چرا معاش ورثه شهداى مجاهدين پرداخت نمی شود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148568 منبع: پرینت

آيا در اين حكومت (ع وغ) نماينده شهداى مجاهدين حضور دارد يا خير؟

هميشه جنگ و جانبازى ها را سربازان و توده ها می كنند اما سود و امتياز برآيند جنگ ها را اشراف و يک مشت خاين به ميراث می برند آنها با رسيدن به قدرت و ثروت، آرمان و حقوق همسنگران شان را معامله و يا فراموش می كنند.

سربازان و شهداى دوره جهاد و مقاومت در واقع قربانيان و قهرمان واقعى بودند كه امروز از بركت جانبازى ها، فداكارى ها و خون پاک آنها صدها همسنگر و ناهمسنگرشان بر سكان هاى قدرت و گنجينه هاى ثروت مادى و معنوى (مقام و رتبه هاى نظامى و ملكى) رسيده اند.

ميراث خواران امروز جهاد و مقاومت كسانانى هستند كه به مقام ها و كرسى هاى بلند دولتى و سرمايه هاى بسيار كلان زن و زر و پول و جايدارها و قصرها دست يافته اند آنها كه تنها خود را نماينده و وارث سراپا هركاره مكتب جهاد و شهداى مجاهدين می دانند كوچكترين تلاش و كمترين حقوقى را هم به حق شهدا و ورثه و خانواده هاى شهدا نكرده اند.

آيا می دانيد معاش ماهانه يک شهيد دوره جهاد چند است؟ دو رقم معاش (700 و 1250 از هفتصد تا دوازده صدپنجا افغانى) يعنى برحسب دسته بندى گويا هر يک سرباز و رتبه دار مجاهدين 700 و 1250 افغانى ماهيانه بايد دريافت كند.

حالا پرسش اينجا است كه آيا اين رقم پول معاش يک مجاهد براى ورثه و خانواده اش بسنده است؟ معلوم است نه تنها كه پول ناچيز است بلكه توهين و تحقير به خون پاک شهيد و خانواده معظم مجاهدين است.

آيا سردمداران كنونى و نماينده ى مجاهدين و خانواده شهداى جهاد و مقاومت در اين حكومت حضور دارد يا خير؟ اگر حضور دارد آيا شرف و وجدان دارند؟ آيا احساس و انديشه دينى و جهادى در وجودشان دارند تا يكبار به گذشته خود و همسنگران مجاهدين و شهدا فكر كنند به ورثه و حقوق شهدا فكر كنند، به وضعيت كنونى و حقوق شهدا و قربانيان فكر كنند گپ مهم اينكه آيا همين رقم پول و معاش ناچيز شهداى جهاد به ورثه شهدا تاكنون پرداخت گرديده است؟

اكنون كه 5 روز به ختم سال 1396 مانده است اما حتى يک ماه هم از معاش ورثه شهدا برایشان پرداخت نگرديده است و هرگاهى كه ورثه شهداى جهاد به نهادهاى مربوط مراجعه می كنند با توهين و تحقير و سرگردانى مواجه می شوند اين ورثه هاى سرگردان كه اكثريت شان بانوان بيوه، مادران و پدران پير خانواده شهدا هستند واقعا دردناک و رنج آور است....

هميشه جنگ و جانبازى را سربازان و توده ها می كنند اما امتياز و سود جنگ ها را اشراف و يک مشت خاين به ميراث می برند و با رسيدن به قدرت و ثروت، آرمان و حقوق همسنگران شان را معامله و فراموش می كنند.

بها بقایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بقایی
شهدای مجاهدین
معاش
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   حتی معاش تقاعدی مامورین داده نمیشود .اگر حکومت افلاس کرده
باید اعلان کند تا مردم بدانند .
عبالقادر متقاعد وزارت داخله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است