پيرامون جشن نوروز و پاسخ به بدبينان اين جشن
علما یک مقدار از آفریدگار خود بترسند، فکر می کنند جامعه اینها را نمی شناسند، هم خود را رسوا نکنید و هم اسلام را، بیاید حق گرایی و حنفیت پیدا کنید، ملت مسلمان را تکفیر و تحریم نکنید 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۵ کد خبر: 148617 منبع: پرینت

دیانت و بینش متناقض علما
نمی خواستم در این زمینه چیزی بنویسم اما غوغای یک عده بی سواد زیر نام عالم که متاسفانه به ده ها امر حرام مبتلا هستند و می خواهند در کج بحثی و بازی باالفاظ بزرگ نمایی و فضل فروشی نمایند و جامعه را اغوا کنند بنا براین از روی ناگزیری چند سطر نبشته نمودم:

1- قیام و جنگ به ضد مجاهدین و دولت اسلامی به رهبری استاد برهان الدین ربانی واجب و اطاعت از اشرف غنی لاییک وسکولار به عنوان سایه خدا در زمین واجب و لازم و نوروز حرام و کفر.

2- ترور و قتل سران مجاهدین جایز و واجب و انتقال زنان مسلمان به پاکستان و سوختن تاک و باغات شمالی و قتل عام مردم جایز و نوروز خوشی در جشن طبیعت حرام و مجوسی.

3- ترور احمدشاه مسعود و ترور استاد ربانی و حاجی عبدالقدیر و مولانای عبدالرحمن سیدخیلی و داوود داوود و خان محمد خان و ملک زرین و دکتر عبدالله مباح ساختند خون هزاران مسلمان و مجاهد جایز و واجب اما سال نوهجری شمسی حرام و کفر.

4- انفجار و انتحار در میان مردم مسلمان شهادت طلبی و ترور وقتل مردم عام در شهرها و قرا و قصبات و قتل کارمندان دولتی و معلمان مکاتب و مریضان و مجروحان در شفاخانه و کمک کنندگان صیلب سرخ و دیگر امدادگران واجب و یا جایز اما خوشی در بهار کفر.

5- بابه غنی سکولار و بی دین متفکر دوم جهان و مستحق ریاست جمهوری کشور جهادی و هرکس برایش رائ ندهد انگشتانش بریده می شود و هرکس به تیم مخالف رای بدهد اعدام می شود کار اسلامی و جهادی و اما خوشی بهار مجوسی شدن.

6- خانم رولاغنی مسیحی دیانت و صلیبی فکر و دین ستیز مروج عریانیت و بی حجابی و بد اخلاقی؛ مدعی رد آیات حدود و حجاب و... بانوی اول مملکت اسلامی می شود و مستحق اطاعت واجب الاحترام و اما بهار طبیعت و خوشی آن حرام و کفر.

7- عقد پیمان راهبردی و غلامی با استعمار مثل امریکا ضرورت و به نفع مملکت و ملت خوانده می شود اما نوروز بهار حرام و کفر.

8- عقد پیمان امنیتی با امریکا دادن پایگاه نظامی به استعمار صواب و ضرورت و دارای مصالح و منافع علیا در مملکت اما بهار کفر.

9- انفجار و تخریب جاده ها و پل های عمومی و تاسیسات برق و آب و مکتب و مسجد و ساختمان های دولتی و مردمی جایز و واجب و بهار کفر و حرام.

10- گوشت های وارداتی مرغ و نرمی از کشورهای کفری حلال و جایز و نوروز وارداتی مجوسی و کفر می شود.

11- بانک های ربوی و سودی و درحقیقت اعلان جنگ با خدا جایز و صواب پنداشته می شود اما تجلیل از بهار سال کفر.

12- رقصیدن زنان در شبکه ها، برهنگی و بدحجابی زنان و خلط زنان و مردان در ادارات دولتی و صنف های تعلیمی و تربیتی و سفر زنان بدون محرم و ایجاد خانه های امن به زنان به هدف ترویج بی حیایی جایز اما جشن طبیعت کفر.

13- تاسیس شورای سراسری علما به معاش کانگریس امریکا به هدف توجیه سیاست امریکا و دولت کابل جایز اما سال نوکفر.

14- معاشات دالری از سفارت انگلیس و امریکا و آلمان و یونما و قوای ناتو و موسسات حامی حقوق بشری و تبشیری جایز، جشن بهار مردود و کفر صریح.

15- تدوین نصاب تعلیمی و تحصیلی عاری از روحیه اسلامی و اخلاق اسلامی و بدون ارزش های جهادی جایز و اما خوشی بهار کفر.

16- تنقیص ساعات درسی ثقافت اسلامی در تحصیلات عالی کشور جایز و سرور مردم بخاطر بهار سال کفر.

17- تعدیل قوانیین و تصویب قوانین ضد شریعت اسلامی و تغییر جزایی حدود و تایید قانون منع خشونت علیه زن در مخالفت صریح باقران و شریعت جایز اما خوشی از حیات دوباره طبیعت کفر.

