مقابله با روسیه، اولیت اصلی آمریکا در اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148465 منبع: پرینت

فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا، روسیه را تهدیدی برای امنیت کشورهای اروپایی دانسته و مقابله جدی و بازدارنگی این کشور، از جمله از طریق نظامی، را اولویت اصلی آمریکا و متحدین اروپایی آن نامیده است.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، نشریه «نشنال اینترست» در مطلبی به نقل از جنرال "کرتیس اسکاپاروتی" فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا نوشته است که روسیه اصلی ترین تهدیدی است که نیروهای نظامی آمریکا در قاره اروپا با آن مواجه هستند. این مقام نظامی ناتو مدعی شده که گویا طرف روسیه به اقدامات خود در جهت بی ثبات کردن امنیت منطقه ادامه داده و اصول حقوق بین الملل که پایه و اساس صلح و امنیت در قاره اروپا بعد از پایان جنگ دوم جهانی است را همچنان نادیده می گیرد.

اسکاپاروتی تاکید کرد: «اولویت راهبردی ما بازدارندگی روسیه از تجاوزات بیشتر و جلوگیری از نفوذ منفی روسیه بر متحدین اروپایی و شرکای آمریکا است.» وی اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی گزینه های مختلفی برای دفاع از کشورهای اروپایی در برابر «تجاوز روسیه» در نظر دارند که در میان آنها سناریوی مقابله نظامی نیز دیده می شود.

این جنرال یادآور شد که البته نیروی نظامی برای مبارزه با «تهدید روسیه» کافی نیست و دولت آمریکا باید رویکرد واحدی برای بازدارندگی روسیه در نظر بگیرد. به عقیده وی، «تهدید روسیه» تنها منحصر به فضای اروپایی نشده و روسیه در منطقه خاورمیانه نیز نفوذ کرده، بطوریکه در جنگ داخلی در سوریه مستقیما و با هدف دفاع از نظام "بشار اسد" مداخله نظامی کرده و به ایران نیز اجازه داده تا نفوذ خویش را در منطقه افزایش دهد.

علاوه بر این، طرف روسی فعالانه به کشورهای منطقه خاورمیانه کمک کرده، همکاری‌های خود با ایران را تقویت نموده و نفوذ خویش در کشورهای عربستان سعودی، مصر، لیبیا و قبرس را افزایش داده است و این تلاش ها تاثیر منفی بر امنیت اسراییل و منافع آمریکا در خاورمیانه گذاشته است.

به گفته این مقام نظامی ناتو، روسیه همچنین سعی دارد نظم حاکم بر جهان را به نفع خویش تغییر بدهد.

پیش از این کنگره آمریکا وزارت خارجه و دفاع آمریکا را موظف به تهیه راهکاری برای مقابله با «تهدیدات روسیه» نموده بود. این در حالی است که مقام های مسکو بارها اتهامات وارده در این خصوص که روسیه تهدیدی جدی برای کشورهای غربی است را تکذیب کرده و این اظهارات را بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه این کشور ارزیابی کرده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است