هرکسی که ازین به بعد پس پسک کند جزایش را خواهید دید . زیرشما مردم جرئت گفتن را ندارید .

>>>   Ariaie
حيف نآن ان خانه كه به يك عده از اين وكلا داده ميشود، باور كنيد اگر اين مجلس كار خود را درست انجام مى داد امروز افغانستان / خراسان در مسير درست قرار مى گرفت

>>>   مگر انتخابات پارلمانی شفاف بود ؟
ابنهای که امروز پیسه گرفتند دیروز هم پیسه دادند تا وکیل شدند وحق وکلای حقیقی وراستین ملت را خوردند .... برشما کمیشن کاران ملت خدا از شما درآخرت وحاضرت پرسان می کندانشاللله

>>>   مردم بیچاره بار دیگر به تمسخر گرفته شدند!!
پارلمان .... ! وکیلان بیوجدان (به استثنایی نماینده های واقعی مردم)، شما مسئول قطره قطره خون مردم هستید، تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد!

>>>   ملتي كه شعور نداشت ومثل گوسفند تابع چوپان هاي قومي بود روزش از اين بدتر هرروز جوانش بميرد و بگريد و با تملق به تقرر يا ابقاي يك تيكه دار قومي جفتك و خيزك بزنند. مرگ بهتر از اين زندگيست كه اين ملت دارد.

>>>   نجیب بارور
چند روز پیش وقتی خبر شدم رییس‌جمهور متقلب پارلمان را لغو می‌کند، متعجب شدم. اما امروز من نیز یکی از طرف‌داران لغو پارلمان هستم. این نهاد قانون‌گذار خود به مرکز قاچاق‌بران، تجارهای مواد مخدر و تجاران قانون مبدل شده است. یک چیزی زیر نام پارلمان وجود دارد، نه‌تنها که نقشی بر نظارت از عمل‌‌کرد دولت ندارد بلکه خود باعث ایجاد فساد و هزاران شرمساری‌های دیگر شده است. کمیشن‌کاران پارلمان وقتی جنایتی مثل رویداد شفاخانه چهارصد بستر اتفاق می‌افتد به‌جای این‌که روی عامل جنایت تمرکز کنند، بخاطر بازار و تجارت خود خوش‌حال می‌شوند و فوری طرح استیضاح که در واقع "استهزا" است را می‌ریزند. سپس وزرا مجبور هستند صدها وکیل را با صدهاهزار دالر بخرند -تا چند روز پیش قیمت یک وکیل در پارلمان پنج‌هزار دالر بود حالا نمی‌دانم چند است- بعد این وزیر پولی را که به‌خاطر بقای خودش در وزارت مصرف می‌کند آن را از قراردادها و راه‌های گوناگون دیگر به‌دست می‌آورد. نتیجه این می‌شود، رویداد محور استیضاح فراموش می‌شود، وکلا قیمت وجدان خود را می‌گیرند و وزیر اژدهاتر از پیش به دزدی برمی‌گردد. حالا شما بگویید بودن چنین نهادی خوب است یا نبودنش؟

>>>   ما مردم گوسفندی، همی حکومت گرگ صفت و نمایندگان ....

>>>   خطاب به نظر دهنده بنام بهارستان کارته پروان :
وکلای خاین رشوتخوری که از خوشحالی جیب پری شان به وزرای دفاع و داخله وریس امنیت ملی که با رقص وبازی و چک چک شدند اینها نه تنها که کابلی اصیل نبوده بلکه پدران شان شهر کابل را بلد نبودند همان چک چکی ها مجلس از گوشه و کنار جمع شده و به اثر چور و چپاول و خیانت خود را صاحب پول و سرمایه ساخته اند و در شهر کابل پس از سال ۱۳۸۱ هجری شمسی مطابق ۲۰۰۰ میلادی از پول های کمکی جامعه جهانی بشکلی از اشکال و بکمک حامدکرزی و اشرف غنی احمدزی در شهر کابل صاحب خانه های مفشن و بلند منزل ها و سرای ها و اپارتمان ها گردیده اند و در انتخابات بنام وکیل مردم کابل خود را بکرسی پارالمان رسانده اند اینها اصیل کابلی نیستندبطور مثال یکتن جوانک که اصل از ولسوالی زازی ولایت پاکتیا است و اکنون بحیث معاون اولاقای ابراهمی خود را رسانده انهم بنام وکیل مردم کابل خود را جازده اما بکابل هیچ خدمتی نکرده بفکر قومگرایی خودش است اصلی مردم کابلکه مردمان اهل علم وادب هستند هیچگاهی نه ترورست بوده و نه وطنفروش و خاین به مردم نباید هر ظالم و دزد و خاین را بنام کابلی بدون شناخت انها معرفی کنید اینکا خیانت وجفا در حق مردم اصیل کابل است .

>>>   خراسان تاریخ تیرشده

>>>   افغانستان و پارلمان افغانستان.
پارلمان که در۲۴ ساعت رنگ خیانت بخود میگرد و وزرآی ....که خون تمام ملّت افغانستان وسربازان رابارشوه دادن میفروشد وبریش پارلمان میخندد ویاوه گویی میکند بجای که در مقابل ملّت ازخیانت کردنش پاسخ بدهد، یکش میگوید مارا میگه تو خاب میکنی؟ مه چشم بازی نمیتانم درحال از سوال وترح دادن عاجر خجالت ميکشد چشمش را کورمیگیرد،چون عقلش کور است، ودیگر باز بریش پارلمان میخندد میگوید کاری که من در ۹ نو ماه کردم در۳۰ سال در افغانستان کس نکرده، بلی از فروختن ولایتها، وجاه بجای انطهاریها، و خرید انطهاریها، که این حقیقت هست دیگر کدام کار برای ملّت افغا نستان کردند.
شرمنده وغذاب قیامت درسرراه این رشوه خاران ومعامله گران. ق.ناصری

>>>   واحدی کابل
از وکیل بی سواد گرفته تا وزیر بی کفایت وریس جمهور تقلبی چه توقوع دارید او مردم فقط به خداوند بسپارید خدا جزای اینها را بدهد

