زندگی دشوار دو خواهر هموطن پس از اخراج از اتریش
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۵ کد خبر: 148611 منبع: پرینت

اکنون هزاران پناهجوی دیگر افغانستانی نیز با سرنوشتی خدیجه و خواهرش روبرو هستند که ممکن از کشورهای پیشرفته اروپایی اخراج و به کشورهای کمتر توسعه یافته اروپایی چون بلغاریا و کرواسیا برگردانده شوند.

به گزارش طلوع، مهاجران افغانستان که از سوی حکومت اتریش از این کشور بیرون می‌شوند، با دشواری‌های فراوان روبرو هستند.
از این میان دو خواهر افغانستان که به تازگی از اتریش به کرواسیا اخراج شده‌اند می‌گویند که زندگی برای شان در آن کشور بسیار دشوار است.
این در حالی است که اکنون هزار تن از پناهجویان افغانستانی در کشورهای دیگر اروپایی نیز با چالش‌های فروان روبرو هستند.

خدیجه جعفری با خواهر و یک کودکش پس از آن از اترش اخراج شد که یک دادگاه اتحادیه اروپا نیز درخواست پناهندگی او را در اتریش رد کرد.
این دادگاه می‌گوید که این دو خواهر می‌توانند در کرواسیا درخواست پناهندگی بدهند، زیرا نخست وارد همان کشور شده بودند.
اما خدیجه جعفری می‌گوید که با خانواده‌اش زندگی بدی در کرواسیا دارد.

خدیجه جعفر، مهاجر افغانستانی: «در روز یکشنبه گذشته ما در اتاق مان خواب بودیم که ناگهان پولیس وارد خانه ما شد و من به خانه همسایه فرار کردم، اما نیروهای پولیس مرا پیدا کردند، و من را به این‌جا انتقال داده‌اند.»

اکنون هزاران پناهجوی دیگر افغانستانی نیز با سرنوشتی خدیجه و خواهرش روبرو هستند که ممکن از کشورهای پیشرفته اروپایی اخراج و به کشورهای کمتر توسعه یافته اروپایی چون بلغاریا و کرواسیا برگردانده شوند.
خدیجه جعفر، مهاجر افغانستانی، گفت: «من حالا در اینجا سه روز است که به سر می‌برم. شب و روز من گریه می‌کنم و خواب ندارم و کودکانم از من همه روزه می‌پرسند که چرا آنها را به تفریح نمی‌برم. در اینجا هیچ کس از دوستان ما نیست. ما می‌خواهیم دوباره به اتریش برگردیم، نمی‌توانیم در اینجا زندگی کنیم.»
در همین حال یک نهاد کمک‌رسان به پناهجویان در کرواسیا می‌گوید که اتریش نیاز نداشت تا این زنان را بیرون کند.

چیرس توف رایدل، کمشنر یک نهاد کمک‌رسان به پناهجویان، گفت: «اتریش باید بربنیاد حکم دادگاه اروپایی با مهاجران ابراز همدردی کند. اتریش می‌گوید که ممکن است مهاجران بگونه قانونی دوباره به کشورهای شان برگردند. اما نیاز ندارد تا این کار را انجام دهد.»
این در حالی است که سالانه صدها تن از مهاجران افغانستانی و کشورهای دیگر که می‌خواهند بگونه غیرقانونی به کشورهای اروپایی برسند، در مسیر راه جان‌های شان را از دست می‌دهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دو خواهر
اخراج
اتریش
نظرات بینندگان:

