افشای عملیات های خرابکارانه شاه بحرین
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148351 منبع: پرینت

شبکه الجزیره دومین قسمت از مستند جنجالی «قطر ۹۶» پیرامون دخالت عربستان،شاه بحرین در کودتای نافرجام سال ۱۹۹۶ قطر را پخش کرد.

شبکه الجزیره در این قسمت، عوامل کودتا نقش «حمد بن عیسی» شاه فعلی بحرین در عملیات خرابکارانه علیه قطر را فاش کردند. به گفته این افراد، شاه بحرین در تشویق و تامین مالی عملیات خرابکارانه در داخل قطر در سال ۹۶ یعنی زمانی که ولیعهد بود، دست داشت.

«فهد المالکی» یکی از افسران کودتا در این زمینه گفت که از شاه بحرین ۱۰۰ هزار دینار بحرینی برای انجام عملیات خرابکارانه دریافت کرد تا هفت هدف عمده در نقاط مختلف دوحه برای انجام عملیات خرابکاری را شناسایی کند.

وی گفت: قرار بود یکی از بسته های انفجاری در ساختمان اداره گذرنامه دوحه در ماه اکتبر ۹۶ منفجر شود که هماهنگی آن را خود حمد بن عیسی شاه کنونی بحرین انجام داد.

گزارش الجریزه افزود که به رهبران کودتا که از قطر فرار کردند گذرنامه های سیاسی امارات و بحرین داده شد تا آنها تحت پوشش دیپلماتیک به فعالیت های خود ادامه دهند و برای یک کودتای دیگر آماده شوند.

شیخ زید بن سلطان، حاکم امارات بعد از این رویداد، به کسانی که در کودتای ۹۶ قطر مشارکت داشتند، مصونیت داد و با تحویل آن‌ها به قطر مخالفت کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحرین
قطر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است