>>>   پیش ازین مارشال رحیم وردک بسم الله عبدالله حبیبی استانکزی وزیر دفاع بودند جنگ بود
اگر همین آصف راکه آشنای همه است وزیردفاع داخله رئیس امنیت بسازند بازهم جنگ پاکستان جاری است
هدف شما ماجراجوئی وتضعیف حکومت است؟
ماشما نباید مانند پاکستانی ها عمل کنیم

>>>   حتی با تبدیلی روسای آی اس آِ گه قوماندان اصلی جبهه جنگ هستند هم امنیت نمی آید
صد مرتبه وزیردفاع داخله رئیس امنیت تبدیل شود گوچکترین تاثیری ندارد همین جنگ است

>>>   ( دربین این نظرات ونوشته ها حتما چیزی واقع شدنی هست )
جامعه شناسي که سقوط شوروي را پيش بيني کرده بود، از سقوط آمريکا در دوره ترامپ مي‌گويد
يوهان گالتونگ به سبب پيش بيني صحيح رويدادهاي متعدد تاريخي از جمله حملات 11 سپتامبر مشهور است
يک جامعه شناس نروژي که سقوط اتحاد جماهير شوروي را پيش بيني کرده بود هشدار داد زوال قدرت جهاني آمريکا در دوره رياست جمهوري دونالد ترامپ تسريع مي شود و اين کشور در زمان تصدي وي سقوط مي کند.
روزنامه اينديپندنت چاپ انگليس نوشت: يوهان گالتونگ به سبب پيش بيني صحيح رويدادهاي متعدد تاريخي از جمله قيام ميدان تيان‌آن‌مِن چين و حملات 11 سپتامبر مشهور است.
گالتونگ سال 2000 زماني سرو صداي زيادي بوجود آورد که پيش بيني کرد قدرت آمريکا در جهان، تا سال 2025 سقوط مي کند.
در عين حال، وي در زمان دولت بوش، پيش بيني اش را به سال 2020 تغيير داد.
اکنون گالتونگ مي گويد اين واقعيت در پي انتخاب ترامپ در حال محقق شدن است
این جامعه شناس نروژی تاکید کرد: فروپاشی قدرت آمریکا دو جنبه دارد. سایر کشورها دیگر هم‌پیمانان خوبی برای آمریکا نخواهند بود و اینکه آمریکا باید کشتارها را به تنهایی و به وسیله بمباران از ارتفاعات بالا و پهبادهایی که از سیستم‌های کامپیوتری یک اداره کنترل می‌شوند، صورت دهد.
وی افزود: هر دو این مسئله امروز در حال روی دادن است. افول قدرت آمریکا تا سال 2020 بیشتر به طول نمی‌انجامد و من اطمینان دارم که این فروپاشی حتمی است
یشگویان آمریکایی اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یا به قتل می‌رسد و یا اینکه مجبور به کناره‌گیری از قدرت می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک ، رسانه هایی آمریکایی به نقل از پیشگو‌ها اعلام کردند که در آمریکا ماه‌ گرفتنی روی خواهد داد و در آن 115 کیلومتر مربع از خاک آمریکا در تاریکی فرو خواهد رفت. این نشانه آن است که فاجعه ای در آینده در آمریکا روی خواهد داد. «أوید کیفس» و «مارجوری أور»، چنین حادثه‌ای را پیش‌گویی و اعلام کردند.
بعد از ماه‌ گرفتگی‌هایی که سال‌های 1909، 1927، 1963، 1981 و 1999 روی داد حوادث هولناکی در آمریکا روی داد. از جمله تلاش برای برکناری «بیل کلینتون»، رئیس جمهور پیشین و سوءقصد به جان «رونالد ریگان» و « ویلیام هووارد تفت» از روسای جمهور اسبق آمریکا، ترور «جان اف. کندی»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، درگذشت «فرانکلین روزولت»، فاجعه «هیروشیما» و «ناکازاکی» و تظاهرات در شیکاگو، از جمله این حوادث بود.
کتابی از سده نزده پیش بینی میکند : دانالد ترامپ آخرین رئیس جمهور امریکا خواهد بود
در1896 نویسنده اینگر سول کتابی نوشت که با دقت موقعیت سیاسی کنونی امریکارا نشان میدهد
عنوان کتاب ( واپسین رئیس جمهور )
درین کتاب فردی وجود دارد که برای ریاست جمهور ی تلاش میکند وهیچ کس باورنمیکند که او پیروز شود،او در خیابان پنجم نویورک زندگی میکند ( برج ترامپ در خیابان پنجم نویارک است) شورش ها وتظاهرات درنتیجه ریاست جمهوری او سراسر کشور را فرا میگیرد
وزیر کشاورزی او فردی بنام لیفی بنس است ( مایک پنس فعلا معاون ترامپ است )
( ر )

>>>   غنی دروغ بس است مردم ترا شناخته اند که فاشست و قومپرست استی دروغ بس است مردم دیگر فریب دورغهایت نمیخورند دروغگو

>>>   جناب: به استعفای یکنفر و دو نفر اگر فکر کنی صلح به این کشور بر میگردد نا ممکن است. این جنگ بیش از سه ده است که دست کشور های همسایه در آن دخیل است. جنگ که تمویل کنند ه بمراتب قویتر از حکومت است. فرض کن این دو نفر رفتند بگو دیگر کدام کله را میبینی که بتوانند اعاده صلح کنند؟ این سخنان از سویه شما بالاتر است کمی دقیق و درست فکر کن.

