خلق بحران، مقدمه توطیه های بزرگ است
یک نهاد به اصطلاح بین المللی نفوس افغانستان را از طریق ماهواره های فضایی سنجش کرده، متوجه عمق این توطیه باشید که در پوشش یک نهاد بین المللی نوعی نفاق انداختن میان مردم آغاز شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۵ کد خبر: 148605 منبع: پرینت

مراسم سومین سالگرد مولانا عبدالرحمن سید خیلی با حضور شخصیت های ارشد سیاسی و رهبران جهادی در پروان برگزار شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد یونس قانونی معاون رییس جمهور پیشین امروز پنجشنبه 24 حوت 96 در این مراسم گفت: مولانا سید خیلی در فصل جهاد در خانواده ای علمی در سرزمین شمالی زاده شد و بحیث فرمانده ای فداکار در 14 سال جهاد و تجاوز دوم به افغانستان درخشید و کمتر کسی است که با نام وی خصوصا در سرزمین های شمالی آشنا نباشد.

قانونی بیان کرد: در گشایش صفحه جدید در افغانستان، ابعاد دیگر شخصیت سید خیلی را به نمایش گذاشت و درطی سالیان متمادی در ولایت های مختلف از جمله قندوز و پروان در مسوولیت های دفاعی و امنیتی استعدادهای وی شکوفا شد و وی در قلب مردم شمال جاز باز کرد.

معاون رییس جمهور پیشین افزود: ماموریت قندوز، آخرین ماموریت سید خیلی بود و توانمندی و ظرفیت وی باعث شد بحیث قوماندان قندوز گماشته شود اما وی به وظایف پولیس اکتفا نکرد و علاوه بر مسوولیت تامین امنیت و پیشبرد وظایف قانونی بحیث خدمتکار مردم قندوز تبارز کرد؛ سید خیلی از شستن جاده های قندوز تا تنظیم دفاتر و دفاع در خطوط جنگی قندوز پیشتاز بود و از همین دلسوزی و توانایی هایش است که مردم 34 ولایت امروز برای وی فاتحه می فرستند.

این سیاسی کشور انتخاب درست در انتخابات ریاست جمهوری را راه آوردن تغییر در کشور می داند و می گوید: یکسال بعد انتخابات ریاست جمهوری فرا می رسد و این آزمون بزرگی در برابر مردم است. اگر امروز از رنج هایی که بر مردم می گذرد به اعتراض بر آمده ایم و از نابسامانی ها، بدامنی ها، مشکلات اقتصادی، توطیه ها و نفاق رنج می بریم راه حل همه مسایل در قانون اساسی تعریف شده و این است که برای آوردن تغییر سالم مطابق قانون اساسی با برنامه منظم و اتحاد آماده انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شویم.

قانونی تصریح کرد: هیچ راهی برای آوردن تغییر جز حرمت گذاشتن به قانون اساسی از طریق اراده مردم وجود نخواهد داشت، امیدواریم در روشنایی تجارت تلخ و شیرین انتخابات های گذشته اینبار مردم با تصمیمی روشن و با تیمی فراگیر ملی زمینه تحول مثبت در کشور را مساعد کنند.

وی هشدار داد: فراموش نکنیم در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی که امیدواریم مطابق اعلان قبلی کمیسیون سال آینده باشد، دسایس پیدا و پنهان وجود دارد که هم همبستگی و وحدت ملی را از ما بگیرد و هم زمینه سازی هایی صورت بگیرد برای برخی توطیه های سیاسی دیگر برای اینده افغانستان را.

معاون رییس جمهور پیشین با تاکید بر اینکه سلاحی کشنده تر از نفاق قومی در افغانستان نیست اظهار کرد: نفاق قومی در افغانستان بیشتر از تروزیزم مردم را تهدید می کند؛ امیدوارم همانگونه که مردم فصل جهاد را با وحدت و همبستگی دنبال کردند در برابر توطیه و نفاق ملی و دامن زدن به تعصب های قومی، سمتی و زبانی نیز در صف واحد قرار بگیرند و مطابق حکم دینی و نیاز ملی در برابر توطیه ها با وحدت ملی ایستادگی کنند.

قانونی، طرح حکمتیار مبنی بر واگذاری بخش هایی از کشور به طالبان را تحت عنوان مناطق امن، توطیه دوم خوانده و گفت: با این طرح تمامیت ارضی و سلامت جغرافیای افغانستان زیر سوال می رود، طرحی با عنوان مناطق امن و واگذاری بخشی از جغرافیای واحد افغانستان برای مخالفین مسلح توطیه بزرگی است که تک تک مردم باید متوجه آن باشند؛ 34 ولایت کشور، 34 گوشه کشور است که اگر یک گوشه از خانه مشترک به کسی به هر بهانه ای داده شود به معنای تجزیه و تقسیم و موفقیت توطیه ای است که سال ها دشمنان خواهان آن بودند.

وی علاوه کرد: صلح نیاز ما است و پیوسته بر آن تاکید می کنیم و حتی از مذاکره بی قید و شرط با طالبان نیز حمایت کردیم اما تقسیم و تجزیه افغانستان را به هیچ وجه و به هیچ بهانه ای نمی خواهیم و برای مقابله با این دسیسه مردم 34 ولایت در یک صف هستند.