18- انتقال دختران مکاتب به امریکا و موسسات خارجی به شرط از 18 سال پایین باشد جایز اما نوروز ملعون.

19- رشوت و فساد اخلاقی در ادارات و معامله گری ها و تجارت به اساس رشوه ستانی و جعل و تقلب همه جایز اما نوروز کفر.

20 تبعیض و عصبیت قومی و نفاق افگنی میان مردم مسلمان و دین ستیزی دین گریزی و خون ریزی جایز اما نوروزتان شرک و کفر.

۲۱- ۸ مارچ روز زن و روز معلم و.... حلال و جایز و روز مادر همچنان اما نوروز حرام است.

تذکر:
حرف نخست: از نظر شریعت محرمات شرعی مقید به زمان و مکان نیست، مرتکب حرام شرعی در نوروز، عیدین و جمعه و حرمین و ماه های حرام در سرزمین های حرام و مساجد و غیره باعث حرمت زمان و مکان مقدس نمی شود و مرتکب حرام مرتکب گناه عظیم شده مطابق منازل و مراتب حرام گناه کار خوانده می شود، بنابراین مبادرت به حرام در نوروز مبادرت به منهیات شرعی است و به این قضیه همه امت اتفاق دارند، شک تردیدی در آن نیست.

حرف ثانی:
بدون تردید در نوروز برخی اشخاص مرتکب معصیت های مختلف می شوند؛ آیا ممکن است هر زمان و مکانی که مردم در آن معصیت نمایند زمان و مکان را به دلیل منجر و مفضی شدن به حرام؛ حرام اعلام بداریم آیا کدام دلیل شرعی داریم باید روشن بیان شود؟

حرف ثالث:
فقط تنها چیزی که در مملکت به عنوان یگانه مجرم و محکوم به تحریم و تکفیر و تفسیق است و به آن اولویت برده می شود سال نو هجری شمسی و زایش و بهار طبیعت است، تمام کفر و شرک در همین مساله است زیرا که علمای کشور در این کفریات و جنایات و خون ریزی ها و دین ستیزی ها و توهین به اسلام و پیامبر صلی الله علیه و سلم هیچ واکنش ندارند و روی هم رفته خاموش می باشند و اما زمانیکه سال نو می شود طبیعت مرده و زمستان سرد و یخبندان به جامه سبز و گل و بلبل و نسرین خروشان می شود خوشی مردم و جنبش طبیعت و جشن بهاری مردم دهقان و چوپان و... را تکفیر و تحریم می نمایند. به باور من اینها شکار توطیه استخبارات منطقه وی شده اند و کشورهای هستند در هماهنگی با جریان های داخلی، حوزه تمدنی را از گذشته های دور تاکنون به انزوا کشاندن و اکنون هم ادامه دارد، علما یک مقدار از آفریدگار خود بترسند فکر می کنند جامعه اینها را نمی شناسند هم خود را رسوا نکنید و هم اسلام را، بیاید حق گرایی و حنفیت پیدا کنید، ملت مسلمان را تکفیر و تحریم نکنید. وما علینا الا البلاغ المبین!.

مولوى حبيب الله حسام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
بقایی
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی بقالی چور و چپاول و ویران کردن کابل توسط وحشیان چهار پای حلال
علم وتعلیم حرام
دست درازی به ناموس مردم. دختران مردم ګریختاندن و به زور عروسی کردن حلال
اصول و قاعده اسلامی حرام
کشتن معلم و مامور دولت در زمان به اصطلاح جهاد و مردم عادی که به کابل میرفت کمونست ګفته کشتن حلال
خدمت به مملکت حرام
کشتن قتل غارت وطن فروشی و قاچاق مواد مخدر از تخار به تاجکستان توسط .... .... که در همین زدخورد مردار شد حلال
ولی مردم بیګناه که در کوچه وبازار دست فروشی میکرد لت و کوب و به زور اموال ایشان را ګرفتن حلال
غریبی و یک لقمه نان حلال پیدا نمودن حرام
برای کفر پدر ګفتن و ناموس را در مقابل صد دالر فروختن حلال
وخدمت به وطن ومردم حرام
لندغری چاقو به دست مردم ازاری حلال
بیشروی این جنایتهارا ګرفتن حرام و تعصب.
.........

>>>   سلام به همه علما نبایدنسبت دادو مطلق

>>>   سخن مولوی حسام سخن بسیار متقن و روشنگر است. تمام محرمات از دیدگاه مخالفین جشن نوروز حلال است امام جشن نوروز و خوشحالی مردم به خاطر حلول سال نو و بهار طبیعت حرام انگاشته می شود. دولت اشرف غنی که به هیچ قید و بندی نیست و حلال و حرام بای آنان هیچ مفهومی ندارد، نیز در این راستا به دنبال حکم حرمت جشن نوروز بر امده و آن را زیر سوال می برد.

>>>   آفرين به شير مادرت رحمت.

