حمله توپخانه ای ترکیه به عفرین ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ کد خبر: 148570 منبع: پرینت

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: 9 شهروند کرد سوریه درحمله توپخانه ای روز چهارشنبه نظامیان ترکیه به روستای 'بعدینا' در منطقه معبطلی عفرین جان باختند.

به گزارش سانا حاکی است که ارتش ترکیه حمله های خود را با استفاده از انواع ادوات و تجهیزات نظامی به شهرک ها و مناطق جندریس، الشیخ حدید، راجو، بلبل در منطقه کرد نشین عفرین استان حلب تشدید کرده است.

نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته، 71 نظامی ترک ونیروهای مسلح وابسته به آن (ارتش آزاد) نیز درعفرین سوریه کشته شده اند.

25 نفر از این افراد که در 24 ساعت گذشته در درگیری با کردهای سوری در مناطق جندریس، الشیخ حدید، راجو، بلبل در عفرین کشته شده اند از نظامیان ارتش ترکیه و بقیه از نیروهای مورد حمایت آنکارا (ارتش آزاد) هستند.

نیروهای دمکراتیک سوریه افزود: که ارتش ترکیه همه مسیرهای عفرین سوریه را زیر آتش گرفته است، ولی محاصره این منطقه صحت ندارد و تنها تبلیغاتی از سوی آنکارا است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که در پنجاه و سومین روز از عملیات نظامی در شمال سوریه، مرکز شهرستان عفرین به محاصره کامل نیروهای ارتش ترکیه و عناصر شبه نظامی ارتش آزاد سوریه در آمده است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه از 20 ژانویه 2018 (30 جدی) در منطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه آغاز شد که به گفته رسانه های ترکیه، بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.

دولت آنکارا می گوید که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است.

نکته قابل تامل در ادعاهای ترکیه این است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
عفرین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است