دستور جنجالی پوتین برای سرنگونی یک هواپیما
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148412 منبع: پرینت

رییس‌جمهور روسیه در اظهاراتی اعلام کرد در سال ۲۰۱۴ دستور سرنگونی یک هواپیمای بمب‌گذاری شده بر فراز شهر سوچی را صادر کرد.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای 2 ساعته به منظور تهیه یک مستند، این تصمیم را برملا کرد. او در این مستند اعلام کرد پیش از افتتاح مراسم مذکور، از مقامات امنیتی تماسی دریافت کرد که از خطر بمب‌گذاری در این هواپیما خبر می‌دادند. خلبان بوئینگ 737-800 متعلق به هواپیمایی پگاسوس ترکیه -که در حال پرواز از خارکیف در اوکراین به استانبول بود- گزارش داده بود یکی از مسافران بمبی به همراه دارد و از او خواسته هواپیما را در سوچی به زمین بنشاند.

در آن زمان، رییس‌جمهور روسیه در مذاکره با ماموران امنیتی درباره چگونگی مدیریت این مساله از آنها پرسید فرآیند استانداردی که در چنین مواردی دنبال می‌شود، چیست؟ او در پاسخ شنید که راه حل اورژانسی این گونه اتفاقات سرنگون کردن هواپیما است. براساس اظهارات پوتین، او به افسران امنیتی گفت: «طبق برنامه عمل کنید».

تنها چند دقیقه پس از اینکه پوتین دستور سرنگون کردن هواپیمای مذکور را صادر کرد، تماس دیگری دریافت کرد که این ادعا اشتباه بوده است و مسافری که تهدید کرده بود بمبی در اختیار دارد، تحت تاثیر مشروبات الکلی بوده است.

هواپیمای مذکور 110 مسافر داشت و مسیرش به سوی استانبول را ادامه داد. در آن زمان 40 هزار نفر برای تماشای مراسم افتتاحیه رقابت‌های المپیک 2014 در سوچی گرد هم آمده بودند. «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، اظهارات گفته شده در این مستند را تایید کرد.

اظهارات پوتین یک هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور -که خود در آن نامزد است- و چند ماه پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی 2018 منتشر شد. روسیه برای برگزاری رقابت‌های 2018، که در چند شهر آن برگزار می‌شود، در حال آماده باش امنیتی است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
پوتین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است