ترامپ برکناری یک وزیر دیگر را هم در سر دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148549 منبع: پرینت

رییس‌جمهوری آمریکا برکناری وزیر امور کهنه‌ سربازان و جایگزین کردن ریک پری را در دست بررسی دارد. این وزیر با ناآرامی‌ های درون سازمانی روبرو است و متهم است که از یک عضو تیم امنیتی خودش برای امور شخصی استفاده کرده است.

منابع مطلع در کاخ سفید می‌گویند دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا از جابجایی ریک پری، وزیر انرژی آمریکا به وزارتخانه کهنه‌ سربازان سخن می‌گوید و معتقد است دیوید شولکین به "مایه حواس پرتی دولت" تبدیل شده است. شولکین بابت سفرش به اروپا و رهبری وزارت کهنه سربازان با چندین مورد تحقیقات روبرو است اما بابت عملکردش از جانب دونالد ترامپ تقدیر شده بود. این اخبار پس از آن منتشر شد که ترامپ سه‌شنبه رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا را برکنار کرد.

به گفته یک منبع، رییس‌جمهوری آمریکا دوشنبه این مساله را با ریک پری در میان گذاشت اما این سمت را به او پیشنهاد نداد. او افزود، ترامپ از دست وزیر کهنه‌ سربازان عصبانی است اما او معمولا ناگهانی اقدام به انجام تغییرات می‌کند.

شولکین و ریک پری هنوز به این گزارش واکنشی نداشته‌اند. وضعیت کاری او از زمان انتشار یک گزارش داخلی که نقض‌ های اخلاقی در ارتباط با سفر او به اروپا به همراه همسرش در تابستان گذشته را فاش کرد، به مویی بند است. به گفته منابع، همچنین یکی از اعضای تیم حفاظت دیوید شولکین شکایت دارد که این وزیر برای جابجایی اسباب منزلش از او استفاده کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است