دانش: عدالت خواهی به معنای یاغی گری نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148498 منبع: پرینت

نباید عملکرد و اشتباه یک فرد یا گروه را به همه افراد یک قوم تعمیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور امروز چهارشنبه 23 حوت 96 در مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالگرد رهبر حزب وحدت اسلامی در ارگ ریاست جمهوری گفت: مزاری در سخنرانی های خود به تکرار یاد می کرد که درست است که عبدالرحمان خان 62 درصد مردم هزاره را نابود کرد اما اینکار را یک شخص انجام داد و نباید این عمل را به قومی که وی به آن تعلق داشت نسبت داد.

دانش بیان کرد: باید با واقعیت ها و حقایق جامعه درست و منطقی برخورد شود و نباید عملکرد و اشتباه یک فرد یا گروه را بر همه افراد یک قوم تعمیم داد.

معاون دوم رییس جمهور با بیان اینکه کسانیکه در جهت تشدید بین هزاره ها و اقوام حرکت می کنند اندیشه مزاری را تحریف کرده اند اظهار کرد: مزاری تعامل میان همه اقوام را یک ضرورت ملی می دانست و هر کس از این اصل عدول کند اندیشه وی را بدرستی نشناخته است.

وی علاوه کرد: اگر کسی عکس شعار وحدت ملی را بهانه قرار داده و ندای عدالت خواهی یک قوم را ضد وحدت ملی تلقی کند هم به انحراف رفته است و این روحیه از رسوبات افکار عصر استبداد تاریخی است زیرا نه عدالت خواهی به معنای یاغی گری است نه التزام به وحدت ملی به معنای تسلیم شدن یا سکوت در برابر ظلم و بی عدالتی است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانش
سالگرد مزاری
نظرات بینندگان:

>>>   تاجیک ، از هر جایی که هست ، تاجیک است. لوگری، اورگونی ، گردیزی، غزنوی، کابلی ، پنجشیری ، بدخشانی ، تخاری، کندوزی ، بغلانی ، بلخی ، هراتی ، فراهی ، پکتایی، کنری، لغمانی ، بامیانی ، بادغیسی ، غوری ، پروانی ، کاپیسایی، سمنگانی ، کولابی ، دوشنبه یی، خجندی ، سمرقندی ، بخارایی ، فرغانه یی ، توسی ، شیرازی ، کاشغری ، تاشقرغانی ، سواتی ، گلگیتی و کجایی و کجایی ، از هر جایی که هست ، تاجیک است و یک مردم و یک ملت. داشتن حس همبستگی تاجیکی ، داشتن یک حس مشروع انسانی است. با سپاس . تاجیکم با تاجیکانم زنده ام .
عمر راوی .
( یادداشت: از اینکه نام همه جای ها گرفته نشده است ، پوزش میخواهم ) .

>>>   دانش گفت: مزاری در سخنرانی های خود به تکرار یاد می کرد که درست است که عبدالرحمان خان 62 درصد مردم هزاره را نابود کرد اما اینکار را یک شخص انجام داد و نباید این عمل را به قومی که وی به آن تعلق داشت نسبت داد.
...

>>>   فخر ملی میلت تاجیک هو یت مولاناجلاالدین بلخ ، ابوعلی ابن سینابلخی ، عبدالرحمن جامی ، ناصر خسروقبادیانی ، ابوریحان بیرونی ، رابعه بلخی , دقیقی بلحی ، عنصری بلخی ، عبدالحی گردیزی ، سنایی غنزنویی ، ابوعبدالله جعفر رودکی , صوفی عشقری ، وآصف باختری ، استاد خلیل الله خلیلی افتخار علم و تمدن فرهنگ خراسان را زیر نسب کم اصل کوچی شتروان برد ؟ حقیقت همین است فاشیستان مزدور پاکستانی ها دشمن بشریت از هر طریق کوشش دارند که هویت تحمیلی تجعلی را بالای مردم مهربان ها هویت افغان آمده کوه های سلیمان را با هزران چال فریب بقبولاند اما هرگز فراموش نکنند که هرگز یک تاجک اصیل تاج دار آگاه از جغرافای و تاریخ نیکان در سرزمین آفتانبی خود هرگز هویت خویش را معامله نمی کند تاجیک های مهربان شجاع دلیر باید از خواب گران بیدار شوید و متحد حق ماست هویت پنجهزار پنجصد سال قدامت زبان در این سر زمین آفاتابی ما که جهان امروز بالای زبان ما افتخار دارند.
...به او تاجیک آگاه از جرافیای و تاریخ نیکان خود وارث این سرزمین آفتابی « کابلستان ، زابلستان ، تخارستان و بلخ بامی » است که هویت شتروانی اشرف غنی احمدزی کوچی آمده کوه های سلیمان پاکستان را به پذیرد.

>>>   جناب دانش زود است که از شما سخن های غیر این بشنویم چون انتخابات های پیش رو خلاف توقعات مهندسی شده عالیجنابان به پیش خواهد رفت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است