مجلس نتوانست هیات اداری اش را تکمیل کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148364 منبع: پرینت

هیچ یک از نامزدان پست معاونیت دوم و منشی مجلس نمایندگان موفق به کسب آرای لازم در این دو پست نشدند.

به نقل از جمهور، مجلس نمایندگان در سومین روز صندوق گزاری ها برای تعیین هیات اداری، امروز دوشنبه 21 حوت 96 نیز نتوانست هیات اداری اش را تکمیل کند.

امیرخان یار، اکبر استانکزی، نعمت الله غفاری و دلاور ایماق در انتخابات مجلس، نامزد پست معاونیت دوم مجلس بودند اما هیچکدام موفق به کسب آرای لازم برای رسیدن به این کرسی نشدند.

امیرخان یار با دریافت 86 رای تایید و نعمت الله غفاری با کسب 60 رای تایید با کسب بیشترین آرای نمایندگان به دور بعدی انتخابات راه یافتند.

در پست منشی هیات اداری مجلس نیز صالح محمد سلجوقی، نواب منگل و هیله ارشاد نامزد بودند که هیچکدام آرای لازم را برای راهیابی به این پست بدست نیاوردند و سلجوقی و هیله ارشاد با کسب بیشترین آرا در دور دوم انتخابات باهم رقابت خواهند کرد.

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان نیز در پایان انتخابات امروز اعلام کرد که هیچ یک از نامزدان معاونیت دوم و منشی مجلس موفق به کسب آرای لازم برای احراز این دو کرسی نشدند و دور دوم انتخابات میان رقبای که بیشترین آرا را از آن خود کرده اند فردا برگزار خواهد شد.

گفتنی است که امروز سومین روز انتخابات درونی مجلس برای انتخاب اعضای هیات اداری بود.

در روز اول انتخابات که شنبه هفته جاری برگزار شد، تنها عرفان الله عرفان توسط رای علنی نمایندگان به سمت نیابت منشی مجلس دست یافت و در روز دوم، همایون همایون بعنوان معاون اول مجلس انتخاب شده بود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
انتخابات
هیات اداری
نظرات بینندگان:

>>>   بک خورد ظابط بیسواد کاندید معاون پارلمان ، عجب مجلس مسخره ئی است !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است