اشرف غنی طالبی است که حکومت می کند
جلسه حکومت در عربستان سعودی، جلسه حکومت در آمریکا و تمام پالسی های پشت پرده برای تقویت طالبان و داعش و برای تضعیف روحیه نیروهای خودمان است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148435 منبع: پرینت

صلح رویایی که از شانزده سال بدینسو پیوسته در آن راستا تلاش می شود و هزینه ها و قربانی های زیادی در این راه خرج شد اما دستاورد نسبی هم در این مورد نداشتیم. در تازه ترین مورد بسته پیشنهادی به طالبان داده شد اما هنوز موضع گیری صریح در این زمینه نشده است. طالبان طی اعلامیه ای رسما مخالفت خود را با نشست علما در اندونزی که قرار بود روی صلح و پیکار با هراس افکنان بحث کنند اعلام کردند. آگاهان سیاسی معتقد هستند که طالبان با پیشنهادهای صلح به میز مذاکره نمی آیند و باید بر اساس فشارها به میز مذاکره بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)،فیض الله جلال آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» گفت: حقیقت این است که دولت افغانستان به سخنگوی طالبان تبدیل شده است. دولت افغانستان برای خود هیچ حیثیت و اعتباری و هیچ ارزشی قایل نیست. چه در مجامع ملی و چه در مجامع بین المللی همان پرستیژ و اعتبار و جایگاه خود را از دست داده است. تمام کارهایش به نفع طالبان است. دولت مردان افغانستان باور و اعتقاد راسخ به مبارزه علیه طالبان ندارند. چرا که خودشان طالب هستند.

وی، در خصوص عملکرد حکومت در مقابل طالبان بیان داشت: حقیقت این است که اینها از دل و جان برنامه ای را تعقیب می کنند بطوریکه اینها به یک شکل پیش می روند و طالبان به شکل دیگر به پیش می روند. هدف واحد است و اینها به مبارزه علیه طالبان اعتقاد ندارند و طالبان چنان از این فرصت طلایی استفاده می کنند که در همه جا این دولت را به مسخره می گیرند. چطور می شود امیدواری به مردم افغانستان و به جهان نشان داد؟ در حالیکه حکومت می گوید که ما طالبان را به عنوان حزب سیاسی به رسمیت می شناسیم. ما برای اینها در دولت جایگاه قایل هستیم ما برای اینها امکانات فعالیت سیاسی را فراهم می سازیم جانب مقابل یعنی طالبان همه اینها را به مسخره گرفتند و ریش خند کردند و گفتند که شما کی هستید ما به دروازه های کابل رسیدیم. دولتی که خط اولش چهار راهی عبدالحق است. چهار راهی پل محمودخان و زنبق است. این چه حق دارد که حرف های کلان بزند. چرا دروغ می گویند و فریبکاری می کنند.

جلال، معتقد است این حکومت اعتقادی به مبارزه علیه طالبان ندارد بلکه از آنها حمایت می کند و افزود: بنابراین دولت از آغاز تا امروز نه تنها آمادگی مبارزه علیه طالبان ندارد بلکه با حرف های زیگراگ مانند و حرف های ضد و نقیض چنان روحیه پولیس و اردو و نیروهای خودی را ضعیف کرده است که بهترین نیروها در فراه و تخار و در جاهای دیگر کشته شده اند. این دولت چرا شرافت ندارند که اعلام کنند که ما طالبان هستیم در خدمت طالبان هستیم و با طالبان یکجا حکومت می کنیم. اعلان کنند تا مردم افغانستان از این مصیبت خلاص شوند. جلسه حکومت در عربستان سعودی، جلسه حکومت در آمریکا و تمام پالسی های پشت پرده برای تقویت طالبان و داعش و برای تضعیف روحیه نیروهای خودمان است.