حس طالقانی

>>>   Hakimi
واقعا خوب کار نمیکنند زنان انها باید مثل دیگران در جاده اطاق به اطاق بگردن وخود فروشی کنند خوب است واولاد های که بدنیا می اورند همه جنرالان میشوند اگر محاسبه کنی جنرالان نصف انها جاده زای هستند

>>>   هدف آشنا و مردم از سبكدوش سران امنيتي كدام دشمني و عقده شخصي با اين چهار نَفَر نيست، هدف ما و همه ملت سپردن اين أمور به أشخاص شائسته و با تجربه و قابل قبول اكثريت مردم است، اين سه نَفَر نظر به گذشته مسلكي و تجربه شان هيچ گاه أهل براي پيشبرد اين أمور نبوده و نيستند، و خودشان هم ميدانند كه اهليت اين كار ها را ندارند، و بايد نه زنده گي ملت و نه زنده گي خود را در خطر اندازند، مردم بتنگ شده اند، و زور مردم زور خد است، در روز بد أمريكا هم همچو أشخاص را نجات داده نميتواند، از تجارب صدام، قذافي، صالح يمن پند بگيرند.

>>>   Ariaie
قدرت سياسى و نظامى بايد به دست كسانى داده شود كه به صورت سنتى و تاريخى عليه ترور جنگيده اند و هيچ رابطه و دلسوزى قومى با انها ندارند و تا زمانيكه امنيت و سيستم كارا برقرار نشده اين چنين باشد!

>>>   چهار سال پیش در کابل پرس نشر شد که طالبان سربازان غیر پشتون را کشته و از پشتون ها به عنوان ستون پنجم استفاده می کنند.
در این چهار سال اخیر ستون پنجم تعداد زیادی از جوانان سرباز غیر پشتون را از پای درآوردند. این گزارش را با دقت بخوانید.
#کابل_پرس

>>>   Farid
طالبان رُخ دیگری همان قدرت و برنامه ی اند که " آقای رییس جمهور " به آن باور دارد و تمام دوران حکمرانی اش وقف آن باور شده است . آنچه در وطن ما می گذرد ؛ نسل کشی است . تیم تداوم به نسل کشی باور دارد . مدافعان آن تیم پر اند از نفرت به غیر خودی .

>>>   در کدام آیت و حدیث آمده که اتمر و استانکزی استعفا بدهند.

>>>   ·
هموطنان عزیز ؛ من از وقتی که کشتار وحشیانه
مردم را میدیدم وجدانم آرام نبود..بعد از تحقیقات زیاد
دریافتم که مثلث ترور پاکستان ،امریکا ..طالب..داعش
حقانی گل بالدین وغیره یکجا برای بربادی وطن ما کار
میکنند امریکا.همه اینها را یعنی پاکستان ،طالب،داعش
گلبالدین حقانی را تمویل میکند..امریکا خود برای کمک طالب
و داعش هلی کوپترهای بی نمبر میفرستد.ثبوتش در جلال
آباد
نزد ظاهرقدیر است..امریکا پلان ترور را برای غنی ،ستانکزی
و حنیف اتمر میفرستد و این وطنفروشان خودشان با کمک طالب
وداعش آنرا اجرا مینمایند..لزا برآی دفاع از وطن همه اختلافات
بین تان را کنار بگذارید و کمر دفاع از وطن را ببندید و بدانید که
متجاوزین انگلیس روس امریکا و مداخله گران پاکستان ،عرب و
ایران هیچگاه با ما دوستی ندارند..امریکا طی ۱۸ سال مانند اطفال
همه را بازی داده و همه حرفهایش دروغ است.واخیرا ولایت بلخ را
میخواهد با کنار زدن عطا محمد نور ..به کشتارگاه تبدیل کند.به پیش
به سوی تشکیل وتاسیس ..آریانا خوراسان بزرگ که هیچ خارجی را
بدون از اولاد این وطن نمی خواهد....پیروز باد انقلاب آریایی

>>>   وقتی تصمیم گیرنده های اصلی همه پشتون است امنیت برقرار نمیشود گرگهای دولتی هرروز ترور وکشتار انجام میدهد تا مناطق را ازمردم فارسی وان تخلیه کند ....

>>>   خود ای ... چه ره میداند نه کدام متخصص نظاممی است و نه هم کدام سیاستمدار, صرف یک فرد عقده به دل است که چرا اتمر و سایرین در قدرت استند اگر خودش یا پدرش یا از گروه آدم کش خود این شخص در این مقام میبود باز او هیچ گپ نمیبود و خیر و خیریت میبود. اضافه تر از 18 سال است که وزرای رنگارنگ رفته و آمده کدامش کدام ابتکار ره کردن که اینها بکنند چون همه قدرت بدست قدرتمندان منطقه و جهان است ما و شما حیف است که خوده به زحمت میسازیم. کشور را ما قبلاً در سال 2002 تسلیم بیگانه گان کردیم و امضای اقایان تسلیم کننده در اوراق تاریخ درج است. آشنا جان لطفاً کمی از به معلومات خود اضافه کو باز بیا تبصره بکو در غیر آن تف که بالا پرتاپ میکنی بر روی خودت اصابت میکنه.

>>>   هله زود شوین اشنا جان را رئیس امنیت ملی بسازین که ارامی شود

>>>   پاسخ !
یقیناباید وند گیرا تاریخ باید سری قدرت
بیاید که درکوچه وبازارشهرکابل گشت وگزارکرده نتوانید وبس ازاین معلوم میشودیک چند پول که دربانک مرکزی افغانستان وجوددارد به دزدی وغارد برده شود وکوچه به کوچه جنگ باشد .

