ایتالیا به دنبال حضور در خاورمیانه از طریق ابوظبی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148423 منبع: پرینت

شرکت های نفتی 'انی' ایتالیا و 'ادنوک' امیرنشین ابوظبی، سه قرارداد همکاری در زمینه نفت و گاز امضا کردند.

به گزارش تارنمای 'میلان فایناس'؛ این قراردادها در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی، توسط 'کلاودیو دسکالتزی' مدیر عامل 'انی' و سلطان احمد الجابر مدیرعامل ادنوک و با حضور 'پائولو جنتیلونی' نخست وزیر ایتالیا و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی به امضا رسید.
بر اساس این توافقنامه، شرکت نفت ایتالیا برای مدت چهل سال، پنج درصد از امتیاز بهره برداری از ذخایر میدان نفتی 'زاکوم سفلی'، و ده درصد از ذخایر 'ام الشیف و نصر' را که هر دو در آب های فراساحلی امارت ابوظبی قرار دارند، به ارزش 875 میلیون دالر خریداری کرد.

به گفته مدیرعامل انی، این توافق ها نه تنها به این شرکت اجازه می دهد تا حضور خود را در منطقه خاورمیانه گسترش بیشتری بخشد، بلکه به آن امکان می دهد تا به حوزه بهره برداری از منابع نفتی بزرگ با ظرفیت بسیار بالا، وارد شود. انی قصد دارد به منظور به حداکثر رساندن ظرفیت این میدان ها، با کاربرد بهترین فناوری های در اختیار خود، در توسعه و بهره برداری آنها مشارکت نماید.

شرکت نفت 'انی' در کنار این قراردادها، همچنین 10 درصد از سهام خود از امتیاز میدان گازی 'ظهر' (واقع در آب های ساحلی کشور مصر) را به ارزش 934 میلیون دالر را به شرکت نفت مبادله (Mubadala Petroleum) امارات، واگذار کرد. انی اکنون60 درصد از حق امتیاز بهره برداری از ذخایر گاز ظهر را در اختیار دارد و بقیه سهام آن در اختیار شرکت نفتی روسنفت (30 درصد) روسیه و شرکت نفت بریتیش پترولیوم (10درصد) انگلیس می باشد.
در پی اعلام این خبر، آژانس رتبه سنجی مودیز، رتبه اعتباری شرکت نفت ایتالیا را برای درازمدت از Baa1 به A3 با دورنمای منفی افزایش داد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
امارات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است