پنجشير قلب غير پشتونيزم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148503 منبع: پرینت

پنجشیر قلب تک تک هر فرد غیرپشتون است در حفظ و حرمت از آن همه بکوشند.

پنجشیر سنگر دفاع و پرچم دار مبارزه در راه آزادی است اگر یک عده اشتباه سنگین غیرقابل بخشش کردند آن را به پای همه مردم پنجشیر نریزید. با پشتونیزم و پشتونیست ها کار ندارم که در مورد پنجشیر چه گفته اند، چه می گویند و چه خواهند گفت.

آنها با تمام نیروهای خارجی و ترفندهای شان شکست های تلخ را از مردمان این دوره غرور آفرین تجربه کرده اند از گلبدین تا روس ها و عرب ها، از طالبان تا پاکستان و آمریکایی ها طعم تلخ شکست ها را به یاد دارند از اینرو است که آنها همچنان دردهایشان را نمی توانند تحمل و پنهان کنند و گذشته دردناک و تلخ شان را به یاد می آورند و به مردمان پر افتخار این دره زیبا توهین می کنند.

آنها حق دارند هر آنچه بگویند زیرا تمام نقشه های شان توسط مردمان این دره بر باد رفت اما آنها که غیرپشتون هستند بعلت اشتباهات یک عده دربن که مردم پنجشیر هم از آن داستان غم آنگیز بسیار غمگین هستند به تمام مردم پنجشیر می تازند و توهین می کنند.

آنها باید غسل کنند، روزه بگیرند و دو رکعت نماز در نیمه شب بخوانند بعد اسم مقدس پنجشیر را بر زبان زمزمه کنند. آیا نمی دانند در این دره ده ها هزار قربانی خوابیده اند؟ نمی بینند هزاران یتیم یادگار دفاع از دیگر ولایت ها در این دره باقی مانده است یا نمی خواهند ببینند؟

نمی دانند اگر این دره زیبا نباشد پشتونیست ها همه را خواهند بلعید؟ آیا نمی دانند اینجا زادگاه بزرگ مردم تاریخ مسعود است؟ چطور دلتان می آید به اسم این دره و مرمانش اهانت کنید درحالیکه مسعود بزرگ در آن دره پا به جهان نهاده است و برای رهایی و آزادی مردمانش در دیگر شهرها رزمیده و زندگی خود را در راه آزادی این سرزمین وقف کرده است.

درد و رنج های بیشماری را جسم خسته و پروبال شکسته اش تحمل کرده است و برگشته در میان آن قله ها روتپه تا قیامت خوابیده است و شما به زادگاه و خوابگاه آن هم اهانت می کنید! چه انسان های بی رحم وحرمت شکنان بی انصافی هستید! حرمت پنجشیر و مردمانش را حفظ کنید ممکن است روزگاری برای آزادی به جوانان پرشور و شوق این دره نیاز شود.

پنجشیر قلب تپنده هر غیرپشتونی است و پشتونی ها دقیقا این را می دانند. تاریخ را فراموش نکنید ممکن است تکرار شود پنجشیر پرافتخار تضمین کنند شکوه و عظمت غیرپشتون ها است، قله های هندوکش سپر دفاعی و سکوی پرتاپ تیرهای زهرآگین به طرف دشمنان این سرزمین است پس به قلب تان آسیب نزنید و حرمت پنجشیر و پنجشیری ها را نگهدارید.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
پنجشیر
مردم غیرپشتون
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد پشتون ...بردشمنان پشتون

>>>   تمامی قربانیهای تان نه بخاطر خدا بودنه بخاطر اسلام وقرآن ونه هم بخاطر مردم بنجشیر نه هم بخاطر افغانستان !قربانی تان بخاطر وزیرشدن خانواده وپول دار شدن مسعود،قانونی ،عبدالله ،فهیم ویکعده دیګر بو .به این پر ګویی میخواهی چه را ثابت بکنی .دروازه ورودی به پنجشیر را توسط ماین انفجار دادید ،سران تان ازپنجشیر ګریختند ،وقهرمان تان هم بسیار دور اوپنجشیر کشته شد ، علاوه براین همه حقوق حقه ای تمام اقوام غیر پشتون را شما پنجشیری ها غصب نمودید ،وحداقل برهم تبار ها هم رحم نکردید .

>>>   هههه
يک وقت پکول از کابل گم بود
پل ها هم به طرف پنجشير همه پرانده شده بود

>>>   خوب شد عوض قلب قبله ننوشتی

>>>   من صدقه زباند با این همه تحریر زیبا ودلنشین شما کاملا حرف دل من را زدی من میگویم که صد سال زنده باشی آقای «امیری»

>>>   ....ن پشه یی هستم و دل بسیار پر دارم از نام جمعیت خونکار و شرای نظار ...! خدا نکند که این طور شود!

>>>   مهم نيست اي كاش همه اقوام زندگي ميكردند خوب بود

>>>   بسم الله خان گفته است پدرکلانم از السوالی پنجوائی قندهار بود ما در زمان نادرخان به پنشیر آمدیم واز جمله ناقلین هستیم !
دین محمد جرئت میگوید ما اصلا در قوم صاپی هستیم واینرا وکیل کاپیسا که او عهم صاپی است برایش تصدیق کرده است

>>>   زنده باد پنجشیر من پنجشیری نستم اما قدر این ولایت را میدانم

>>>   مهم نیست پشتون باشی یا پنجشیر مهم اینست که انسان باشیم و در کنار یک دیگر با صلح و ارامش زندگی کنیم ۔ مهم دوستی و برادری ما است ۔ مردم شریف و بزرگوار افغانستان از قوم پرستی و نژاد پرستی بیزار است ۔ حبیب الله یوسف زی

>>>   وطنداران پنجشیری با کمال تاسف فروختید حالا هم فاشیست ها شمارا دانه میدهند منطورم یک تعداد معاملهگر است مردم شریف پنجشیر نیست اینمی حالی وخت است که پهلوی عبدل و امر الدین صالح و این و ن را ایلا کنید در پهلوی عطا ایستاد شوین
پغمانی

>>>   از قدیم گفتن بانادان بحث نکنید.
لاکن باید درجواب شما احترامانه به عنوان یک مسلمان یک پشتون ویک پشتونیستانی بگویم که گفتن کلیمه بخاطر یکی دانستن خدایست که پشتون ها وتاجک را ازیک پدر ومادر (آدم(ع)وبی بی حوا)خلق کرد ونماز رابخاطر تصدیق گفته های حضرت محمد(ص)ونبوتش ونوعی شکر بدنی در پیشگاه خداوند(ج)ادا میکنیم احمدشاه مسعود وفات کرده باید حرمت مرده ها را داشت اما َََهمسنگرهایش هنوز زنده است دیدیم خدماتشان را ومی بینیم انشآالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است