>>>   درودخداوندبرشما

>>>   اگرانسان حلالی باشد همه روزها برایش حلال است

>>>   Aziz Arianfar
تا می توانید برای همخوانی سایر دوستان پخش کنید!
خاموشی پرسش برانگیز ارگ!
نوروز خط قرمزماست. نوروزستیزی تروریسم فرهنگی واهانت به نیاکان وحوزه تمدنی ماست وباید رسما از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ ممنوع اعلام شود. وزارت حج و اوقاف نیزباید رسما به امامان مساجد در زمینه رهنمود بدهد. نباید بیش ازین اجازه داده شود که چند ملای بیسواد و جاهل سلفی (وهابی) مزدور و چاکر شیوخ مفتن وهابی عرب به حریم ارزش های شکوهنده تاریخی و ملی ما اهانت و در میان مردم تفرقه بیندازند و جامعه را به دو بخش نوروزستیز و نوروزمدار تقسیم کنند. نوروزستیزان باید از جامعه طرد شوند. این جاهلان چنین زهرپاشی می کنند که گویا نوروز از آیین های مذهبی مجوسیان باشد و ازین رو حرام است. همچنین برای کارچاق کنی، چند حدیث جعلی را چاشنی کارزار خود می سازند.
این تبلیغات شوم و سیه نمایی برخاسته از جهالت و نادانی و ناآشنایی آنان با تاریخ باستان است. نوروز کمترین پیوندی با هیچ آیین و دین و مذهب ندارد و اصلا ربطی به دین و مذهب ندارد. نه حرام است و نه حلال. این جاهلان از دید تاریخی حتا یک سند هم نمی توانند ارائه کنند که ثابت بسازد نوروز جزو ارکان آیین زرتشتی بوده باشد. باید جلو تبلیغات شوم این ملاهای مفتن و کوردل گرفته شود. بایسته است تا این دارندگان تاریک ترین اندیشه های ارتجاعی رسوا شوند.
هر ملای جاهلی که با سو استفاده از منبر و مسجد به تبلیغات شوم سلفی می پردازد و نوروزستیزی می کند، باید برکنار شده، از مسجد رانده شود و معاش و حقوقش قطع گرددچنین بر می ِآید که دست هایی در پشت پرده سخت در پی آن اند تا هر گونه که شده کشور را با بیماری های
گوناگون نفاق و شقاق و اختلاف و فروپاشی و ازهمگسیختگی مبتلا بسازند.
هدف روشن است: مردم ما باید به پشتون و غیر پشتون، پارسی زبان و غیر پارسی زبان، نوروزستیز و نوروزمدار تقسیم شوند. فشرده سخن: تفرقه بینداز و حکومت کن.
طرفه این که همه این هنگامه ها زیر ریش ارگ نشینان برپا می شود و آن ها هم با توطئه سکوت از کنار این فتنه ها می گذرند.ارچند از ارگ جای گلایه و شکواییه نیست. ورنه بایسته بود تا ارگ نیز واکنش جدی در قبال اهانت های آشکار به فرهنگ و تمدن ما واکنش نشان می داد.
اما آوخ! به قول معروف
مطلب گل از دکانی که تفنگ می فروشد

>>>   Ayar
جشن گرفتن نوروز حرام است و جشن گرفتن اَتَن افغان ها حلال؟!

>>>   جشن گرفتن نوروز و خوشحالی به مناسبت زنده شدن دوباره طبیعت، قدمت تاریخی دارد به درازای تاریخ هجری شمسی، اولین روز بهار و آغاز طبیعت را همه ساله پدران و پدر کلان های ما جشن میگرفتند و این جشن و خوشحالی در اولین روز بهار از آنها به ما ارث رسیده است. اگر این جشن حرام و شرک و کفر است، پس ما تازه یکی دو سال میشود که مسلمان شده ایم، آنهم توسط امریکا و انگلیس و اسرائیل و ...،

>>>   زنده باشی جناب مولوی صاحب حسام.

>>>   ضمن عرض تشکری از جناب مولانا صاحب حبیب الله حسام وسخنان ارزشمند وروشنگرانه ایشان وجود علمای روشنفکر وزمان شناس در بلاد اسلامی نعمتی بزرگ است وکدام فرق نمیکند روحانیت سنی یا شیعه مذهب باشد.اما درمیان تمام گپ وگفت این عزیزان فرهیخنه باید گفت مشکل اصلی واساسی انحرافات فکری وگم کردن راه است که درمیان بعضی علما مشاهده میشود هم در میان علمای سنی وهم درمیان علمای شیعه وآن اجابت خواست دشمنان دین با القای تفکرات انحرافی به مثل وهابیت وبدعت در دین است که نتیجه اش همین بدبختی هایی است که امروز دامنگیر جهان اسلام شده واز دل این انحرافات طالبانیزم وهابیزم وداعشیزم سر برون کرده است.بنآء بر علمای راستین ومتعهد فرض است بر مردم روشنگرایی کنند.درپایان املانا صاحب حبیب الله حسام تشکر میکنم.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   در عجب هستم
در این دور زمانه همه دنبال این هستند که مسلمان است که کافر .
دین یک مسئله شخصی است .اول واول انسانیت است
دین وسیله ای برای رسیدن به انسانیت است.
اول ببینیم که خود ما ابتدا انسان هستیم؟
دوم هر کس از هر دینی که میخواهد به انسانیت برسد .
کی گفته هر کی مسلمان بود انسان است؟ ؟؟
بخدا قسم انسانیت هدف فرستادن پیامبران از جانب خدای متعال بود .
نه اینکه دین خودش باعث جنگ نزاع شود....