>>>   درسرمردم پشتون میخ کوبید یاکسی دیگری
چرا وبه دستورکی این همه تخریبات وتفرقه ها را براه انداخته اید

>>>   اقای بهرامی گزینه بهتر و کارا تر از تو برای وزارت دفاع در افغانستان آن قدر زیاد هستند که به شماره موهای سرت.
بهترین گزینه برای وزارت دفاع جنرال صب رازق طالب کش هستند

>>>   این ها هیچ درایت و لایاقت را دنارند و بهتر است که افغانستان را تهنا بگزارند و مردم را ببشتر مورد ازیت قرار ندیهند و قطع الرجال نیامده است در کار ها شان موثریت نداشته اند . زره

>>>   استعفی نمایند تا نقشه وبیرق خود راعوض افغانستان جامه عمل بپوشانید
کاشکی گپهای شما صادقانه میبود

>>>   من فرق بین تنبان کشی وآزادی بیان رانفهمیدم

>>>   اشرف غنی احمد ضیأ مسعود را برطرف کرد که در کار های خود نا موفق بود و حکومت داری خوب را معنی اش را نمی فهمد و هیچ کس را نمی کشد.
عطا محمد نور را نیز برطرف میکند که نمی گذارد در بلخ یک سلاخی انسانها مثل کابل جور شود.
اما با تقدیر زیاد از حنیف اتمر و استانکزی که در تبدیل کردن شهر کابل به سلاخی مردم بیگناه توسط خودشان و داعش و طالبان ،فعالیت های ارزشمندی انجام دادند، از آنها پشتیبانی نموده و بزودی مدال عبدالرحمن خان را به آنها تفویض خواهد کرد.

>>>   غنی ستون پنجم طالبان و داعش را خراب نمیکند و رهبران داعش و طالب را از ریاست امنیت ضدملی و شورای امنیت دور نمیکند. داعش و طالب نیروی ضد تظاهرات و ضد اعتراضات غنی صاحب هستند

>>>   بعضی ها استعفای ریس امنیت ملی و مشاور شورای امنیت را راه امدن تامین امنیت نمیدانند باید بدانند که اگر در صورت استعفای و یا برکناری حنیف اتمر و معصوم استانکزی این دوتن اشخاص ضعیف و نا توان در کار امنیت صد در صد امنیت کشور و بخصوص شهر کابل تامیننمیگردد اما نسبت به حال موجود بهبودی و جلوگیری از چنین حملات پی در پی ترورستان طالبان گرفته خواهد شد اما تا زمانیکه این دو عالیجناب دور ساخته نشود همین اش و همین کاسته است و بدتر از ان را شاهد خواهیم بود در صورتیکه زنده بمانیم .

>>>   عالی جنابان، مرگ شما بهتر هست از این زندگی شما، ای کاش یکی از اعضای فامیلهای شما هم در این حادثه شهید شده بود، ای کاش فامیل شما در این شهر باشد که درد دل مردم را ددک کنید.. جز فاشیزم در این چند سال از این حکومت چیزی نیدیدم... دعا میکنیم خدا این داغ را به شما نشان دهد تا درک کنید مردم بیچاره دا....

>>>   حا ل کجا است عما ل کا جی بی که هردو عنا صر را به جهنم بفرستد و نه تنها منا طق خود شا ن بل افغا نها و افغا نستا ن را از شر شا ن خلاص کند ؟
لغما نی

>>>   اشرف غنی که مستقیم به داعش وطالبان دست داردکسی نیست که
یخنشرابگیردسرازی دوتاخوتازه مشکوک هستندبایداشرف غنی را
اشرف غنی وکرزی هردویشان پشتیبان همایتگرتروریستان هستند
وامریکا وغربیهارافریب میدهندکه مابرعلیه تروریزم مبارزه میکنیم
درحقیقت خودشان توریزم راپرورش میدهند.
سعادت

>>>   شـــایــد هــدف شان اشتغال زایی باشد برای تعدادی اینگونه کار مهیا میکنند

>>>   بد بختی در این است که دشمن و دوست هیچ معلوم نمیشود در این کشور اما دلم به این میسوزد که سربازان بیچاره ما هر روز قربانی این وطن فروشان میشود چرا

>>>   بدبختانه در طول تاریخ حکومت افغانستان از مارهای درون آستین نیش خورده است. بدون شک حنیف اتمر مرد درجه یک آی اس آی درافغانستان ، و معصوم استانکزی ... استاد... ازهمین ... درون آستین دولت فعلی اند

>>>   این دسیسه های پاکستا امروز نیست درگذشته هم بین اعضا حزب دیموکراتیک هم همین طور تهمتها وجود داشت که منبع ان پاکستان وجا سوسان ان بوده کنون هم بالای هر عنصر مفید دولت تهمت زده میشود مردم باید هوشیار باشند وبه چنین اتهامات باور نکنند .

>>>   کدام خبری نو وتاره نیست . زیرا همگی چهره های کثیف طالبانی اتمر وستانکزی را می شناسند. همین ستانکزی خلقی نبود که به دستور پاکستان همراه تنی علیه نجیت کودتا کرد؟ آیا همین استانکزی نبود که استاد ربانی را به شهادت رسانید ؟ اکثریت خانواده ستانکری فعلا همراه طالبان است ؟ آیا اتمر خلقی نبود که مجاهدین پای او را زده بو د؟ همین اتمر اصلا رهبران فکری طالب وداعش است. اتمر فعلا افرادی زیادی را در ولایات شمال پشتون ها را مسلح کرده است؟ چهره های....این دو نفر را همه می شناسند. اما اینکه مجاهدین مرده اند ، بحث دیگر است.

>>>   بایـــــــد گــــــــــردن هــــــــــــــــردو زده شــــــــــــــــود

>>>   ازین خبر گیچ و گول استم . سوال اینست که حنیف اتمر و معصوم استانکزی به سر پرستی اشرف غنی رییس جمهور از پشتیبانی و تقویه ای گروه داعش و یا طالبان چه سود شخصی و یا وطنی دارند
این موضوع تحلیل و دلیل آگاهانه میخواهد نه حدس و قیاس.
اگر حقیقت داشته باشد اینها خاینین ملی قابل محاکمه ملت و اعدام استند. بیایید حقیقت را با شواهد به مردم واضح ساریم
در موضوع گزارش خبر گذاری...پارلمان کشور نیز دقیقآ باید علاقه بگیرد موضوع ساده ای نیست . حاجی ظاهر قدیر چرا تهدید
میکند باید رک و راست اسناد و قراین را ارایه دهد.
حالت امنیتی کشور ازین بد و بدتر نمیشود . آقای قدیر مسوول است
تا دست از تهدید و تهدید بازی بکشد و مردانه اسناد را به میدان
بریزد. من ازین اشخاص و آقای کرزی که نام اوهم برده شده حمایت و حراستی ندارم هرکه و هر ارگانی تا این درجه خاین باشد
باید با تمام قیمت و قواء مواخذه شود گفتن ها و نکردن ها ملت راگیچ و گول ساخته .
امان نظری کابل

