مهمترین مقام امنیتی برای نتایناهو کیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148349 منبع: پرینت

روزنامه جروزالم پست در گزارشی به معرفی یکی از مقامات اسراییلی که بیشترین نفوذ را در امور نظامی بر نخست‌ وزیر اسراییل دارد، پرداخت.

جروزالم پست در گزارشی نوشت با توجه به افزایش تنش‌ها در شمال و جنوب، مهم است بدانیم چه کسی در امور امنیتی بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بیشترین نفوذ را دارد.

جروزالم پست در ادامه این گزارش نوشت: نتانیاهو به هیچ کدام از اعضای کابینه امنیتی خود احترام نمی‌گذارد و معمولا وزرای خود را مسخره می‌کند؛ اما این قاعده یک استثنا دارد آن هم «یوآف گالانت» وزیر مسکن، است که نتانیاهو در سال 2010 تلاش کرد او را به سمت رییس ستاد ارتش اسراییل بگمارد و از آن زمان اعتماد نتانیاهو را جلب کرده است.

نتانیاهو در آن زمان و پیش از اینکه دادستان کل از گماردن گالانت در این سمت جلوگیری کند، گفت: «گالانت ارزش خود را در 33 سال خدمت نظامی‌ اش در خط مقدم جبهه‌های ارتش نشان داده و اثبات کرده او جنگجویی شجاع، افسری عالی و یک فرمانده جنگ مسوولیت پذیر و جدی است».

به نوشته جروزالم پست، از ماه مه 2016 که «موشه یعلون» وزیر جنگ سابق اسراییل، کابینه، کابینه امنیتی و کنست را ترک کرد، گالانت برترین مقام امنیتی این سه نهاد بوده است و انتظار می‌رود گزینه‌ای برای سمت وزیر جنگ در دولت بعدی باشد. در نتیجه دیدگاه‌های او درباره خطرات امنیتی منطقه‌ که این اسراییل با آن مواجه است باید جدی گرفته شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نتانیاهو
گالانت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است