کرزی: در بین افغان ها رابطه های ناگسستنی وجود دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148425 منبع: پرینت

حامد کرزى: وفاق ملی اساس امروز و فردای سرزمین افغانستان است!

روز گذشته طى نشستى در کابل شماری از چهره هاى سیاسی در صورت عدم برگزارى انتخابات بر گزينه بديل تغيير حکومت تاکيد کردند اما برخى ها مى گفتند که هر گونه اقدام تغيير بايد مطابق قانون باشد. نشستى تحت نام "وفاق ملی" برگزار شده بود.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان در نشست وفاق ملی در کابل گفت: "ما از دل و جان به همراه تان هستیم و مطمین باشید که در گوشه گوشه این خاک مردم حاضر به قربانی در این راه هستند. در راستای وفاق ملی هر وقت مجلس بگیرید مردم در کنارتان ایستاد می شوند چون کسی نه نمی گوید و نه گفته نمی تواند".

وی ضمن اشاره به رابطه های دیرینه میان اقوام و مذاهب مختلف در کشور تاکید کرد: در بین افغان ها رابطه های ناگسستنی وجود دارد و تار وفاق ملی که در ظاهر دیده نمی شود اما در باطن بسیار مستحکم است که از بین رفتن آن ناممکن است.

رییس جمهور پیشین از مجریان وفاق ملی خواست که برنامه های خود را سرعت ببخشند و به ولایات مختلف سفر نمایند و اگر خواسته باشند خودش نیز در آن شرکت خواهد کرد. کرزی اعلام کرد که وفاق ملی اساس امروز و فردای سرزمین افغانستان است.

میراحمد خواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خواجه
کرزی
نشست وفاق ملی
نظرات بینندگان:

>>>   شاید هدف دارد بازهم به قدرت خودرا برساند

>>>   بیدون شک دربین افغانهای عام رابطه ناگسستنی وجود دارد مگردربین چند تا انگشت شمارما که دعوای کلانی مارا میکند این رابطه وجود ندارد زیرا اینها میگویند که :
این درانی است وآن غلجائی - این وفاق ملی است وآن نفاق ملی - این شمال است وآن جنوب - این خراسانی است وآن افغانی - این ازما است وآن دشمن ما - این مجاهد است وآن ملحد وبی دین - این تاچک است وآن پشتون - این قانونی است وآن غیرقانونی - این ازاد است وآن نوکر درحا لیکه تمام گپهارامیدانیم چیزی گفته نمیتوانیم اضافه درد سر برای ما چی ضروراست وفاق ملی راوسعت دهید درکجا همان چند نفرمحدود هروقت تحت هرعنوان به نظر میخورند تکراری تکراری

>>>   اما زمانیکه با خارجی ها مجالس خصوصی دارد چنین میگوید :
رابرت گیتس وزیر دفاع و رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز از آن یادآوری کرده و گفته است حامدکرزی مرتب در ملاقات های خصوصی رهبران شمال را همکاران ایران، روسیه و خطرناک تر از طالبان معرفی می کرد و آنها را در ناامنی ها دخیل می دانست.

>>>   Khorosoni
بلاخره همه امیدها وآرزوها برباد رفت که رفت
چه زیبا گفته اند : نیت کار شیطان است....واینرا بدانید که هرگزهیچ فرزندی جای پدر را گرفته نمیتواند. اینهم نمونه اش.:
ضرب المثل مشهوری داریم که میگویند :" همه منتظر کلانکار بودند که بلاخره کلانکار آمدهمه گردن گوساله را برید وهم سر شیر دان را شکستاند..."
این سبکسران واقعآ روح مسعود بزرگ را ناآرام ساختند.....

