حکومت درباره پس گرفتن انار دره دروغ می گوید
جنگ درون شهر اناردره است. حکومت فقط ساختمان ولسوالی را گرفته است. اما اعلام می کند که کل انار دره را گرفته ایم. به جرات می توان گفت که در فراه ده ولسوالی در حال سقوط است 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ کد خبر: 148452 منبع: پرینت

وزارت داخله از پس گرفتن ولسوالی انار دره فراه از طالبان خبر می دهد. این وزارت می گوید که طالبان در ولسوالی انار دره حمله گروهی کرده اند و با کشتن هفت نیروی امنیتی به شمول فرمانده پولیس این ولسوالی و زخمی کردن ده تن دیگر بخش هایی از مرکز ولسوالی را به دست گرفتند. به گفته وزارت داخله یک عملیات دیگر آغاز شد که در نتیجه 56 طالب کشته شدند و بخش های از دست رفته نیز پس گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)، هاشم دانش باشنده ولایت فراه در برنامه «محور» گفت: از هفت ماه به این طرف فراه در بدترین وضعیت امنیتی به سر می برد. از هفت ماه به این طرف ما روزانه از پنج نفر به بالاتر تلفات داشته ایم. هفت ماه است که ما از تریبون های مختلف فغان برآورده ایم. اما دولت مرکزی کوچکترین توجهی را به فراه نکرده است.

وی، دلیل ناامنی فراه را بی توجهی حکومت دانسته و افزود: همین لحظه که حکومت می گوید ما ولسوالی انار دره را گرفته ایم فقط مرکز ولسوالی را گرفته است اما اطراف شهر تماما به دست طالبان است. در داخل فراه قبلا مشکلاتی بود اداره محلی بی کفایت بود، قوماندانی امنیه از قوماندانی خود بیرون نمی شد و فساد بود. حالا دلیل این که وضعیت بهبود پیدا نمی کند این است که مثلا من با یک پسته در فراه تماس گرفتم گفتند امشب در اطراف ما تحرکات طالبان دیده می شود. حدودا بیشتر از دویست نفر هستند و در پسته هشت نفر هستند. سلاح شان هم یک پیکا هست. من حیرانم به همین رییس جمهور، وزیر دفاع و وزیر داخله که چگونه اوضاع اینگونه است و می گویند فراه را پس گرفته ایم؟

دانش، می گوید حکومت به مردم دروغ می گوید که ولسوالی انار دره را پس گرفته است و افزود: من در شهر می باشم و با انار دره در تماس هستم. جنگ درون شهر اناردره است. حکومت فقط ساختمان ولسوالی را گرفته است. من باشنده فراه هستم. من از جغرافیای فراه خبر دارم. حکومت فقط یک ساختمان از یک ولسوالی را گرفته است اما اعلام می کند که کل انار دره را گرفته ایم. همین الان به جرات می توان گفت که در فراه ده ولسوالی در حال سقوط است. هر ولسوالی حیثیت یک پسته را دارد نه ولسوالی. مردم فراه وقتی می توانند با حکومت همکاری کنند که از حکومت توقع تامین امنیت را داشته باشند. همین حالا هم مردم در همکاری هستند. مردم فرزندان خود را به نیروهای امنیتی می فرستند. مردم هر روز تلفات می دهند. از این بیشتر ملت با مردم چه همکاری کند؟

این باشنده فراه، در خصوص علت اصلی جنگ فراه می گوید: علت اصلی جنگ فراه این است که فراه مرکز جنگ مواد مخدر است. مرکز ترافیک مواد مخدر است. تمام گروه های طالبان اینجا را یک نقطه ضعیف و عایداتی برای خود یافته اند. طالبان از گمرگ فراه سهم می گیرند. بیشترین چیزی که فراه را ناامن کرده است ضعف حکومت است که توجه نمی کند و طالبان پسته های امنیتی را بسیار به سادگی می توانند بگیرند. هفت ماه از جنگ فراه می گذرد اما حکومت دقیقا خبر ندارد که چند نفر پولیس در آنجا دارد.

دانش، در خصوص شرایط کنونی و امکان بهتر شدن شهر فراه گفت: در فراه امکانات و تجهیزات جنگی، بسیار کم و جزیی است و درسطحی که دشمن در آنجا وجود دارد امکانات موجود نمی باشد. اگر حکومت در فراه از حالت دفاعی به حالت تعارضی بیاید و مناطقی را که طالبان گرفته است آن مناطق را پس بگیرد، ولسوالی حیثیت ولسوالی پیدا کند، ولایت حیثیت ولایت پیدا کند و عرضه خدمات صورت بگیرد مردم همکار هستند. در غیر این صورت هیچ پیشرفتی در فراه نخواهیم داشت و فراه سقوط خواهد کرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اناردره فراه
حکومت
دانش
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان قیامت کبرا به پا می شد واگر بجای اقای غنی با داشتن زن خارجی مسیحی یک تاجیک تبار و یا فارس وان بقول برادران پشتون ما رئیس جمهور می بود واز طرف امریکا و انگلیس بر شانه های مردم ما هم نصب می گردید وزن اش هم مسیحی و خارجی می بود و همین طور به جای پاکستان ایران نقش بازی می کرد و هزاره ها و یا فارسی زبان ها طالبان انتحاری و انفجاری ایران می بودند و همین قسم این حالت مانند این سال ها دوام می کرد وهر روز رئیس جمهور هم برای شان حاتم بخشی می کرد و از زندان ها بیرون شان می کرد و انها را براران و هم تباران و همزبانان خود خطاب می کرد اقوام پشتون ما چکار می کردند عین ما با صبوری عمل می کردند ؟!! آیا می توانست ان رئیس جمهور غیر پشتون تا حال بر قدرت بماند و همین طور یکه تازی نماید ؟!!!.

>>>   Raheel
بی بی سی شایعه را عنوان خبر می سازد، در حالی که در متن خبر حقایق چیز دیگر است.
چرا بی بی سی همیشه اخبارش را مطابق میل و خواهش حکومت ویرایش و آرایش می دهد؟
در خبری که بی بی سی نشر کرده است، هیچگونه تاییدی بر تعیین والی جدید نیست. اما در عنوان و از روی شایعه تعیین اسحاق رهگذر را خبر می دهند.
اما از دست انگریز!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است