حمله‌ افراد حکمتیار به نقاشی حمیده برمکی (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۱ کد خبر: 148383 منبع: پرینت

دو مردی که گمان می‌رود از افراد و هواداران گلبدین حکمتیار باشند با رنگ تصویر نقاشی شده‌ای حمیده برمکی فعال حقوق زن و استاد پیشین دانشگاه کابل که همراه با خانواده‌اش در حملۀ حزب اسلامی در کابل کشته شدند را از مقابل خانه گلبدین حکمتیار محو می‌کند.

به گزارش هشدار، این دو مرد که لباس پیراهن تنبال به تن دارند و یکی از آن‌ها با پتو خود را پیچانیده است، با پاشیدن رنگ سفید به دیواری که تصویر حمیده برمکی در آن نقاشی شده است، در پی نابودی این نقاشی تکان دهنده است.
این افراد شعارهای حک شده در کنار تصویر خانم برمکی را با پاشیدن رنگ سفید محو کرده اند.

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی پس از سال‌ها جنگ و ایستادگی برضد حکومت‌های پساطالبانی افغانستان و متحدان بین‌المللی‌اش، سرانجام رو به آشتی آورد تا در خانه‌ی مجللی که از پول کمک شده‌ی کشورهای غربی در انتهای جاده‌ی دارالمان ساخته شده است، زندگی را به آسودگی بگذراند.

هرچند این آسودگی‌، زیر سایه‌ی اتهام‌های جنایت‌های جنگی که بر او برچسپ زده می‌شود گه‌گاهی به کامش تلخ نیز می‌گردد. اگرچه حکمتیار این اتهام‌ها را رد می‌کند، اما شهروندان کابل با گفتن اینکه “لکه‌های خون هیچ‌گاهی از دامن قصاب پاک نمی‌شود” حاضر نیست بر آنچه حکمتیار در دوران جنگ‌های داخلی مرتکب شده است، چشم بپوشانند.

چنانچه به تازگی گروه نقاشی “هنر سالار”، چهره‌ی خانمی را در مقابل این خانه مجلل حکمتیار، نقاشی کرده است که در یکی از حمله‌های انتحاری حزب اسلامی در فروشگاه فاینست کابل در سال ۱۳۸۹ خورشیدی با تمام اعضای خانواده‌اش به کام مرگ رفت.

حالا هفت سال پس از رویداد کشته شدن خانم برمکی و خانواده‌اش، امید شریفی، مسوول گروه هنری هنرسالار با این ابتکارش، عکس خانم برمکی را در مقابل خانۀ حکمتیار نقاشی کرده است تا با این کارش، وجدان این جنگ سالار پیشین را بیدار نگه دارد و او را متوجه پیامد اشتباه‌اش کند.

امید شریفی در این مورد به خبرگزاری هشدار گفت: ”مه خواستم همی نقاشی، رو به روی خانه‌ای این آدم(گلبدین حکمتیار) باشد تا هرباری که از آنجا می‌گذرد حداقل وجدانش آزار ببیند و شب خوابش نبرد.”

این عکس خانم برمکی به مناسبت هشت مارچ یا روز جهانی همبستگی بانوان با شعار “پرواز را به خاطر بسپار” در برابر خانه‌ی گلبدین حکمتیار که مسوولیت حمله‌ای را که در آن خانم برمکی و خانواده‌اش کشته شدند را به دوش گرفته بود، نقاشی شده است.

به تاریخ ۱۶ می سال ۲۰۱۳ میلادی خانم برمکی در حمله یک انتحار کننده مربوط به حزب اسلامی حکمتیار در فروشگاه فاینست در منطقه وزیر اکبرخان کابل، همراه با تمام اعضای خانواده‌اش کشته شدند. در این حمله چند خارجی نیز که در این فروشگاه مصروف خریداری بودند، کشته شدند.

رازق اختیاربیگ






این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برمکی
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   با این رنگ پاشی جنایات تان پنهان نمیشود

>>>   به گفته حضرت صاحب مجدیدی استخاره چی دربار این عمل رنگ پاشی کار گلبدینک حکمتیارک تبزاب پاشک دگرش .......... را خودتان میدانید است

>>>   این ....... جنایتکار تاریخ در طول ۴۰ سال از کدام جنایت خود شرم و خجالت و ندامت کشیده که از کشته شدن خانم برمکی و خانواده اش سرم بکشد این ... و حواریون خبیثش حتی جنایت شاه شهید را استشهادی ګفت آیا شما از این ... تاریخ و زمره خبیش امید خجالت کشیدن دارید ؟