>>>   آقای مولوی حسام، واقعیت موجود را بیان کردی، اما تحریم جشن نوروزی ازسوی بعض عالم نماهای متحجر وبیسواد ومبتلا به استضعاف فکری حتما مستند به دلیلی می باشد، بهتربود صرفا برای کسب اطلاعات عمومی دلیل این گروه راهم برای خوانندگان می آوردید.
به نظرمن بجای بیان موارد فتوای آنان بهتر بود که دلیل ومستندات آنهارا نقدعلمی میکردید، تمام سخن شما این است که این فتوای تحریم جشن نوروز راقبول ندارید، دقیقا همان کاری که این گروه تحریم میکنند. سخن شما تنها دریک مورد قابل قبول است وآن رعایت نکردن اولویت ها درفتوای آنان است، برای مامشخص نشد که اصل جشن نوروز حرام است؟ یا ارتکام کارهای حرام دراین جشن؟ چراکه این دومقوله ای کاملا مجزا ازهم هستند. به قول خودتان کارحرام حرام است درهرزمان ودرهرمکان. باکول

>>>   متاسفانه مشکل ما علمای اهل سنت و جماعت این است که شاه یا رییس حکومت _طبق نظریه ماتردیه که مذهب کلامی ما ها می باشد_ امام و واجب الاطاعه است به گونه ی که فرموده اند اگر امام به طرف راست صورتت سیلی زد باید طرف چپ صورتت را پیش کنی و جایز نیست در مقابل امام که همان رییس مملکت باشد قیام کنی زیرا این کار خطرش از فساد ان امام به مراتب بیشتر است.( مراجعه شود به کتابهای عقاید ماتریدیه). بنا بر این هر نفر عالم در زمان خود مداح رییس حکومت می شود و فرقی نمی کند که رییس پرفیسور استاد ربانی باشد یا جلالت ماب اشرف غنی این مبنای فکری و اعتقادی ما می باشد. بنا بر این باید فکری در رابطه با عقاید خود داشته باشیم
والسلام مولوی حسام الدین حسام از ولایت کاپیسا

>>>   فقط یه نفر از روی اصولی حرام و حلال رو آنطور که هست تشریح کند؟ البته که 99% اصلا نمی دونن که چی حلال و چی ها حرام است، زمانی که ما در کشور های جهان سوم می بینیم همه چیز حرام است، مثلا، همه روزه بالای زنان خشونت، کشتن، زدن، تجاوز به زور و قدرت بازوی به مرد، دزدی مال غارت، دروغ، کلاهبرداری، خیانت، مال حرام خوردن، زنان را به فروش رساندن، برده جنسی زنان و مردان جوان، مال مردم خوردن، به فامیل خیانت کردن، سر دوست کلا گذاشتن، نا آرامی جامعه، زنان و کودکان نمیتونن آزاده مدرسه برن، خانم نمی توان از آزاد و اذیت مردان راحت باشند، همه در ترس زندگی کردن، همه اش حرام است بیا حلال کدام است.
؟

>>>   ما را به رندی افسانه کردند
پیران (پیر گیلانی پیرفلانی ) جاهل شیخان گمرا

>>>   کسانیکه با نوروز وسال نو مخالفت می ورزند، کور دلانی استند که با روشنی وخرد مخالفت می ورزند. نوروز روز اول سال نو هجری شمسی بوده ویکی از روز های نیکوی خداوند است.
نوروز مظهر خلقت خداوند، روز دوباره زنده شدن طبیعت وهمه روییدنی های مرده وبی جان روی زمین است. با فرا رسیدن نوروز و فصل بهار در همه گیاهان وروییدنی های بی جان ودر مجموع همه طبیعت به قدرت وحکمت خداوند قادر وتوانا روح وجان تازه میدمد. طبیعت شاداب، سر سبز وخرم می گردد.
این دیگر گونی عظیم، که در عالم موجودات روی زمین به وجود می آید، دال بر قدرت وعظمت خداوند کائنات است، که قادر است، زمین مرده را یک بار دیگر زنده گرداند.
نوروز شروع روشنی وخرد ورزی و پایان جهل وتاریکی است. نوروز، روز سرور و خوشی است. همان طوریکه همه نباتات گیاهان و سایر روییدنی های روی زمین ازخواب زمستانی بیدار می شوند، روح وجان تازه می گیرند، سبز میشوند وطبیعت را زیبا، دل پذیر وگوارا می سازند. انسان ها و سایر مخلوقات روی زمین نیز در فصل بهار روح و جان تازه می گیرند، دست به کار و فعالیت بیشتری می زنند، روح وروان شان هم احساس خوشی و سرور می نماید.
کسانی که بانوروز وسال نو خصومت می ورزند. در حقیقت با روشنی و روشنایی مخالفت می ورزند.
نوروز یکی از روز های خجسته خداوند عالم است. سرور وخوشحالی و یاد بود ازین روز در حقیقت سپاس وشکر گذاری از نعمات است، که خداوند درطبیعت از طریق کشت وکار وحاصلات زراعتی با فرا رسیدن نوروز و فصل بهار میسر می‌گرداند.
نوروز، روز عطوفت ومهربانی است.
پس نوروز را تجلیل میکنیم، به خاطریکه، این روز، روز سپاس وشکر گذاری از نعمات مادی ومعنوی است، که با آمدن نوروز وبهار خداوند ج به مخلوقات خود ارزانی مینماید.
تجلیل از نوروز وجشن سال نو به این نیت هیچگونه مشکل نداشته وصرف یکی از روز های نیک وخجسته ی خداوند ج است، اگر مسلمانی نوروز وسال نو را به این نیت تجلیل می کند، هیچگونه ممانعت نداشته وکدام کار خلاف را مرتکب نه می گردد. بر عکس اگر ازین روز بنام عید نوروز، مطابق عقاید وباور های مجوسی ها تجلیل گردد و مسلمانی به این نیت وباور آن را تجلیل می نماید، جواز نداشته و مرتکب گناه می گردد.
والله اعلم با الصواب