این آگاه سیاسی، معتقد است اگر با برنامه های این حکومت پیش برویم به زودی طالبان همه جا را می گیرند و گفت: این دولتمردان افغانستان اولا به قانون اساسی متعهد نیستند. اینها افرادی بسیار متعصب، قوم پرست، قبیله گرا هستند و در نهایت اینها دنبال یک برنامه دیگر می گردند. حالا فرق طالبی که در ارگ است و طالبی که در میدان جنگ است چیست؟ آن طالب در میدان جنگ بسیار با شرافت تر است. چرا که روبرو می جنگد. اینها نیکتایی دارند و شمشیر را از پشت می بندند. اینها علاوه بر طالب بودن، دزد و فسادپیشه و فریبکار هستند. می ترسم یک روز از خواب بیدار شویم و ببنیم که همه جا را طالبان گرفته است. اینها تا به همان حد پیش می روند. اینها آهسته آهسته قدرت را به طالبان تسلیم می کنند. در حال حاضر در هیچ جا مردم مصون نیستند. ارگان های امنیتی قدم به قدم تحت فشار مخالفان هستند. هرجایی که مخالفان اراده کنند موفقانه عمل می کنند. حتی در اینترکانتیننتال که امنیتی تر از آن مکانی نیست، حتی در دروازه وزات داخله و حتی در چهارصد بستر. در راس حکومت که طالب است و اطراف خود را هم یک مشت عناصر خاین از اقوام مختلف تاجیک، ازبک و هزاره را جمع کرده است که بگوید ما فاشیست نیستیم. خیانت اینها واضح و آشکار شده است. اینها پول گرفته اند و مردم را به گرو گرفته اند.

وی، در ارتباط با شورای صلح و کارکرد آن بیان داشت: مذاکرات اساسی که با ولیعهد عربستان سعودی صورت می گیرد مبنی بر انتقال داعش به شمال افغانستان و به خاک و خون کشاندن شمال افغانستان است. در حالیکه شورای صلح را به جاکارتا می فرستند تا سرگرم باشند و به عنوان یک سمبل عمل کند و مردم را فریب دهند. شورای عالی صلح برای صلح نیست بلکه برای یک نزاکت جور شده است تا عده ای که به آنها قول پست و مقام داده شده است در آنجا مشغول باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا عربستان
افغانستان داعش
نظرات بینندگان:

>>>   آزادی AZADI
6 نفر از نماینده های پشتون دیروز صبح، با حملات لفظی بالای پدرام، گفتند: تو متعصب هستی، گاهی دانشگاه را دامن میزنی گاهی افغان نیستم را.. و دیگر نمایندگان تاجیک، افغانیت می خواهند این فقط تو هستی اختلاف میاندازی..
#احمد_شاه_فرید

>>>   من دین اسلام را با تاریخ آن و اعراب را با اعمال جاهلی آن ها از پیامبر اسلام جدا می دانم؛ و از تاریخ هم بی خبر نیستم و این را هم به قول شما هر آدم واقع گرایی می داند: جنایاتی را که عرب ها در سرز مین های خراسان و ماوراالنهر انجام داده اند؛ کمتر از جنایات چنگیز نیست. باز، دو قرن سکوت زرینکوب، بر مستندات تاریخی نوشته شده نه بر مبنای جعل و تحریف... علاوه بر آن، در یک قرن اخیر از همین خوان زرین کوب ها تغذیه شده ایم؛ تا هم اکنون هم 90 در صد دانش ما از پژوهش ها و ترجمه های آن ها می آید؛ نباید ناسپاسی کنیم ...از اینکه بگذریم؛ مگر تمام قهرمانان تاریخی ما را اعراب نه کشتند؟ آمر صاحب مسعود، توسط کی ها شهید شد؟ مگر آن دوتن قاتل، عرب نبودند؟ دربارهء ملی گرایی؟!
آیا، جنگ های پس از دولت استاد ربانی و تمام بدبختی های ناشی از آن، گره کور ومشکل مسایل ملی نیست؟
آیا، احدی و کرزی و دیگران شان، در مساله هویت و تعریف شان از ملت و بدینسان، در مسایل زبان و اقلیت و اکثریت و...از باور های قالبی شان عقب نشسته اند و بر واقعیت های تاریخی تسلیم شده اند؟
اگر چنین باشد؛ ما حرفی نداریم؛ در غیر آن، آنها، سیاست های حیله و تزویر و زرو زور را، الا، تحقق آرمان های شان به کار می برند؛ ولو صد سال دیگر...
ما می گوییم، پیش از تشکیل هر ایتلافی باید، در موارد مفاهیم تعریف نشده ای مثل هویت، ملی و ملت، زبان و... به توافق باید رسید وبعد دست به تشکیل ایتلاف زد...
ایشان، بخاطر زدن حریفان درون قومی شان و برای بدست آوردن قدرت ، ایتلاف و هر کار دیگری را می کنند؛ ولی در اخیر، باز پای اقلیت و اکثریت را به میان می کشند؛ به مواد جعلی قانون اساسی دست برد زده تمسک می جویند وباز هم سروری وسیادت را از آن خود می دانند؛ دیموکراسی و حقوق شهروندی وبرابری را به پشیزی نمی خرند؛ واین همان دور تسلسل باطل خواهد بود؛ الا خارج کردن حریفان شان بطور تمام و کمال از دور...