>>>   اگر قتل مرحومه برمکی امر شرعی ومجاز واستشهادی است چرا از تصویر بیجان این خانم قهرمان هراس دارند واگر ان عمل نادرست بوده ودر پهلوی سایر جنایات ضدبشری انجام شده ونادم وپشیمان اند باید بجای پاک کردن صورت زیبای این شهید نامدار یک معذرت جانانه نموده از بازماندگان ان موصوفه معذرت خواهی نمایند نمیشود چهره کریه ومکدر خودرا با محو کردن صورت این شهید بهبود بخشید واین خبر را امروزه در جهان کم از کم دوصد ملیون انسان از طریق بی بی سی وسایر
وسایل اعلام خواندند وجناب حکمتیار را به صفت یک قصاب نامدار شناختندولی حکمتیار گرچه در کشتار مردم بی گناه از همه دست بالا را دارد بیشتر از پنجاه سال است که میکشد ومیسوزاند وتباهی بار می اورد رفقای حکمتیار نیز هرکدام به نوبه ای خود با اوردن وتاید وحمایت از خارجی ها در قتل وکشتار مردم بیگناه ومظلوم ما سهم دارند همه میدانند ومیگویند که طالب وداعش را چون حکمتیار خارجی ها ساخته وپرداخته اند وقتی این تبه کاران را خارجی ها بمیان اورده وخارجی ها راهم کرزی وغنی وعبدالله وسیاف وحکمتیار وقانونی و...اورده اند پس اینها نیز درین جرم سهم بارز داشته ودست هاشان تا ارنج وتا گلو به خون مظلومین غرق هستند ازین رو هیچ کذام اینها نمیتوانند برات حاصل نمایند واز زیر بار مسولیت خلاصی یابند
لالی از ننگرهار

>>>   Mutaref
عکس‌را می‌توان پاک کرد؛ اما جنایات را چه‌گونه از حافظهٔ تاریخی حذف می‌کنند؟!

>>>   و یک ننگ دیگر بر جبین افغانستان
شهنواز تنی در سال ۱۳۶۸ هنگام فرار با خودش یک فروند هلیکوپتر و یک طیاره نظامی را به پاکستان برد
حالا همان طیاره ها در موزیم نظامی کراچی به نمایش گذاشته شده اند!
این شخص باید محاکمه شود

>>>   Nelgoon
نسل یهودان افغانستان پیشه وکارشان کشتار انتحار انفجار فریب وجعل جاسوسی وخیانت وجنایت است.

>>>   از حکمتیار و پیروانش می‌توان چنین اعمال را انتظار داشت از نظر مسلمانان افراطی نقاشی کردن چهره ای یک زن در محضر عام حرام است و خلاف اساسات دین اسلام است. سوال در این جا تنها حکمتیار نیست ، سوال روی آن است که چگونه تلاش‌ها برای حاکم شدن نیرو های افراطی صورت می‌گیرد و در این راه تا حدودی موفق هم بوده اند . جوانان رزمنده ای افغانستان از یکسو در میدان نبرد با افراطیون مسلح مسلمان در نبرد اند و از جانب دگر مردم زحمتکش افغانستان با ایدیالوژی افراطی گری اسلامی شیعه و سنی دست و گریبان اند ،کشوری که در آن مافیای اسلامی حاکم باشد آینده ای تاریک دارد و این فاجعه در قالب خوارج و شیعه و سنی متعصب و غیره وغیره چون موریانه بدن افغانستان را خورده و برباد کرده است . چنین خباثت هم در ایرا ن ادامه دارد و هم در افغانستان . آنها مخالف هنر ادبیات ، سینما و در مجموع انسانیت هستند . جنگ‌های سال‌های ۱۹۹۲-۹۳ ثابت کرد که این تنظیم های سنی و شیعه در درنده خویی دست حیوانات وحشی و گرسنه صحرا ها و جنگلات آفریقا را نیز از عقب بسته اند. راه نجات افغانستان در وحدت تمام نیروهای روشنفکر علیه مافیای اسلامی می‌باشد .