>>>   ما از سالها باينطرف تمام افتخارات مدني، فرهنگي ، تاريخي و غيره خودرا داوطلبانه به ايران واگزار ميكنيم. اگر يك كس پيدا شود و واقعيت را را بيان كند، دفعتن مهر نوكر ايران به پيشاني اش زده ميشود. در مسأله نوروز هم فرهنگ قبيله تبليغ ميكند كه نوروز يك پديده نو إيراني است، باينخاطر بآن شكل مذهبي ميدهند و چون ايران و عربستان سعودي باهم رقابت دارند، ملاهاي طرفدار عربستان انرا حرام قلمداد ميكنند. دين اسلام در زمان خليفته دوم / سوم به جغرافياي افغانستان امروزي رسيد. چرا در آنوقت حرام نبود و يكهزاروچهارصد سال بعد شكل مذهبي گرفت. دين وسيله ابزاري است، فقط براي مسائل شخصي و خوشي باداران از آن استفاده سوء ميشود. چهار نَفَر جاسوس و نو كَر بيگانه دين را براي خود وسيله ساخته اند.

>>>   محمدایوب عظیمی
وقتی رئیس جمهور و وزرایی پراشوتی برای ما پرتاب کردند چنین سرشماری هوایی را نیز به نفع مزدوران خویش انجام میدهند.

>>>   Aziz Arianfar
تجلیل و بزرگداشت از سال نو، در میان همه اقوام و ملل جهان رایج است. منهای اعراب. این که اعراب سال نو را تجلیل نمی کنند، به ما ربطی ندارد. ار چند در این اواخر شماری از شیوخ خرپول و عیاش عرب مانند کاسه داغ تر از آش بیشتر از مسیحیان در مراسم کرسمس ولخرچی می کنند. اصولا جشن گرفتن سال نو یک سنت و عنعنه و رسم و رواج است و ربطی به حلال و حرام ندارد و اصلا صبغه دینی ندارد. این که شماری از ملاهای جاهل پافشاری می کنند که چون در اسلام نیست پس حرام است، برخاسته از نادانی شان است. چون اگر چنین بیندیشیم، همه جشن ها و جشنواره هایی که در اسلام نیست، همه حرام اند. برای مثال جشن استقلال، روز معلم، روز زن، همه فستیوال ها (جشنواره ها)، برگزاری مسابقات ورزشی مانند المپیاد و مسابقات بین المللی، جشن گرفتن سالگرد تولد نوزادان، سالگرد عروسی و...چون همه در واقع به شکل جشن برگزار می شوند.
فشرده سخن، کارزاری را که شماری از به اصطلاح علما (بخوانید جهلا) به خاطر حرام دانستن نوروز به راه انداخته اند، یک پروژه سیاسی است که از سوی سلفیون سعودی و برخی از شیوخ واپسگرای عرب تمویل می شود و برای چاق کردن فتنه و نفاق و شقاق و بهره برداری های ابزاری است. اگر چنین نیست، پس چرا در دوره خلفای عباسی که بیشترین و بزرگترین فقها و علما و مجتهدان در آن دوره می زیستند، نوروز تجلیل می شد؟ چرا در دوره خلفای عثمانی تجلیل می شد؟
فشرده سخن، باید با همه نیرو و توان نوروز را بهتر از سالیان گذشته بزرگ بداریم و به نبرد اهریمنان ددمنش و خونخوار وهابی برآییم.
نوروز خط قرمز ما است. هر گونه اهانت به نوروز را اهانت به ارزش ها و سنت های پسندیده ملی خود می دانیم و به هیچ کسی اجازه نمی دهیم با آوردن چند حدیث جعلی در میان مردم ما درز بیندازند.
باید نوروزستیزان نابخرد و بدسگال را در هر جایی که هستند، رسوا بسازیم و تجرید کنیم.

