اشرف غنی با غوری ها دشمنی دارد؟ (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148558 منبع: پرینت

مردم غور به درستی می دانند که جایگاه شان در زمینه توجه به امنیت، انکشاف متوازن، رسیدگی به خواست ها مشروع و قانونی شان در کجای جدول حکومت مرکزی قرار دارد.

الطاف بی کران غنی را همه مردم غور به تجربه گرفتند از پارچه شش ماهه تا امضای تفاهمنامه همه چیز آفتابی است. غنی به هیچ اصول و ارزشی پابند نیست نه چندان باوری محکمی به افغانیت خودش دارد و نه هم به اسلامیت دیگران. یکی از اصل های محکم دین اسلام مبارزه علیه دروغگویی است و بدترین نوع دروغ هم دروغ حاکم نسبت به رعیت است. غنی وقتی به غور آمد بزرگترین دروغ تاریخ را با شعارهای توزیع عادلانه ثروت ملی و انکشاف متوازن گفت و حتی برای اثبات دروغ هایش مثل کارهای ناتمام دیگرش زمان تعیین کرد و گفت پارچه امتحان مرا شش ماه بعد نمره بدهید.

چندین شش ماه گذشت از وی خبری نشد تا اینکه مردم محکوم به "زندان جغرافیایی" بار دیگر طولانی ترین تظاهرات خیابانی و شب نشینیی در چادرهای تحصن را به راه انداختند تظاهراتی که از کلیه نفوس غور نمایندگی می کرد از مرد و زن تا پیر و جوان اما متاسفانه با سپری شدن هر روز از تظاهرات میلیونی غور بیشتر از پیش غدر و خیانت حکومت مرکزی آشکارتر می شد تا اینکه غنی چندتنی که ظاهرشان هیات و حقیقت شان کارمندان بودند به نام هیات ارگ جهت بررسی مشکلات مردم غور به آن ولایت فرستاد چیزی که هیچ نیازی به بررسی نداشت همه چیز اظهرمن الشمس بود که مردم غور حق می خواهند، سرک و برق می خواهند و این بزرگواران هم همسان جاسوس انگلیسی خیلی بابرنامه ماموریت شان را به پایان رساندند.

از یک سو صداهای عدالت خواهانه مردم را که ماموریت اصلی شان بود خاموش ساختند و از طرف دیگر به بهانه های مختلف بر عزت و شعور مردم توهین روا داشتند حیف آن نان و نمک که مردم غور به شما کردند. جای تاسف و درد بر این بود که بیشتر از دو ماه چند تن از اعضای خانواده ی حرکت دادخواهانه راه و روشنی تمام دروازه ها را دق الباب کردیم اما به میزان یک درصد هم نتوانستیم سود عملی را برای اعضای حرکت دادخواهانه غوری ها مژده دهیم و با یاس و ناامیدی تمام به همه چیز نقطه ی پایان گذاشتیم.

برادران عزیز! چه توهینی بالاتر از آن شده می تواند که در سه نوبت ملاقات با حاجیان ارگ به شمول رحیمی رییس دفتر غنی پی هم خواستار ملاقات غوری ها با شخص غنی شدیم، التماس کردیم، پیش شرط گذاشتیم که بیشتر از آمدن شان به غور که با دسته های گل از آن پذیرایی کردیم اینبار هم در خانه خودش در ارگ نیز این کار را می کنیم، نوشته هایمان را از روی ورق می خوانیم، مبادا که اشتباه کنیم اما بازهم موفق به دیدار اعلیحضرت همایونی نشدیم و هربار که به دیدار کاخ نشینان می رفتیم بیشتر از پیش به جایگاه و هویت هیات اعزامی به غور پی می بردیم، هیاتی که گزارش شان را تا هنوز غنی نخوانده و تاجایی که هیچ کس خبر نبود که غوری ها تظاهرات کردند و حق می خواهند.

پس شما امروز از ملاقات والی چه انتظاری دارید جز اینکه می گوید همه چیز خوب پیش می رود، امنیت الحمدالله بنا به حسن تدبیر شما به مراتب از گذشته کرده خوبتر است، از لحاظ سر و سیمایی شهری هم خدا را شکر است بنا به بذل توجه صادقانه شما عنقریب است که لقب خوش سیما ترین شهر افغانستان را بگیرد. تمام پروژه ها بسیار به سرعت پیش می رود هیچ نوع تعللی در کار پروژه ها وجود ندارد.

سرک هایشان آسفالت و برق شان هم 24 ساعته است. تنش های قومی هم که از والی گذشته به میراث مانده بود تمامش را حل و فصل کردم و در آینده هم مردم کدام خواست خاص ندارند؟!، در قسمت پروژه های سال 1397 آنچه را حکومت مرکزی با تبانی وکلای محترم لازم دیده است تا پروژه ها به کجا تطبیق شود، بیشتر از آن نه مردم توقع دارند و نه هم مه کدام خواست اضافی دارم.

