وزیر جدید از حامیان جاسوسی امنیت ملی آمریکا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148515 منبع: پرینت

چرا رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از طرف دونالد ترامپ برطرف و عوض آن پومپئو رییس CIA وزیر خارجه شد؟

دوستان گرامی وزیر خارجه جدید پومپئو از دست راستی های افراطی در حزب جمهوریخواه است. خط فکری وی نشان دهنده دشمنی سخت با ایران و بویژه توافق هسته ای آن کشور است. وی در سه دوره نماینده کنگره آمریکا بوده است و از آکادمی علوم نظامی وست پوینت در آمریکا فارق التحصیل شده است، بعضی ها وی را بعنوان یکی از تندروترین اعضای متخصص در امور خارجی در میان حزب جمهوریخواه تلقی می کنند.

او بیش از همه به دلیل انتقادات سخت و تند خود از هیلاری کلینتون به خاطر حمله آمریکا به بنغازی لیبی و البته تلاش هایش برای بسته شدن زندان گوانتانامو در کوبا شناخته شده است. وی به محض آنکه نامش بعنوان گزینه اصلی تصدی پست ریاست در CIA مطرح شد در توییتر خود درباره توافق هسته ای با ایران نوشت منتظر ملغی کردن این توافق فاجعه بار با بزرگترین حامی تروریسم در دنیا هستم. او در سال 2013 عوض جان برنان ربیس CIA شد.

مایک پومپئو از حامیان سرسخت برنامه جاسوسی گسترده آژانس امنیتی ملی آمریکا است و این برنامه را برنامه ای مهم خطاب کرده است وی همچنین ادوارد اسنودن را برای افشای این برنامه یک خیانتکار خطاب کرده که باید از روسیه به آمریکا بازگردانده و به مرگ محکوم شود. او دیدگاه های ضد اسلامی قوی نیز دارد و بعد از حملات ترویستی به ماراتن بوستون با انتقاد شدید از رهبران گروه های اسلامی در آمریکا از آنها خواسته بود تا وظیفه خود برای تعیین موضع در برابر این حملات را انجام داده و یا به همکاری با تروریست ها متهم شوند.

انتخاب وی قبلا بعنوان رییس CIA از نظر بسیاری از تحلیلگران به همراه انتصابات اخیر دونالد ترامپ نشان از آن داشت که نظام فکری یازده سپتامبر با محوریت راست افراطی در حزب جمهوریخواه در حال بازگشت به سیاست های آمریکا است آنچه با انتصاب وی بعنوان وزیر خارجه تکمیل شد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
وزیر خارجه
آمریکا
پومپئو
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است