>>>   اگر حرام بود چرا هزاران بیت شعر از شعرای ناب همچون سنایی مولوی بلخی فرخی سیستانی رودکی سنایی غزنوی ناصرخسرو فردوسی اسعد گرگانی صایب و سعدی و حافظ شیرازی داریم در مورد نوروز آیا همه آنها کافر بودند ؟!

>>>   Shohaib Tajik Khurasani
نخست افغان سازی
دوم حرام بودن نوروز
و بعدن حرام بودن اسم های فارسی دری ( منوچهر ، فردوس ، هوشنگ ، کروش ، جمشید ، فریدون و... ) لطفن اعتراض نکنید چون وحدت ملی ازبین میرود ، به قول وهابی ها اسم های اسلامی چون ( معاویه ، سدیس و... ) و به قول افغان ها ( گل زمان ، رحیم گل ، صیدا گل مینا و...)
پ ن : الله متعال امر نموده تا بالای فرزندان تان اسم های نیک و خوب بگذارید و گذاشتن اسم خوب بالای فرزندان تان حق شان است ، گذاشتن اسم های عربی که مقدس و با معنی خوب است کدام مشکل ندارد اما اسم های که در بالا یادآوری کرده ام معنی خوب ندارد و امثال اینها زیاد است پس لطفن کوشش کنید بالای فرزندان تان اسم های فارسی بگذارید تا نشود که یک اسم خراب بالای فرزند تان بگذارد ، معاویه به معنی ...ماده میباشد .
بدرود

>>>   نوروز باستانی را به همه ایرانی تباران ، آریایی ها
و پارسی زبانان و دوستداران فرهنگِ صلح و دوستی
تبریک عرض میکنم
سامان ، تهران

>>>   پشتونها مشترکات فرهنگی با نوروز ندارند

>>>   Safaa
اگر سند حرام را هم بياورند ما نوروز خود را تجليل ميكنيم. دست شان تا 72 حور خلاص. بگذاريد انها از انتحاري هاي خود تجليل كنند.