>>>   اگر این خائین شعار ها و تابلو ها را پاک و تخریب کنن خاطرات تلخ و خیانت شان همیشه در ذهن مردم بی چاره خواهد بود لعنت الله علی قوم الظالمین .
بااحترام
عبدالله

>>>   به هزارهاهمشهری ما در کابل از کوه تلویزیون به اثر فیر کور کورانه شورای نظار از بین رفتن و به هزارها نفر از اثر بمب ریزی کمونستان در تمام ولایات افغانستا شهید ودر محابس پلچرخی از بین رفتن هیچ سروصدا بلند نشد اکنون که حزب اسلامی افغانستان به صدای صلح لبیک گفته ومیخواهد صلح سر تاسری حکم روا گردد دشمنان دی واسلام از عمل زشت ضد صلح پروپاگندمینمایند و میخواهند ای پروسه را حدشه دار سازند گفته های من متوجه شورای ... وکمونستان .... میباشد وباید بدانند که این شایعه پرانی ایشان جای را نگرته وحق در جایش تقرر میابد والصلح خیر
یاسمین از کابل.

>>>   بعد ازین حتمن می روند با رنگ سیاه روی رهبر تسلیمی شانرا رنگ می کنند.
بی شرم
بی حیا
بی غیرت
نام انسانیت را بد کردی
برگرد به پاکستان

>>>   جناب غول بی دین راکتیار (قصاب کابل) بدان که هیچگاهی ننگ با رنگ پاک نمی شود.

>>>   نفرین بر جنایت کاران و قاتلین مردم بی گناه افغانستان. اصلا راکتیار وجدان ندارد . خداوند ذلیل و خوارش کند.

>>>   ننگ با رنگ کی شودکی شود پاک!

>>>   برای این کوته فکران متاسفم ، برای این قوم پرستان متاسفم، برای جامعه ای که بر مغزهایشان قفل زده شده است متاسفم. مغزهای گندیده باید نابود شود.

>>>   امروز جناب امیر صاحب حکمت یار صوفی زاده که تحمل دیدن عکس و شعار را نداری ایا از روزی که در برابر خدای که مالک نفس این ادمها بود و تو بدون هیچ گناهی بشهادت رساندی نمیترسی چه جواب خواهی داد . فرعون هم روزی دعوای خدایی میکرد . پند بگیر ای ادم بد بخت .

>>>   این خود نا بخردی گلبدین را ثبوت میکند اگر تو واقعاٌ قاتل این خانم نیستی چرادست به پاک کردن تصویر وی از کنار جاده دارالامان میزنی. همان که می گویند دزد به سر خو پر دارد همین است . مردم در باره اغای گلبدین قضاوت میکنند. اما ممکن با دیدن این تصویر شب ها به خواب نرفته باشد که حالا به این عمل دست زده است .

>>>   کسانیکه روی این تصویر را سفید کردند بر حق که روی خود شان را یکبار دیگر سیاه نمودند. شرم باد ومرگ باد بر این بی غیرتان تروریست !

>>>   ننگ با رنگ پاک نمیشود...

>>>   در رابطه به اظهارات یاسمین جان از کابل نوشت که اگر ایشان اساسات و ظا یف یک دولت و حکومت را مطالعه کنند شاید قضاوت های شان معقول تر میبود.طور مثال جمهوری دموکراتیک افغانستان به حیث یک دولت حاکم بر تمام قلمرو افغانستان البته قبل از آغاز حملات تروریستی مسلمانان افراطی که با اکثریت کشور های جهان روابط سیاسی داشت و از کشور های همسایه مورد تجاوز قرار گرفته بود حق داشت که برای دفاع از حکومت و قلمرو خویش از کشور مورد علاقه اش کمک بگیرد و صلح را در کشور تامین کند.اینکه این دولت کمونیستی بود یا اسلامی بحث جداگانه است ، اکنون هم در افغانستان از ده ها کشور نیرو های غیر مسلمان نظامی حضور دارند و دولت فعلی افغانستان حق دارد که از جامعه ای جهانی یا کشور مشخص کمک بطلبد و فکر کنید که از بخت بد مردم افغانستان حکمتیار ریس جمهور شود و دولتش مورد ت‌ تها جما ت از خارج قرار بگیرد، او حق دارد که از کشور خارجی طالب کمک شود زیرا هر حکومت و دولت مسوولیت دفاع از شهروندان خود را دارد. اینکه کمونیستها بمب ریخته اند و در هر گوشه به کوبیدن مسلمانان افراطی تروریست پرداخته اند حق داشته اند زیرا مخالفین دولت مثل امروز که طالب و داعش است در آن روز ها مجاهدین بودند . لذا هر عمل آنها از نظر قواعد بین الملی عمل تروریستی تلقی میگردید

>>>   یک سلام خاص خدمت تمام هموطنان عیزیم

>>>   برمکی شهید شد تصویرش سفید شد اما روی قاتلانش همیشه سیاه شد و است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است