این شخصیت سیاسی، در خصوص سرشماری ماهواره ای نفوس کشور نیز گفت: از دیشب (چهارشنبه 23 حوت 96) در رسانه های چیزی را با عنوان یک نهاد به اصطلاح بین المللی می بینیم که نفوس افغانستان را از طریق ماهواره های فضایی سنجش کرده اند، جای تاسف و اشک ریختن است که نفوس افغانستان ازطریق فضا تشخیص شود.

قانونی بیان کرد: گفته شد که 80 درصد نفوس افعانستان از شمال و 50 درصد از مناطق مرکزی بیرون شده اند و نفوس جنوب 100 درصد افزایش یافته است، این برنامه توسط دولت نیست و یقین دارم که مسوولین دولت متوجه عمق این توطیه هستند که گویا در پوشش یک نهاد بین المللی نوعی نفاق انداختن میان مردم آغاز شده است.

معاون رییس جمهور پیشین افزود: خانه به خانه مردم افغانستان با یک دیگر واحد هستند و این برنامه توطیه و دسیسه است. در استانه انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری گاه به نفاق قومی دامن زده می شود، گاه بخشیدن بخشی از جغرافیا مطرح می شود و حال نفوس کشور از فضا سنجیده می شود، خلق بحران ها پیش از برگزاری انتخابات توطیه و نفاق و مقدمه چینی برای توطیه های دیگر است.

وی افزود: اگر برای شخصیت های صادق خود مراسم برگزار می کنیم بخاطر یک حقیقت است که نشان دهیم افغانستان امروز با خون هزاران قهرمان به این مرحله رسیده است و نسلی که بعد از جهاد زاده شده اند سرمایه های واقعی ما هستند و خون بهایی مردمی از 34 ولایت است نه تحفه و غنیمت کسی.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Lalzad
مواد برنامه سقاوی دوم در حال عملی شدن است!
===========================
* از دامنه ها و اطراف میدان هوایی بگرام تا میدان هوای خواجه رواش زمین ها و دشت های بزرگ و دامنه داری افتیده است، این دشت ها باید به مردمان مناطق شرق، جنوب و غرب... توزیع گردد. نفع آن این است که هم این مناطق آباد می شوند و هم امنیت دایمی به کابل باز گردانده می شود و از تکرار آن عملی جلوگیری می گردد که در جریان صد سال دوبار تمدن ساخته شده در کابل به وسیله یاغیان شمال و شمالی و در نتیجه حمله آنها به غارت رفت و تباه گردید.
* تمام زمین های لامزروع دولتی از شمال کابل تا سالنگ به طور جمعی به خیل های از شرق، جنوب و جنوب غرب توزیع گردد. فایده آن این است که در این مناطق تناسب قومی و توازن قومی مراعات و امکان بغاوت در برابر دولت مرکزی از میان برداشته می شود.

>>>   Sajadi
قيام ميشود اما بزرگان خود فروخته هزاره تاجك و ازبك هشتاد درصد ملت را در گروگان گرفته اند با جيره ناچيزيكه بر جيبش شان ميرزد مهر خاموشي را در دهانشان زده

>>>   Hakimzada
راه حل این مزعله بجز قیام دیگه هیچ راهی ندارد .
ای همه بی انصافی وبی عدالتی هست باید در مقابل ای همه ظلم ایستاد شد وای ظلم ره از بیخ و بن بر کند

>>>   گلستان پارسی
چوچه های انگلیس وعرب.
رئیس جمهورتان خانم اول ملک تان یهودحرف اززبانت نمی براید.تمام روز نوروزرا تخریب داری. مردم ازشما نفرت دارد

>>>   خبرتازه افغانستانPagina leuk vinden
این غم را به کجا ببریم!!
شهادت 70 تن از نیرو های امنیتی به شکل بی رحمانه در خاکریز قندهار قلب هر افغان را داغزده میکند
این قتل عام زمان صورت گرفته است که دولت به این نیرو ها اجازه جنگ را نداده و گفته است کسی بالای طالبان فیر کند محاکمه میشود

>>>   Saboor Raheel
گفته اند که گلبدین قرارداد تطبیق پروژه سقوی دوم و اسکان بیشتر پشتونها در شمالی را گرفته است. اسکان مهاجرین برگشته از خارج یاید در جاهایی صورت بگیرد که سکونت اصلی شان است. اسکان مهاجرین در ملک و جای و سرزمین دیگران چیزی جز غصب و اشغال نیست. با این پروژه های جنایتکارانه و اشغالگرانه قومی نوع صهیونیستی مخالفت و مقابله باید کرد. در شمالی به قدر کافی پشتون تزریق شده است. باید در برابر این روند ایستاد. این وضعیت نه تنها غصب بیشتر و بیشتر امکانات و منابع انکشافی مردم شمالی است بلکه سبب تنشهای خطرناک و خونبار قومی در آینده نیز خواهد شد.
گلبدین پر جیره است. او هرجا باشد یا در جنگ است یا برای تباهی و جنگ زمینه سازی می کند. باید با هرچه در توان است مانع این آفت ویرانگر و این بته نحس شد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است