>>>   اینها مگر از این کشور نیستن به کشور خود و به مردم خود خیانت بزرگ میکنند.بلاخره یک روز به غضب خداوند گرفتار میشود این خونهای ناحق را در این کشور جاری کردن

>>>   اشرف غنی به جای حکومت داری و تقسیم کار در کشور ارباب بازی می کند. دولت در هر کشوری برای این است که هر چه بیشتر و بهتر انسجام به وجود آورد و چالش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را زا بین ببرد اما اشرف غنی همیشه در صدد ایجاد چالشهای مختلف بوده و است. او حتی ولسوالها را هم خودش تعیین می کند تا چه رسد به قوماندانها و والیها و سایر مناصب. با این کار انحصار گرایی و ارباب بازی اشرف غنی ممکن نیست در کشور آرامش و صلح و امنیت اجتماعی و اقتصادی به وجود آید. روز به روز مشاهده می کنیم کشور ما مریضتر شده و مریضی های جدید عارض آن شده و گمان نکنم با وجود اشرف غنی و دار و دسته اش کشور جان سالم به در برد.

>>>   حنیف اتمر دست و پای ریس جمهور است
یک نفر واقعا که توانست در شرایط بدی همرای ریس جمهور باشد که دست بعضی اشخاص که در دولت دست زنی می کند روی انها رابیگیرد

>>>   باید ګفت که غنی صلاحیت بر طرفی هر فرد را دارد ولی چرا و به کدام دلیل اتمر را بر طرف کند کسیکه شب و روز برای وطن و مردم خدمت میکنند اګر دلیل. تان این باشد که دو نفر دزد و لچک یکجا شده و میخواهند که اهداف شوم خود را پیش ببرد این غیر ممکن است و یا اینکه مانند ربانی یک انسان بیسواد و هرزه. که صلاحت زن خود را ندارد پیشنهاد کند و غنی قبول نماید. باید از این. سخنان سر کوچه و لاوبالی دست بکشید که باعث ریشخند مردم میشود خود این سګبازها ریشخند هستند و حالا مردم. را به تمسخر میګرد.

>>>   حنیف اتمر کسی است که قرارداد انیتی را با سفیر امریکا امضأ کرد.
او میتواند اشرف غنی را برطرف کند، اما اشرف غنی او را برطرف کرده نمیتواند.

>>>   اقای حنیف اتمر رهبر داعش درافغانستان است است واز سناتور جان مکن دستور میگیرد ومقامش از اشرف غنی بلاتر است فقطامریکا میتواند اورا برطرق کند نه اشرف غنی زیرا تا حالا درکار هایش موفق بوده تباهی قابل ملاحظه در افغانستان اجام داده به نفع امریکا وداعش وطالبان طالبان وداعش را تا دندان مسلح ساخته است

>>>   Ariaie
همين "شرايط حساس كشور "كى خاتمه پيدا ميكند؟
تا مردم بتوانند ازادانه مبارزه كنند:)

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
ما نيروي جاگزين براي اين حكومت داريم، خرد مان فعال است و نبايد سخن از قحط الرجالي بگوييم! اين روز ها بزرگترين جريان ها را مي بينم، هراسان اند كه اگر عبدالله و غني كنار برود، زمين و اسمان فرو خواهد ريخت. من بدين باور ام كه اينها از ناتواني خود هراسان اند نه از پي آمد رفتن اين دو. استدلال شان اين است كه جامعه جهاني اين ها را قبول دَارد. حرف ما اين است كه بايد جامعه جهاني را قناعت بدهيم ونگذاريم كه حمايت بي دريغ شان در افغانستان هدر برود. جنبش رستاخيز تغيير خواهان گفت و گو و حتا برگزاري يك كنفرانس جهاني در اين مورد است. ما بايد روي گذار از غني و عبدالله فكر كنيم و زمينه را براي فراهم سازي تعديل قانون اساسي، اداره موقت و برگزاري انتخابات زير نظارت سازمان ملل را فراهم سازيم.

>>>   از تمام برادران مسلمان خود در افغانستان خواهش دارم به تفرقه وقوم گرایی زیاد. دامن نزنید ،همیشه از اطلاعات جمعی چنین فهمیده میشود که برادران پشتون. ما قوم گرا است ،پس ای برادران دری زبان تا چه وقت این تفرقه را دامن میزنید ویکی قوم گرا ویکی را دست نشانده کشوری دیگری خطاب میکنید وبه همین طور برادران پشتون ما شما را قوم گرا وانسانهای لاوبالی خطاب میکند ،از خداوند بترسید که این تفرقه شما مملکت را خراب میکند واین سخنان یک دسیسه ضد کشور ما وشما و وطن آبا واجداد. ما وشما است ،همه جنگ زنید به کتاب الهی واز آن پیروی واطاعت کنید وبگزارید این سروصدا را که همه برباد میشوید واز کتاب الله وسنت رسولالله پیروی کنید و وطن خویش را اباد. کنید تا باشد. مردم ما از این حالت نجات یابد .
عبدالله ریحان

>>>   Ahmad Parwani
اعتراضات رستاخیز تغییر، سر انجام پای آنتونیو گوتیرش، دبیرکل سازمان ملل متحد را به کابل کشاند.
او دقایق پیش برای بررسی اوضاع افغانستان وارد کابل شد.

>>>   Omar Ahmad Parwani

بی ادبی معاف

وقتی کسی در مورد این شایعه ها می پرسد و یا بد تر از آن به این شایعه ها باور میکند خوش می شوم که بینی اش بالای دهن اش قرار دارد.

شنیده بودم که می گفتند بعضی ها اگر بینی شان بالای دهن شان نباشد گوی خود را میخورند.
ولی حالا دارم باور میکنم یک تعداد آدم نما های بظاهر مبارز بحدی غافل اند که مصداق عملی همین ضرب المثل اند.

