پشت پرده قتل جاسوس روس و دخترش در انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148343 منبع: پرینت

نتایج تحقیقات پولیس انگلیس نشان می‌دهد 5 مکان در سالزبری شناسایی شده‌اند که احتمالا منبع گاز اعصابی هستند که سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا را مسموم کرده است.

بازرسان انگلیسی گزارش دادند ردپای سلاح شیمیایی در یکی از بخش‌های از رستوران زنجیره‌ای «زیزی» کشف کرده‌اند. این پدر و دختر روس چند ساعت قبل از آنکه ناگهان از حال بروند، به این رستوران رفته بودند.

همچنین خانم راد وزیر کشور انگلیس خبر داد در تحقیقات پیرامون مسموم کردن این جاسوس اسبق روس، پولیس انگلیس بیش از 240 شاهد را شناسایی کرده و در حال بررسی بیش از 200 مدرک است.

«سرگئی اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال ۲۰۱۰ با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت.

هفته گذشته این جاسوس دوجانبه به همراه دختر ۳۳ ساله‌‌اش در یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس بیهوش پیدا شدند. به دنبال این حادثه پولیس محلی اعلام کرده بود که این دو در معرض یک ماده ناشناس قرار گرفته‌اند. انگلیس این حادثه را اقدام به قتل پدر و دختر عنوان کرد.

در پی این حادثه بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به طور تلویحی به روسیه هشدار داد درصورت اثبات دخالت این کشور در حادثه پیش آمده برای این جاسوس دوجانبه، «پاسخی قاطع» به مسکو می‌دهد.

در مقابل، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اتهام‌هایی را که انگلیس در زمینه مرگ جاسوسی دوجانبه متوجه مسکو کرده است را جریان‌سازی دانست.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
جاسوس روسیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است