>>>   همراهی باکفار کفراست همراهان کفار خودرا اولیامینامند
نوروز از نظر اسلام وپیامبر حرام اسلام نماهای مشرک ان را فرض وواجب میگویند نادانی هم حدی داره
چند دلیل برای تحریم نوروز
#نوروز_از_دیدگاه_اسلام
حکم عید نوروز از دیدگاه أهل سنت چیست؟
حکم عید نوروز از دیدگاه أهل سنت:
پایبند بودن به دین اسلام بر دو عنصر بسیار مهم قرار گرفته است وآنهم:
پذیرفتن واطاعت کردن از فرمایشات شارع.
منکر شدن و کافر شدن به آئین و عقائد باطل و نادرست.
واز آنجائی که أعیادی مانند: #عید_نوروز و #کریسمس و غیره از آئین ومقدسات #غیر_اسلامی بشمار می آید# واجب است هر فرد مسلمان #منکر این نوع عیدها #باشد .
✍زیرا جشن گرفتن و شاد بودن به این نوع عیدها مانند اینست که شخص آنها را پذیرفته باشد در حالیکه در دین اسلام دو عید بیشتر وجود ندارد وآنهم #عید_فطر و #عید_قربان همانگونه که در حدیثی که أبو داود به شماره 1134 ونسائی به شماره 1556 از رسول الله صلی الله علیه وسلم روایت کرده اند که فرموده است:
عَنْ أَنَسٍ رضی الله عنه قَالَ قَدِمَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ الْمَدِینَةَ وَلَهُمْ یَوْمَانِ یَلْعَبُونَ فِیهِمَا، فَقَالَ: مَا هَذَانِ الْیَوْمَانِ؟ قَالُوا: کُنَّا نَلْعَبُ فِیهِمَا فِی الْجَاهِلِیَّةِ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ:(إِنَّ اللَّهَ قَدْ أَبْدَلَکُمْ بِهِمَا خَیْرًا مِنْهُمَا: یَوْمَ الْأَضْحَی، وَیَوْمَ الْفِطْرِ)
صححه الألبانی فی السلسلة الصحیحة 2021.
زمانی که رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم وارد مدینه شدند مشاهده کردند أهل مدینه دو روز در سال را به عنوان عید اعلام کرده اند و در آن جشن و مراسم برگزار می کنند که از آن پرسید و گفتند این روزی است که ما در آن جشن می گیریم رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: پروردگار دو روز بهتری را برایتان قرار داده است و آنهم #عید_فطر و #عید_قربان است
ذهبی رحمه الله درکتاب التمسک بالسنن والتحذیر من البدع گفته است:
أما مشابهة الذِّمة فی المیلاد، والخمیس، والنیروز، فبدعة وحشة"
شباهت با کفار در عید میلاد و پنچ شنبه (که از عید نصاری محسوب می شود)و عید نوروز از جمله ی #بدعتها دور از اسلام بشمار می رود.
وروی عن عبد الله بن عمر رضی الله عنهما أنه قال: من مر ببلاد الأعاجم فصنع نیروزهم ومهرجانهم وتشبه بهم حتی یموت وهو کذلک, حشر معهم یوم القیامة .
از عبدالله ابن عمر وارد شده است که فرمودند:
اگر شخصی به شهرهای عجم ها (ایرانیان و غیره) سفر کرد ومانند ایشان در نوروز و عیدهایشان شرکت کرد و به ایشان شباهت نمود و بر همین وضعیت باقی ماند تا از این دنیا رفت پس روز قیامت همراه ایشان حشر خواهد شد.
همچنین قاضی خان فرموده است:
رجل اشتری یوم النیروز شیئا لم یشتره فی غیر ذلک الیوم: إن أراد به تعظیم ذلک الیوم کما یعظمه الکفرة یکون کفرا, وإن فعل ذلک لأجل السرف والتنعم لا لتعظیم الیوم لا یکون کفرا. وإن أهدی یوم النیروز إلی إنسان شیئا ولم یرد به تعظیم الیوم, إنما فعل ذلک علی عادة الناس لا یکون کفرا. وینبغی أن لا یفعل فی هذا الیوم ما لا یفعله قبل ذلک الیوم ولا بعده, وأن یحترز عن التشبه بالکفرة".
شخصی چیزی را فقط در روز نوروز می خرد و آن چیز را در غیر از آن روز نمی خرد اگر نیتش تعظیم آن روز باشد همانگونه که کفار آن را تعظیم می کنند کفر خواهد بود واگر به قصد ترفه باشد کفر بشمار نمی رود واگر هدیه ی به شخصی داد نه بقصد بزرگداشت آن روز فقط به قصد عادت و تقلید مردم انجام داد کفر نخواهد بود وشایسته است آن فعل را درآن روز انجام ندهد واز مشابهت با کفار بپرهیزد.
شیخ ابن جبرین فرموده است:
لا یجوز الاحتفال بالأعیاد المبتدعة کعید المیلاد للنصاری، وعید النیروز والمهرجان، وکذا ما أحدثه المسلمون کالمیلاد فی ربیع الأول، وعید الإسراء فی رجب ونحو ذلک، ولا یجوز الأکل من ذلک الطعام الذی أعده النصاری أو المشرکون فی موسم أعیادهم، ولا تجوز إجابة دعوتهم عند الاحتفال بتلک الأعیاد، وذلک لأن إجابتهم تشجیع لهم، وإقرار لهم علی تلک البدع، ویکون هذا سبباً فی انخداع الجهلة بذلک، واعتقادهم أنه لا بأس به، والله أعلم
جشن گرفتن به عید بدعتگرایان مانند عید نصاری (مسیحیان) وعید نوروز وهمچنین جشنهائی مانند مولود پیامبر که در ربیع الاول انجام می گیرد وجشن اسراء ومعراج و مانند آن جایز نبوده ویکی از أمور نوآوری در دین بشمار می آید.
و جایز نیست شخص از غذاهائی که نصاری (مسیحیان) و کفار و مشرکین به قصد جشن در آن روز آماده کرده اند بخورد و همچنین جایز نیست در آن مراسم شرکت کند برای اینکه پذیرفتن دعوتشان دلگرمی برایشان خواهد بود و همچنین تأئیدی خواهد بر این نوع مراسمشان و مدرکی خواهد بود برای برخیهائی که معلومات شرعی ندارند و ندانسته به استناد به حضور فلان شخص ایشان نیز حاضر شوند والله أعلم
برگرفته از کتاب اللؤلؤ المکین من فتاوی ابن جبرین صفحه 27
نوروز_حرام_است.

>>>   نظردهنده محترم دروغ نگو بچیم درهرچیزپشتون وتاجک را یاد نکو تفرقه قومی را دامن نزن زیرا دامن زدن به تفرقه قومی کارانسان نیست کارشیطان است نمیدانم خودت ازکدام نسل هستی شیطان یا انسان زیرا نوروز نوروز است هرقوم وهرشخص افغان ازسالهای سال به شکلی ازاشکال نوروز راتجلیل کرده ومیکند
بناء بجواب شما گفته میشود پشتونها مشترکات فرهنگی بانوروز داشت ودارد

>>>   مولوی صا حب محترم شما بسیار معلومات خوب ارایه کردن و تمام مردم این کار را انجا نمی دهند. کسانیکه انجام می دهد خودش می فهمد و کارش . یعنی شما فتوامی دهیدکه حرا م را حلال بکوییم . حسام محترم بعد ازاین بنام مولوی خود را معر فی مکن . یک فتوای دیکر هم بدی . که فا یشه خانه ها هم حرام نیست . بخاطر که مردم هر کارا می کنند .چرا حرام با شد . و حسام را به صفت منشی عمومی ان انتخا ب میکنیم .