شما خودتان قضاوت کنید، ما ۱۳ روز است در خیابان استیم. شهید دادیم، تهدید شدیم، از کار و زندگی ماندیم، خسته و بی خواب شدیم، با غنی و عبدالله و اتمر و وزیران دستگاه امنیتی به سطح رسانه های ملی و بین المللی مخالفت اشکار خودرا اعلام نمودیم. از پرونده های اتمر و اتهام های سنگینی که متوجه او بود در رسانه ها صحبت کردیم. در بدل این همه زحمات تغیری خواستیم برای همه. چرا این کار کردیم چون رسالت خود میدانیم و رسالت ما از جنس آگهی است نه منفعت محور و نه هم خیالی.

ولی حالا یکی می آید و از اکونت مستعاری شایعه های اینگونه ای پخش میکند و بعصی هم مشکوک میشوند که والله کدام گپ نباشه.

او برادر گپ است، مهم ترین اش همین که از عقل خود کار بگیر و گپ رو نباش و بدون سند به هم رزمان خود خصوصا در حال حاضر که دستگاه تبلیغاتی حکومت فاسد علیه ماست باور نکن.

>>>   Asif Ashna آصف آشنا
دبیرکل سازمان ملل؛ حمایت از مردم افغانستان اصل است...!
آنتونیو گوترش در اولین لحظات پس از حضور اش در کابل، در ملاقات با شمار از بیجاشدگان داخلی، تاکید کرده است که سازمان ملل کنار مردم افغانستان می‌ماند و حملیت از مردم و مطالبات مردم اولویت اصلی سازمان ملل در افغانستان است.
نفس این که دبیرکل سازمان ملل، قبل از ملاقات سران حکومت نامشروع و فاسد با مردم و بیجاشدگان داخلی و قربانیان جنگ ملاقات کرده است، خبر مهم و معنی دار است.
اگر همت لازم بخرچ بدهیم و هوشمندانه پای مطالبات مشروع و برحق خود بی ایستیم، می توانیم حمایت جهان را نیز جلب کنیم. چون واقعیت امر این است که مردم اصل است و دولتمردان، فرع متغیر. بخصوص دولتمردان فاسد و نامشروع که علیه مردم و به دشمنی با مردم کمر بسته اند.
#رستاخیز_تغییر
#جنبش_روشنایی
#مردم_افغانستان
#جامعه_مدنی

>>>   غنی خودش وحامیانش مانند اتمر - ستانکزی - امرخیل - ملا خرخیل - اسحق گیلانی - راکت یار - وغیره مزدوران آی اس آی هستند سالانه به مقدار 300 میلون دالر از آی ای آی دریافت میکنند تاکه در افغانستان بدبختی انتهار ومافیت و زورآوری و فساد ناامنی برای همیش
وجود داشته باشد

>>>   غنی حتی صلاحیت برکناری خودش را ندارد. تصور می کنید که امریکا ملیارد ها دالر را بالای نوکران خود برای این مصرف کرده، که روزی که شماره های بانکی شان پُر شد، بگویند، من دیگر برای شما کار نمی کنم؟ اگر نعش اینها به درد امریکا بخورد، از آن استفاده میکند. مانند نعش بن لادن و ملا عمر. غنی ، عبدالله،اتمر و امثال اینها به اختیار خود استعفأ داده نمی توانند. تا بادار نخواهد!

>>>   هههههههههه
اشرف غنی گفته، من به زرو زرو...نه، بلکه به رای شفاف مردم روی کار آمده ام.
این آدم دیده درآ مگر مردم را تا این حد احمق فکر کرده است؟!
آقا!
شما در دور دوم کمتر از جهل وهفت در صد رای داشتید؛ - البته اگررای تقلبی ات را هم در نظر بگیریم- وداکتر عبدالله، بیشتر از 55در صد رای داشتند؛ واین امریکا بود که شما را وارد انتخابات نمود وثصمیم آنها هم این بود که به هر وسیله ای، آقاریس جمهور شود؛ زیرا، استعمار کهنه ونو فرامدرن، دست نشاندهء مزدور کار دارد!...
آری،مردم ورای دهندگان با چشمان حیرت زده دیدند که شما را باتقلب دوملیونی، وبعدن جان کیری، باپادر میانی وخموش ساختن دکتور عبدالله، شمارا دریک حکومت غیر مشروع، بالای گرده های مردم سوار کرد. بدینترتیب، حکومت شما، برآمده از یک تقلب آشکار: رسوا ترین، بدنام ترین، دست نشانده ترین، قوم گرا ترین وفاشیست ترین حکومتی ست که تاکنون این جغرافیا در خود دیده... وبا این نام های ننگین، تاریخ آقا وحکومت رسوایش رابه یاد خواهد داشت...

>>>   معمای رای پاک غنی و زوال اخلاق یک روشنفکر...!
وقتی #ضیاالحق_امرخیل یا #هلی_ارشاد، ترم منتخب را برای تعریف اشرف غنی به زبان می‌آورند، آدم می‌تواند بفهمد یعنی چه...؟!
وقتی، #اسماعیل_یون و #اکرم_اخپلواک ترم منتخب و رای پاک را به حمایت از غنی علم می‌کنند، آدم می‌تواند بفهمد یعنی چه...؟!
وقتی #مجید_قرار و #نجیب_الله_آزاد از ترم منتخب گپ بزنند و اشرف غنی را رییس جمهور منتخب عنوان بدهند، آدم می‌تواند بفهمد چه با چه است...!
وقتی #شکریه_بارکزی و #عبیدالله_بارکزی اشرف غنی را منتخبه ولسمشر یاد ‌کنند، آدم هر قدر کودن هم که باشد، بلاخره می‌داند یعنی چه و چرا...!
اما، وقتی در [24جوزا، سومین سالروز دور دوم انتخابات]، آدم روی صفحه فیس‌بوک کسی در قد و قامت شاه حسین مرتضوی، لاف رای پاک از زبان اشرف غنی را می‌خواند، واقعن آدم در می‌ماند باخودش چطور کنار بیاید. همچنانکه آدم در می‌ماند چه بگوید. همچنانکه آدم در می‌ماند چطور گپ اش را قورت بدهد...!
واقعن آدم در می‌ماند. و آخ که درماندگی از این دست چه زجر طاقت فرسا و بنیاد برانداز است.
رفیق مرتضوی...!
امروز اشکم را در آوردی با این رای پاک ات. لااقل به رفاقت مان رحم کن و بیشتر از این مفهوم پاکی را آلوده نکن. بگذار پاکی، پاک بماند. #اشرف_غنی را از هر طرف اش که بسنجیم کسی نیست که بخاطر اش مفهوم پاکی را آلوده و مردار کنیم. مردار کردی مردار...!

