مرتضوی، نی را به سیاسی کاری متهم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148365 منبع: پرینت

سرپرست دفتر ریاست جمهوری در واکنش به گزارش نی، این نهاد را به تهیه گزارش بر بنیاد معلومات غلط، غیر حرفه ای و بر بنیاد سلیقه های سیاسی متهم کرد.

نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد افغانستان امروز دوشنبه 21 حوت 96 در اعلامیه ای از بدتر شدن وضعیت دسترسی به اطلاعات انتقاد کرده بود.

در اعلامیه نی آمده که برخی از مدیران خبر از نفوذ مقام‌های دولتی بر مالکان رسانه‌ها شکایت دارند و می‌گویند در صورتی افشا پرونده‌ فساد یک مقام دولتی، مستقیما با مالک رسانه تماس می‌گیرند و مانع تهیه و نشر گزارش فساد توسط خبرنگار می شوند.

نی در این گزارش خود مدعی شده که برخی از مقام‌های دولتی در بدل نشر و عدم نشر اخبار و گزارش‌ها به خبرنگاران پول و شغل دولتی پیش‌نهاد می‌کنند.
نی همچنین از دسترسی نداشتن به اطلاعات مهم و کلان ملی مانند جریان مذاکرات صلح با طالبان، مذاکرات ارگ با جمعیت اسلامی، آمار تلفات حملات تروریستی و عقد قراردادهای کلان ملی انتقاد کرده و گفته اتس که به این اطلاعات اصلا دسترسی پیدا نمی کنند.

در اعلامیه نی درخصوص سخنگویان نهادهای دولتی گفته شده است که انان فکر می کنند وظیفه شان پنهان نگه داشتن معلومات است نه ارایه آن و با گفتن اینکه در جلسه هستند، این مساله به انها مربوط نیست یا دادن معلومات ناقص و یا خاموش کردن تلفن از دادن معلومات خودداری می کنند.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به گزارش نی، این نهاد را به سیاسی کاری متهم کرده و در صفحه اش نوشته است که انتقاد برخی نهاد‌های رسانه‌ای که با رویکرد سیاسی، غیر منصفانه و غرض الود صورت می‌گیرد، نمی‌تواند به اصلاحات کمک کند.

بگفته مرتضوی، متاسفانه نهاد نی بار بار براساس معلومات غلط، غیر حرفه‌ای و بر بنیاد سلیقه‌های سیاسی دست به نظر سنجی‌های غیرمعیاری و تهیه گزارش در بخش دسترسی به معلومات زده است و تدام این شیوه جایگاه این نهاد را در معرض سوال قرار داده و از اعتبار این نهاد می‌کاهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نی
دسترسی به اطلاعات
نظرات بینندگان:

>>>   مرتضوی........... تا کی از این دولت کثیف دفاع می کنید.

>>>   بی‌مسولیتی و سبک‌سری دکتوران در شفاخانه «فرانوسوی‌ها»!

یک‌هفته قبل برای مریضی از دکتور عصمت‌الله حامد برای «ویزیت» نام‌نویسی کردیم. امروز سر ساعت ۱۱ نوبت ما رسید. ۱۰ نیم صبح مریض را در شفاخانه رساندیم و منتظر نوبت ماندیم. بیش از ۳۰ مریض دیگر مشمول کودکان، بانوانِ مسن و پیرمردان نیز صف کشیده بودند. اصولن در فاصلهٔ هر ۱۰ دقیقه یک بیمار را باید ارزیابی می‌کرد. اما جناب داکتر عصمت‌الله حامد بی‌خیال مشغول تماس‌های تلیفونی شخصی خود تشریف دارند. از ساعت ۱۱ پیش از چاشت تا دونیم پس از چاشت، این داکتر .... و بی‌نزاکت مشغول تماس شخصی بود. ده‌ها مریض که از درد در خود می‌پیچیدند، کسی خیالی بر آن‌ها نمی‌کرد. بسته‌گان مریضان و کودکان از بی‌حوصله‌گی و گرسنه‌گی به‌فغان رسیده‌اند. هر باری که پشت دروازه داکتر عصمت می‌پرسید، منشی‌اش با بی نزاکتی تمام می‌گوید که داکتر صاحب به تاجیکستان صحبت می‌کند منتظر باشید. من در حالی‌که سراغ مسوولین درجه اول شفاخانه می‌‌گردم، هیچ کارمندی حاضر نیست شمارهٔ تماس یا آدرس از مسوولین را بدهد. کسی گفت که داکتر عبدالله فهیم، سابق نطاق در تلویزیون دولتی، یکی از مسوولین این شفاخانه است. به مشکل پشت دروازه تعمیر او خودرا رسانیدم، او هم وقت ندارد با کسی حرف بزند و محافظین این بخش به‌دروغ می‌گویند داکتر عبدالله فهیم در سیمینار است. چور، پیسه‌خوری، فساد و بی‌مسولیتی در شفاخانه فرانسوی‌ها بی داد می‌کند. فریت ظاهر شیک و نام لکس آن‌را نخورید که خدماتش بدتر از علی‌آباد دولتی است. مردم را این‌ها نعل ‌می‌کنند و از گوسفند‌خویی بیماران و پای‌بازان‌شان سوی استفاده و مسوولین این بیمارستان، غرق تجارت و فساد اداری هستند.
جناب وزیر صحت، آقای داکتر فیروز، لطفن به این بیمارستان و داکتران بیمار آن برسید.
احترام پزشکان پاک‌نیت محفوظ!
هارون معترف

>>>   معاش خور ارگ اگر در دفاع از ارگ و دروغگویی بنفع ارگ عمل نکند معاش ان بیشاره گک قطع و خودش از کار بر کنار میگردد مرتضوی که با درغوغ بافی هایش و پنهانکاری هایش زمان که در روز نامه خصوصی خارجاز دول کار میکرد با اینکاراش به شهره رسیده بود که ارگ خوشدار ان شد و ضرورت به چنین شخص که با قومش و مردمش پشت کند و با دروغ پردازی هایش از ارگ نشینان بالاتر از یک وکیل مداع در خدمت ارگ باشد انرا وارد کرد ساختند و معاش ی که برایش داده میشود برایش هلال کردند در غیر ان چندین تای دیگر امدو رفتند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است