شخصیت استاد مزاری روشن است
ارگ خانه تمام اقوام با هم برابر و برادر افغانستان و مقر تطبیق قانون اساسی است و وظیفه حکومت است که ضامن وحدت ملی تامین عدالت اجتماعی باشد؛ هرکس قانون اساسی را خوانده باشد انعکاس استاد مزاری را در آن می بیند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۳ کد خبر: 148524 منبع: پرینت

مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالگرد رهبر حزب وحدت اسلامی با حضور محمد اشرف غنی، داکتر عبدالله، صبغت الله مجددی، سرور دانش، عبدالرووف ابراهیمی، فضل هادی مسلمیار، اعضای کابینه و تعدادی از نمایندگان مردم در شورای ملی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز چهارشنبه 23 حوت 96 در مراسم گرامیداشت از بیست و سومین سالگرد عبدالعلی مزاری رهبر وحدت ملی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری گفت: اگر استبداد یک طرف تاریخ است آزادی خواهی دوام دار در طول 140 سال گذشته طرف دیگر این قضیه بوده است و بخاطرقانون اساسی ای که امروز آن را می خوانیم مردمی بودند که در آخر قرن 19 از توپ پرانده شده اند.

غنی بیان کرد: ارگ خانه تمام اقوام با هم برابر و برادر افغانستان و مقر تطبیق قانون اساسی است و اولین وظیفه حکومت این است که ضامن وحدت ملی تامین عدالت اجتماعی است و هر کس قانون اساسی را خوانده باشد انعکاس استاد مزاری را در آن می بیند.

رییس جمهور گفت: حکومت برای این ایجاد شده که نقطه وصل باشد نه فصل؛ فصل تفرقه ها تمام شده و فصل و کتاب وحدت ملی که همگرایی و اراده برای تطبیق قانون اساسی است رسیده است.

وی، با بیان اینکه مردم کشور سرمایه های ما هستند اظهارکرد: هیچکس نمی تواند به گذشته رجعت کند راه ما پیش روی ما اتس و سرمایه اقتصادی، بشری و اجتماعی برای تطبیق قانون وجود دارد.

رییس حکومت وحدت ملی خاطر نشان کرد: امید است که ملت بفهمند حکومت وحدت ملی اساس صلح، رفاه و ثبات را می گذارد و آغوش سیاسی اش بزرگ است و نه محدود. هر چه آغوش سیاسی را محدودتر بسازیم به همان اندازه امکانات افغانستان را محدود تر ساخته ایم.

غنی گفت: حکومت را با این مفکوره بزرگ که چطور آلام میراثی 40 ساله را حل کنیم شروع کردیم نه اینکه آلام را زیاد تر کنیم؛ یک نظام مردم سالار با اراده مردم بوجود می آید که ضامن تامین وحدت ملی و عدالت اجتماعی شود و انتخابات یک گفتمان ملی است و امید است که انتخابات سال 1397 پارلمان و شورای ولسوالی ها و انتخابات 1398 ریاست جمهوری وسیله گفتمان ملی و تعیین راه آینده براساس قانون اساسی و خواسته های مردم باشد.

وی از تعهدحکومت وحدت ملی بر برگزاری انتخابات شفاف گفت و افزود: حکومت متعهد به پشیبانی کامل و بی طرفانه خود از کمیسیون انتخابات را انجام می دهد.
رییس جمهور تصریح کرد: دیدگاه ما این است که محدودیت ها و میراث های بدی را که گرفته ایم ختم کنیم و عدالت اجتماعی و وحدت ملی را به میراث بگذاریم. از این جهت به وضاحت می گویم که زندان جغرافیای مرکزی در حال شکسته شدن است و هیچ قدرتی نمی تواند افغانستان را دوباره به زندان مرکزی مبدل کند.
غنی، به اهمیت صلح و صحبت های رییس شورای صلح در این نشست اشاره کرده و گفت: ما ضرورت به درک تحلیلی از گذشته داریم اما اجازه تکرار گذشته را نمی دهیم و دردهای گذشته ما نباید سد راه استفاده ما از حال و آینده شوود. اگر به درد گذشته تسلیم شویم آینده را قربانی می کنیم و ضرورت داریم که به آینده معطوف باشیم.

رییس حکومت وحدت ملی درباره رسیدن به اجماع ملی در کشور گفت: برای اجماع باید دردهای مشترک را پیدا کرد؛ محروم ترین ولایت های افغانستان براساس قوم نیستند و محرومیت های مشترک داریم، معلولین، بیجاشدگان، مهاجرین همه از تمام اقوام هستند و درد مشترک را باید درک کرد.

وی تصریح کرد: همگرایی به معنای این است که آینده مشترک داریم، چه چیز جز یک اجماع مشترک باعث عزت ما در خارج افغانستان می شود؟ درد مهاجرت را دیده اید که از کدام کلمات از ما یاد می شد، ما پدر سوخته نیستیم! پدران ما افتخار آفریدند و تاریخ 5 هزار ساله دارند.

غنی گفت: با درک دردهای گذشته باور کامل به آینده داریم و نقشه راه را برای رفع دردها و رسیدن به اهداف داریم و آن را تطبیق می کنیم، ما به حوصله بزرگ سیاسی ضرورت داریم که یکدیگر را گوش بدهیم و به نتیجه برسیم.

رییس جمهور افزود: بزرگترین مسوولیت ما این است که فقر و بی عدالتی را پایان دهیم و در این بحث شخصیت استاد مزاری روشن است و نقشه راه با قربانی های داده شده تهیه شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
سالگرد مزاری
نظرات بینندگان:

>>>   Sharifi
توطئه ی دیروز ارگ ناکام نشد بلکه با این توطئه و عکس‌العمل خیلی ناوقت استاد عطا محمد نور توانستند اعتماد مردم را در مقابل استاد عطا کوتاه کرده و در دل های مردم شک بزرگ را ایجاد کنند .
و ایجاد این بی اعتمادی هم در بین مردم زمانی صورت میگیرد که استاد عطا بعد از مذاکره اش با استانکزی و سلام رحیمی نه جمعیت را در جریان گذاشت و نه هم مردم را .
حالا عکس‌العمل مردم در مقابل استاد عطا شکلی را بخود گرفته است که مردم نه تخریب اش میکنند و نه هم اعتماد صد درصدی بالای استاد عطا دارند که دوباره بتوانند مثل قبل حمایت اش کنند .

>>>   غ درغگوی بزرگ، ظاهر و باطن نا متجانص.

>>>   کوچی زی خاین کوشش نکن مردم هزاره را بیش از این فریب بدهی. بجای این فریبکاریها دست از کشتن هزاره ها در قرباغ و تمام نقاط کشور بردار. .... به تو پدر داعش و طالب.

>>>   ارگ باید به قاتلان مزاری نفرین میفرستاد.
نمیشود که قاتل و مقتول هردو در یک کفه ترازو قرار گیرد.

>>>   مغز ... جهانی احمدزی میخواهد مردم را فریب بدهد. نه خیر نمیتوانید. حکومت دیکتاتوری شما به اخر خط رسیده. دیگر غیر از خود کشی راه دیگری ندارید ای دیکتاتور ای قاتل مردم افغانستان ای قاتل جنبش روشنای و رستاخیز.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است