>>>   ملا ملا وافر است نیمچه ملا کافر است . کافر شهکاریهای خلقت خداوند.
ندیمه قریشی

>>>   عده زیر نام حرام بودن میخواهند که سال هجری شمسی که از هجرت حضرت محمد ص است را از بین ببرند و سال عیسوی را عوض آن قبول کنند دیگر هیچ گپی نیست
این یک پروژه یهودی است

>>>   تجلیل از میله گل نارنج که همه ساله گرفته میشود هلال است اما تجلیل از سال نو حرام تجلیل از روز زن هلال است اماتجلیل از سال نو حرام است تجلیل از روز دهقان هلال است اما تجلیل از سال نو حرام پول گرفتن بخاطر امامتشان در نماز هلال است اما سال نو حرام گرفتن اسقات و قران پاک همراه با جای نماز از جنازه های مردم هلال است و فروختن دوباره ان قران پاک گرفته بدوکان کتابفروشی هلال است و تجلیل از سال نو حرام است که خداوند مرده ها را دوباره زنده کرده و طبعیت را برای بندگان اش شاداب و خرم کرده است کفار از قرانکریم استفاده کرده خود شانرا بکجا رسانده اما ملا های ما بعوض اینکه در مورد قران تحقیق وتجسس کنند و برای جهان اسلام خدمات ارزنده را عرضه کنند تا مردم ملمان از فیوزات ان بیشتر مستفید گردند نه کدام تحقیقات عملی قرانی شان دیده میشود در فکر چیز های هستند که نه مفید به اسلام و انسان است و نه از ان خیر و برکت دیده میشود بجای سخنان حق و گفتار حقایق به چیز های دیگر مصروف هستند .

>>>   آزادی زمینه و راه آگاهی و مدرنیته و دموکراسی و عدالت را هموار می کند، بدون آزادی و احترام به آن هیچ کلمه، پدیده ، سیستمی، عدالتی، حیاتی ارزش نداشته و ندارد و لذا بدون آزادی زندگی در اسارت است. آزادی افشاگر، اصلاحگر، راهگشا و حیاتبخش تمامی حرکتهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، فرهنگی و موتور محرکت روند رشد طبیعی به همه لحاظ است. هر جا آزادی نباشد فساد دولتی، عقبماندگی فرهنگی، فقر و فلاکت اجتماعی گسترش می یابد و جای روند رشد طبیعی را پر می کند.
قسم به عزت و قدر و مقام آزادی که روح‌بخش جهان است نام آزادی
به پیش اهل جهان محترم بُوَد آن‌کس که داشت از دل و جان، احترام آزادی
چگونه پای گذاری به صِرف دعوت شیخ به مسلکی که ندارد مرام آزادی
هزار بار بُوَد به ز صبح استبداد برای دسته پابسته شام آزادی
به روزگار، قیامت به پا شود آن روز کنند رنج‌بران چون قیام آزادی
اگر خدای به من فرصتی دهد یک روز کِشم ز مرتجعین انتقام آزادی
ز بند بندگی خواجه کی شوی آزاد چو «فرخی» نشوی گر غلام آزادی
از فرخی یزدی شاعر آزادیخواه و گرانقدر و دلسوز مردم ایران

>>>   مردم افغانستان و بعضی کشور های فقیر و شدیدا مذهبی عربستان را از سنگ و چوپ از از قماری تا شرابی مقدس میدانند و عربستان هم ازین شکاف سخت بهره سیاسی و سو استفاده مینمایند هر آنچه فتوا بدهد نمایندگان شان در کشور های مختلف در ترویج فتوا تلاش مینمایند.
چندی قبل در سی ان ان مصاحبه محمد بن سلمان پخش شد و همچنان بی بی سی هم آن را نشر کرد.
سی سال پیش ما راه افراطیت را پیشه کردیم تا از صدور انقلاب اسلامی ایران جلو گیری کرده باشیم که این تصمیم در ان موقع اشتباه بوده است و حالا میخواهیم که اسلام سی سال پیش را بر گردانیم........
دیده میشود که در طول سی سال از اسلام چه درست کرده اند به خاطر مخالفت با ایران ،هر آنچه ایران انجام میدهد از قبیل نوروز ، زیارت قبور ، ........ همه را باید ذریعه فلان حدیث و فتوای حرام معرفی کنند تا از عمل کرد های ایران در جهان اسلام انتقاد کرده باشند و احساسات اکثریت مردم بی خبر از دین را تحریک نمایند این اعترافات خود محمد بن سلمان است .ورنه نوروز سال های متمادی تجلیل شده حرام نبوده به محض اینکه در ایران انقلاب می شود شیوخ عرب از ترس اینکه تاج تخت شان دچار فروپاشی نشود عنعنات و......فارسی زبانان را هدف گرفتند.
و حالا هم سال ها طول خواهد کشید که ذهنیت افراطیت را از مردم پاک کرد بزرگ ترین خیانت آل سعود به اسلام که خود اعتراف کردند این است .خدا کند مردم با مطالعه اسلام را بشناسند تا از طریق فتوا عربستان و مولوی ها مزدور شان به امید آن روز.
غفور محب.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است