عجب صبری خدا دارد!
بابت سختگویی در نبشته پوزش! می دانم درد هر جوانی غوری را نسبت به این همه استبداد تنها خودش حس می کند و بس!


اشرف غنی غور مردم غور والی تظاهرات مشکلات افغانستان



عصمت الله راغب

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راغب
غور
باشندگان غور
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد اشرف غنی عزیز این مرد استوار به امید کامییابی های بشتر این شیر مرد شاخ شکن ما غنی را با سر مال خود حمایت میکنیم تا شاخ های فرعون های .... را بشکند.

>>>   اقاي راغب ، سلام !
تذكر هاي شما بجاست و منحيث يك هموطن حق داريد اين مطالبات را از حكومت ، داشته باشيد . اما يك سؤال و يك نظر در اين باره دارم :
سؤال : مگر نفوس ولايت غور به چه تعداد است كه تظاهرات " ميليوني" به راه انداخته اند؟ تازه اگر نفوس اطفال خورد سال ، افراد مريض و شيخ هاي فاني را هم از ان تفريق كنيد. زيرا گروه هاي سِنييِ اخيرالذكر ، در اعتراضات اشتراك كرده نميتوانند.
و اما نظر : آقاي غني اگر در چلنج هاي خود ناكام مانده است فكر ميكنم فساد زير پاي ديگران ( اعم از داخلي و خارجي ) است . وگرنه به نظر ميرسد كه اين بيچاره ترين رييس جمهور ، هدف خدمت به اين كشور را دارد .

>>>   روح عبدالرحمن و حفیظ الله امین زنده شده است!
آنچه از برنامه های عبدالرحمن و حفیظ الله امین ناتکمیل مانده بود حالا غنی و اتمر آن را تکمیل می کنند. عبدالرحمن حدود 60 درصد هزاره ها را قتل عام و تبعید کرد و حفیظ الله امین با قلم خود نفوس کوچی ها را با علاوه نمودن یک صفر از دوصد هزار (200000) به دو میلیون (2000000) تغییر داد.

>>>   اشرف غنی دارایی ها و سرمایه های خدادادی کشور تان را اینگونه تاراج وبه امریکا انتقال میدهد ودرآتش جنگ که شعله ور کرده من وتو گرم خواهیم شد خودش بایک پرواز به امریکا خواهد رفت ، اوبه این کشور ذره ای هم دلبستگی ندارد ، تمام اولاد ومال ومنالش درامریکاست ، من وتو باید کشته شویم واو خواهد رفت.

>>>   هر روز بيش از يكصد و پنجاه فرزند جوان اين وطن كه سن شان بين بيست تا سي سال است شهيد ميشوند بخاطر چي ، بخاطر اينكه تو غني رواني ...فتوا بتي كه ريختن خون و پارچه پارچه شدند فرزندان شما امتحان الهي است
غني ، عبدالله ، اتمر ،استانكزي ، وزرير نامنهاد دفاع و داخله. غذا و اب شما رنگ و بوي خون ندارد

>>>   Ahmady .
من که نگویم ؟
پس کی گوید ؟
اه از این قوم ریایی که در این شهر دو روی
روز ها شحنه و شب باده فروشند همه
وقتی رهبر ااین تبار شاغلی اشرف غنی احمد زی زانو به سلطان تروریست ( شاه عربستان ) میزند ..... از رعیت این تبار چه شکوه و شکایت کنیم ....
جالب است که لاف و پتاق حکوت داری هنوز هم میزنند ، در حالیکه اوغانستان فقیر ترین و بیسواد ترین کشور و فاسد ترین دولت های جهان شماریده شده ... اجهان استیم
ننگ و نفرین باد به این خزدباختگان که در کوشش کشور ساختن هستند.
تن فروشان را دگر فردی نگوید فاجشه
تا که فاسد زادهگان میهن فروشی میکنند

>>>   ننگ و نفرین به غنی احمدزی دروغگو قومگرای معتصب به قاتل ملت جاسوس پاکستان دشنمان افغانستان گلبدین قصاب کابل که از قوم وتبار خودش است ماهانه ده ها ملیون افغانی طور نقده و جنس از پول خزانه ملت میکشد و برایش مصرف میکند ویکقطه نود نفره نظامی را برای امنیت ان فرعون با قبولی مصارف از جانب دولت که نوعی از خیانت در حق ملت است انجام میدهد امامردم بیچاره که نه پول میخواهند و نه نان و نه بادیگارد فقط سرک دولتی میخواهند و برق روشنایی دفاتر و ادارات و خانه های شان چون زبان شان با زبان شخص ریس جمهور و دیگرارگنشینان نیست خواست برحق و قانونی شان برایشان داده نمیشود این است خدمتگذاری بمردم در حکومت به اصطلاح حدت ملی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است