آصف آشنا

>>>   Najib Salam
غنى خرد يك جامعه و مردم را به مسخره مى گيرد، وقتى مى گويد با راى پاك مردم به قدرت رسيده است !
اين آدم را بايد از ارگ خارج كرد ورنه همه چيز را به گنداب مى كشد.

>>>   اظهارات اقای غنی مبنی بر عدم توانای برکناری اتمر یا نیرنگ باهم بافته ای گروپ انحصار طلب است که در میان خود توافق نموده اند تا باید ایشان این جمله را استعمال نمایند و برنامه وپروگرامهای اینده را به اشتراک هم به پیش ببرند والا میشد مانند سابق اقای اتمر در پشت پرده هدایات وفرامین صادر مینمودند ودیگران در منصه ای اجرا وتطبیق قرار میدادند ویاراستی شاید هم این قدرت راغنی خان ندارند که مهره های عمده را تغییر وبیجا سازند ونصب دانه های مهم از فرسنگ ها دور صورت میگیرد ودرین درامه وظیفه ای هر که تعیین ویکی در نقش دیگری مداخله نمیتواند اظهار همچو یک مطلب از حلقوم یک دیکتاتور ولو نمایشی وصوری هم باشد کار اسان نیست مگر این که مصلحت ایجاب نماید وضرورت ادای همچو الفاظ محرز باشد خوب واقعیت هرچه باشد وحقیقت هر طوری که رقم خورده است در ظاهر برای اولین بار هم که شده یکی از نماینده ها به بی کفایتی وعدم قدرت اجرای اعتراف نمود ورستاخیز مشت هارا باز وچهره ها را عریان ساخت
سیه روز

>>>   اتمر صاحب رئیس اجرائیهِ واقعی است

>>>   او مردم
بدانید و اگاه باشید که انگلیس شکست سه جنگ با افغان ها را با به قدرت رسانیدن جاسوس هایش درین کشور از مردم افغانستان میگیرد،باید درافغانستان انسان ها بطور دوامدار کشته شوند .چه بنام طالب، داغش، مجاهد،مردم عام اردوی ملی ،اقلیت های ملی و غیره وغیره .انگلیس کشته شدن سربازانش در جنگ میوند و تار ومار شدن سربازان داکتر برایدن و کشته شدن مکناتن را فراموش نکرده

>>>   قرار داد امنیتی را باهر خری که امضا کرده یا نکرده اصلا مهم نیست وبرای مردم افغانستانهیچ ارزشی ندارد . دوسال از آن قرارداد لعنتی میگذرد صدها هزار نفر بعداز آن کشته شدن حالا چه نظامی بود چه مردم رعیت بود ویا چه مردمان در مناطق طالبان بود بلاخره کشته شده ها همگی شهروند افغانستان بود که بیگناه کشته شدن

>>>   یک برادر درآن بالا نوشته
گفته اتفاقی نیافتاده ویا اتمر کاری نکرده که استعفا بدهد دوسال بیشتر از این حکومت میگذرد خیلی از هموطنان ما ناحق کشته شدن میلیون ها نفر آواره شدن میلیون ها خانواده درداخل کشور خود ما از جايهایشان بی جا شدن . بخاطر که یک بیسواد کور مغز پاده وان در رأس مشاور امنیت ملی قرار دارد وقرار داد بی ارزش را امضا کرده . مگر در کشور ما آدم قعطي آمده . درصورت که در افغانستان ما بهترین انسان های باتجربه باسواد تحصیل کرده دانشمند وطن دوست وجود دارد

>>>   اگر از توان ریس جمهور نیست پس مردم خودشان اقدام میکنند . چه ازتوان تو است یا نیست برای مردم مهم نیست مردم این ملحد را نمی خواهند

>>>   اتمر عضو پایین رتبه صهیونیزم جهانی است

>>>   شرم آور است . مدال در سینه کسی نصب گردد که لاعقل یک فیصد ارنده صلح وامنیت در کشور باشد واین مدال چک های آسمان خراش است که برای امنیت ریس در اطراف ارگ نصب گردیده اند و از حالات بیرونی کدام آگاهی ندارند . زره

>>>   با وصف که گوسفند ها را قاطع انتخابات کرده بود ن باز هم 47 درصد نتایج انتخابات مغز متفکر جهان

>>>   هیچ غلام حلقه بگوش امپریالیسم خون آشام صلاحیت هیچ چیز را ندارد. نه ع و نه غ!