>>>   Latif Karimi Estalefi
غبطۀ دد !! .
« بر دوست مبارک است بر دشمن شوم »
بر خی از روحانیون ریأ کار و ملا های تنگنظر مان چنان از نو شدن و شاد زیستن در هراسند که ، گویی چند لحظه قبل در حضور خدا و در خوان خدا بودند و از زبان خدا ، خوشی و پایکوبی را ، سینما را ، موسیقی و آواز خواندن را ، عشق را ، جشن عنعنوی و پسندیدۀ نوروز را و در مجموع آنچه که با روح آدمی سازگار و نیاز مبرم روحی جامعۀ انسانییت است ، فتوای حرام صادر می کنند .
آنها عمیق درک کرده اند که هرگاه مردم عام ، فرهنگ شاد زیستن نیاکان شانرا دو باره احیأ کنند ، آنگاه رونق بازار شان کساد می شود ، از اینروست که میخواهند ، تا مردم ، با فرهنگ قرون وسطایی و افکار علیل بمانند و یک قدمی رشد فکری نکنند ، تا زین شان بنهند و سواری بگیرند .
ملایان میفرمایند : ما دو عید داریم ، عید سومی که نوروز باشد حرام است ؛ ملا درعید سومی منافعی ندارد ، او در دو عید اسلامی خلعت می پوشد و عیدانه می گیرد ، شیرینی میخورد و گوشت قربانی دریافت می دارد ، اما در عید نوروز سهمی به ملا داده نشده ، او که به پول بی درد و سر و مُفت خوری عادت کرده ، پس عید نوروز را حرام می داند .
هموطن عزیز ! .
ـ آیا دیده باشی که : ملایی در یک کارخانه ثقیل کارگر باشد .
ـ آیا دیده باشی که : ملایی حاضر شده باشد داوطلبانه به حیث معلم که معاش نا چیزی دارد در مکاتب تدریس کند .
ـ آیا دیده باشید که : ملایی فرزندانش را برای شفا یافتن چهل روز در زیارت سخی به زنجیر بسته باشد ، اما بر عکس مردم عام را بصوب زیارتگاه ها برای یافتن شفأ تشویق و ترغیب می کنند .
ـ آیا دیده باشی که : ملایی از جیب شخصی خود خیرات و ذکات داده باشد .
آهای مردم !!!!.
در قرآن آیه ای است « اعلمو انماالحیات الدنیا لعب و لهو و زینته » ترجمه : بدانید که زنده گی دنیا ، بازی ، سرگرمی و زینت است » . زینت یعنی همان آراستن و پیراستن ، که ملا آراستن را فاحشه گی و پیراستن را تغیر خلقت و حرام می پندارد .
سالهاست دانشمندان از نو شدن می نویسند ، آنقدر نوشتند که کتابها از خجالت آب شد و اما افکار عقبگرایی ملا نو نشد .

>>>   خداوند ج مارا براى رقص و شادى و بكر بازى نيافريده است . رب العالمين در قران كريم مى فرمايد ! جن و انس را براى عبادت أفريدام .

>>>   چرا ساکتید پس؟؟بروید در سفارت انجا اعتراض کنید.

بگویید چگونه ست که ایران میلیونها نفر از ما را به طور قانونی و غیر قانونی در دل خود و در کنار بقیه مردم خودش سالیان سال است پذیرایی کرده اما شما اروپایی ها که حقوق بشرتان گوش فلک را کرده حتی نمیتوانمید از دو زن پذیرایی کنید؟؟؟!!!چند هزار نفر را به زور ان هم نه در شهر بلکه در جنگل نگهداری میکنید.

اینطور بگویید که این ست حقوق بشری که ازش دم میزدید؟؟؟

ایران را هر روز و هر سال متهم میکنید که ایران کشور درستی نیست.و حقوق بشر ندارد.

سوال کنید ازشان که پس چطور ایرانی ها با اینکه خود غرق در مشکلات هستند انطور با ما رفتار میکنند اما شما فربه های اروپایی که غرق ناز و نعمت هستید و هر روز برای ایران یک مشکل تازه بوجود میاوردید حتی نمیتوانید از دو زن پذیرایی کنید؟؟؟؟


چطور چند سال قبل رفتید بر سفارت ایران و اعتراض میکردید که چرا ایران به غیر قانونی های مهاجرت را بر میگرداند اما حالا سکوت کرده اید؟؟؟؟؟


ختم کلام اینکه ایران هر چه کند برای هر کس متاسفانه دستش نمک ندارد.

اما خدای ایران هم بزرگ ست.

>>>   به‌قول‌دوستان‌ایرانی‌مگه‌حلوا‌میدهد‌که‌انجا‌رفته‌اید.

>>>   طالبان‌ لطفا‌نظامی‌های‌ اتریشی‌در‌افقانستان‌ رو‌نابود‌کنید‌ ماهم‌شاد‌ بشم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است