>>>   من دین اسلام را با تاریخ آن و اعراب را با اعمال جاهلی آن ها از پیامبر اسلام جدا می دانم؛ و از تاریخ هم بی خبر نیستم و این را هم به قول شما هر آدم واقع گرایی می داند: جنایاتی را که عرب ها در سرز مین های خراسان و ماوراالنهر انجام داده اند؛ کمتر از جنایات چنگیز نیست. باز، دو قرن سکوت زرینکوب، بر مستندات تاریخی نوشته شده نه بر مبنای جعل و تحریف... علاوه بر آن، در یک قرن اخیر از همین خوان زرین کوب ها تغذیه شده ایم؛ تا هم اکنون هم 90 در صد دانش ما از پژوهش ها و ترجمه های آن ها می آید؛ نباید ناسپاسی کنیم ...از اینکه بگذریم؛ مگر تمام قهرمانان تاریخی ما را اعراب نه کشتند؟ آمر صاحب مسعود، توسط کی ها شهید شد؟ مگر آن دوتن قاتل، عرب نبودند؟ دربارهء ملی گرایی؟!
آیا، جنگ های پس از دولت استاد ربانی و تمام بدبختی های ناشی از آن، گره کور ومشکل مسایل ملی نیست؟
آیا، احدی و کرزی و دیگران شان، در مساله هویت و تعریف شان از ملت و بدینسان، در مسایل زبان و اقلیت و اکثریت و...از باور های قالبی شان عقب نشسته اند و بر واقعیت های تاریخی تسلیم شده اند؟
اگر چنین باشد؛ ما حرفی نداریم؛ در غیر آن، آنها، سیاست های حیله و تزویر و زرو زور را، الا، تحقق آرمان های شان به کار می برند؛ ولو صد سال دیگر...
ما می گوییم، پیش از تشکیل هر ایتلافی باید، در موارد مفاهیم تعریف نشده ای مثل هویت، ملی و ملت، زبان و... به توافق باید رسید وبعد دست به تشکیل ایتلاف زد...
ایشان، بخاطر زدن حریفان درون قومی شان و برای بدست آوردن قدرت ، ایتلاف و هر کار دیگری را می کنند؛ ولی در اخیر، باز پای اقلیت و اکثریت را به میان می کشند؛ به مواد جعلی قانون اساسی دست برد زده تمسک می جویند وباز هم سروری وسیادت را از آن خود می دانند؛ دیموکراسی و حقوق شهروندی وبرابری را به پشیزی نمی خرند؛ واین همان دور تسلسل باطل خواهد بود؛ الا خارج کردن حریفان شان بطور تمام و کمال از دور...

>>>   محمد اسلم سلیم
این کشور به کجا میرود؟
غنی ، طالب و داعش
کرزی ، طالب
مسلمیار ، طالب
اتمر، یک چشم پاکستان ، داعش و طالب
استانکزی طالب و داعش و نماینده پاکستان
طارق شاه بهرامی دست نشانده اتمر یعنی چشم دیگر پاکستان
گلبدین که چهره معلوم الحال و لشکر نیابتی پاکستان
وکیل مجلس ، وزیر ، وسفیر همه دریک جهت برای سیاسی سازی گروه های تروریستی کار می کنند و گروه های تروریستی را به مثابه حزب سیاسی به مردم پیشکش می کنند.
آنهایی با کرزی و احمدزی ودرکنار شان می ایستند نمی دانند که کرزی واحمدزی دو روی یک سکه اند؟
به نظر من که ساده لوح ترین ساست مدار بهتر بگویم احمقانه ترین سیاست درکنار کرزی واحمدزی قرار گرفتن است !
راه تان را جدا کنید ، سیاست مستقلانه و تصمیم مستقلانه در قبال قضایای کشور داشته باشید ، سیاست کردن درکنار و زیر سایه کرزی واحمدزی به جز سرافگندگی حاصل دیگری ندارد.

>>>   Ariaie
چرا تاجيك ها در دفاع از رژيم قومى دلخواه "يون_غنى_گلبدين"خود را دارند قربانى ميكنند؟

>>>   فکر مصارف اینگونه مجالس از مرکز تا ولایات که آقای کرزی پیشنها داده
ضروری است
غلام معصوم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است