>>>   آیا سرقوماندان وجدان دارد؟
_____
ویدیوی قتل‌عام سربازان و کماندوهای اردوی ملی در فراه را طالبان منتشر کرده‌اند، واقعا خیلی دردناک است که چطوری آن‌ها در اثر خیانت، غافلگیر و در دام گرفتار آمده و کنار یکدیگر سلاخی شده‌اند.

اگر سرقوماندان اعلای قوای مسلح و وزیر دفاع (جنرال قلابی) ذره‌ای وجدان انسانی می‌داشتند، یقیناً از مقام شان استعفاء می‌کردند، اما چه کنیم که در این کشور، سیاست‌مداران وجدان ندارند، همانگونه خون سربازان رنگ ندارد.

نسیم جعفری

>>>   محمد اسلم سلیم
این کشور به کجا میرود؟
غنی ، طالب و داعش
کرزی ، طالب
مسلمیار ، طالب
اتمر، یک چشم پاکستان ، داعش و طالب
استانکزی طالب و داعش و نماینده پاکستان
طارق شاه بهرامی دست نشانده اتمر یعنی چشم دیگر پاکستان
گلبدین که چهره معلوم الحال و لشکر نیابتی پاکستان
وکیل مجلس ، وزیر ، وسفیر همه دریک جهت برای سیاسی سازی گروه های تروریستی کار می کنند و گروه های تروریستی را به مثابه حزب سیاسی به مردم پیشکش می کنند.
آنهایی با کرزی و احمدزی ودرکنار شان می ایستند نمی دانند که کرزی واحمدزی دو روی یک سکه اند؟
به نظر من که ساده لوح ترین ساست مدار بهتر بگویم ...ترین سیاست درکنار کرزی واحمدزی قرار گرفتن است !
راه تان را جدا کنید ، سیاست مستقلانه و تصمیم مستقلانه در قبال قضایای کشور داشته باشید ، سیاست کردن درکنار و زیر سایه کرزی واحمدزی به جز سرافگندگی حاصل دیگری ندارد.

>>>   Ahmadi
....به این خائنین . نان خوردن از بودجه اولا یتیم افغانستان ولی تخم دادن به ISI پاکستان.
این خائنین و ...فروشان باید اعدام شوند . عملا از دشمن مردم توصیف کردن خود بیانگر خیانت و وطن فروشی است .

>>>   Ariaie
چرا تاجيك ها در دفاع از رژيم قومى دلخواه "يون_غنى_گلبدين"خود را دارند قربانى ميكنند؟

>>>   Ariaie
چرا تاجيك ها در دفاع از رژيم قومى دلخواه "يون_غنى_گلبدين"خود را دارند قربانى ميكنند؟

>>>   Khurasani
در شهرستان انار داره استان فراه صدها تن هم تباران و فارسی زبانان به جرم افغان (پشتون) نبودن و فارسی زبان بودن کشته شد .

>>>   van Arman Dadgar gedeeld.
هر روز بيش از يكصد و پنجاه فرزند جوان اين وطن كه سن شان بين بيست تا سي سال است شهيد ميشوند بخاطر چي ، بخاطر اينكه تو غني رواني ...فتوا بتي كه ريختن خون و پارچه پارچه شدند فرزندان شما امتحان الهي است
غني ، عبدالله ، اتمر ،استانكزي ، وزرير نامنهاد دفاع و داخله. غذا و اب شما رنگ و بوي خون ندارد

>>>   فوری
جنایت گروه طالبان در ولایت فراه.
ویدئویی های پخش شده توسط گروه طالبان در قریه نوبهار و ولسوالی انار دره ولایت فراه نشان می دهد که اعمار تلفات نیروهای امنیتی از چیزی که گزارش شده بیشتر است.

>>>   اتمر وغ گفته است باش که ما یک دفعه طالب را رقم حکمتیار داخل افغا نستان کنیم باز چوب را ... پنچشرها و بد خشانی ها درون می کنیم

>>>   ....
شو رای نظار وحدت و اتحاد مسول همین روز است!طالب میاید وهر دو شمارا محاکمه واهد شدید!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است