>>>   ریاست امنیت ملی سابق که فعلا به کمپنی خصوصی تبدیل شده باید دوباره از سکتور خصوصی به دولتی تبدیل گردد
چون شرکت انحصاری پنشیر وردک نتیجه نداد

>>>   اگر اشرف غنی نباشد کی می تواند این همه در غم ملت باشد البته کارهایش کمی خلا دارد چرا که وزیران با اعتماد ندارد تا سرشان اعتبار کندو کار را برایشان بسپارد ببینید یکه و تنها بیچاره کار می کند اطرافش را یک عده ادم های دزد و چپاول ګر سابقه دار ګرفته است که در زمان کمونست و پرچم خون مردم را می خورند . در میان این خون خور ها حتی نفس کشیدن سخت است چه برسد به کارکردن و یا اعتماد کردن . مقصد این را بدانید که هر کس اعتراض دارد کسی است که برایش چیزی نرسیده است انبار های پیسه را می بیند که برای باز سازی افغانستان مصرف می شود با خود می ګوید چرا این پیسه ها ناق مصرف شود چرا من ان ها ر ا از خود نسازم چون به این نظر است که من خو اخر شورش می کنم این همه تعمیر های و بازسازی هایی که در شهر صورت ګرفته است را با خاک یکسان می کنم و به خودن خون مردم عادت کرده ام به از ان بعد از مدتی به پا می خیزم و به خون خوری اغاز می کنم و فقط سد راه من این اشرف غنی است که به نوعی نام فاشیزم را برایش داده ایم سد راه ما او است و به هر صورت از قوم و تبارو مردم اش دفاع خواهد کرد البته از کسانی که من حتی نمی خواهم زنده باشند و در این دنیا نفس بکشند . این ادم ها به ظاهر انسان در جامعه ما زیاد اند ترفند های متلف را به کار می اندازند تا رییس جمهور را با تنګنا مواجه کنند حرف شان این است یک قسمت بازسازی را به عهده ما بګذار جناب رییس جمهور ولی رییس جمهور از نیت باطنی ان ها مطلع است که برای دزدی کردن أأیسه ها کمر بسته اند و ان ها را اجازه نمی دهد . زنده باد اشرف غنی.....

>>>   امپریالزم لیتیم خوار امریکا نمنافقانه بر خورد میکند ، چگونه رهبران طالبان پاکستان را اززیر هربته پیدا میکند وتوسط بی پیلوت آنرا بدوزخ می فرستد اما درافغانستان هر روز سی چهل جوان اردو وپولیس شهید میشود اما یک نفر سرگروپ اشرار توسط بی پیلوت به قتل نمیرسد دیشب قوماندان امنیه یکجابا پانزده پولیس درالسوالی انار دره شهید والسئوالی سقوط داده شده ،
ر

>>>   هموطن پشتون.
اشرف غنی دارایی ها و سرمایه های خدادادی کشور تان را اینگونه تاراج وبه امریکا انتقال میدهد ودرآتش جنگ که شعله ور کرده من وتو گرم خواهیم شد خودش بایک پرواز به امریکا خواهد رفت ، اوبه این کشور ذره ای هم دلبستگی ندارد ، تمام اولاد ومال ومنالش درامریکاست ، من وتو باید کشته شویم واو خواهد رفت.

>>>   هیچکس ملامت نیست .ملامت خود مردم افغانستان است اگردولت نجیب را قبول نداشتن پس ازان جنبش تنظیم و تظیم جنگ های داخلی صورت گرفت افغانستان رابه دست طالبان که یک گروپ کوچک دراسپین بولدگ کندهار پیداشد ازدست تنظیم داران این گروپ به اژدها تبدیل ودولت را به دست گرفت پس ازان دولت کرزی شد انرا مردم قبول نداشت وحالا دولت اشرغنی اینرابعضی دزدی های تظیمی قبول نداردپس ازاسمان فرشته هارا پاین کنید یقین دارم که انرا مردم افغانستان قبول نخواهد کرد این سرحد به کجا خواهد رسید به خدامعلوم است

>>>   این .... متعصب , تفرقه افگنان و آشوب بازیگران همدستان تروریست این بی تمندانها دور از فرهنگ انسانی .....، محمد نظیر احمدزی , راضیه سعادت کوچی پکتیاوال ، فریده کوچی ، ،آرین یون کوچی ، اسماعیل یون کوچی ، غنی کوچی ، کمال ناصر اصولی کوچی پکتیاوال ، ستار سعادت ملتانی و جنرال تاقت .... دگروال انور....و امرخیل تازه پاکستانی در زیر است و بخوانید.

>>>   غنی قسم خورده است که هیچوقت راست نگوید

>>>   ....به مغز متفکر گندیده.
زنده باد تاجیک هزاره ازبیک

>>>   در بست دوکانهای مواد مخدر به عین وقتیکه پولیس تجمع کرده بودند تا دوکانها انها فروشندگان مواد مخدر را نزدیک مکرویان چهارم ببندد چگونه از راه دور پرواز کند و بیاید و دربین افسران و سربازان پولیس خود را بکفاند و انها را شهید و مجروح کند انهم بعد از نماز شام و در تاریکی شب انها چه واقف بودند مدرسه ملا تره خیل وظیفه اش چیست و استانکزی از ان بیخبر است به هیچوجه این گپ غلطی را مردم نمیگویند که ریاست امنیت ملی جای نکهداری در چندین خانه های کرایی بخصوص ساحه وزیر اکبر خان از ترورستان و استفاده از انها را برای مقاصد شوم خودشان در دست دارند که حکله انتحاری به خاک سپاری پسر ایزدیار و در بین افسران و نظامیان پولیس وحمله بر طرفداران اقای عطامحمد نور در هوتل که بطرفداری از اقای نور و بر ضد حکومت جمع شده بودند این همه بصورت انی و در کمتر از چند دقیقه ادعا مردم را صحه میگذارد که دست ریس امنیت ملی و هواه خواهان ان در ارگ در سه حمله انتحاری یاد شده دست داشته و رابطه شان با انتحاری وجود دارد.

>>>   استبدا گران همواره مانعی بزرگ برسر راه طریقت و پیشرفت بخصوص مانعی هر نوع تحول و توسعه در اد وار تاریخی جامعه ما به دلیل در خواب گران بوده ملت انجام داده است ,ای ملت خواب برده دشمنت در ارگ ارام قند وقروت خورده نشته ولی تو هر روز از دست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز گنده غنی قوم پرست نمی تواند فراقومی و انسانی فکر کند ، برخیز از خواب گران تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما قربانی این جاهلان ارگ نیشن فاشیستان خواهدشد.

>>>   زنده باد اتحاد تاجیک هزاره ازبیک ترکمن بلوچ و بقیه اقوام غیر اوغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است