آلمان به دنبال جلوگیری از افزایش تعرفه گمرگی آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148631 منبع: پرینت

وزیر اقتصاد آلمان به منظور حل مناقشات تعرفه ای با ترامپ یکشنبه به واشنگتن سفر می‌کند.

به نقل از روزنامه "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، "پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد جدید آلمان در پی بالا گرفتن مناقشات تعرفه ای با ترامپ روز یکشنبه به آمریکا سفر می کند.

یک سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان این خبر را در مصاخبه با خبرگزاری آلمان اعلام کرد. "پیتر آلتمایر"، دیدار با مقامات بلند پایه آمریکا را در برنامه سفر خود دارد. سفر آلتمایر به آمریکا تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

دولت آلمان و اتحادیه اروپا می خواهند از طریق مذاکرات از قراردادن تعرفه های گمرکی بالا روی محصولات فولاد و آلومینیوم از طرف دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا جلوگیری کنند. طبق گفته ترامپ این دستور از جمعه آینده اجرایی خواهد شد.

"دونالد ترامپ"، رییس جمهور آمریکا مدتی است در عرصه اقتصادی رویکرد تحریک کننده ای را در قبال شرکای تجاری خود از جمله اروپا در پیش گرفته است.

وی اخیرا در اظهاراتی گفته است ما با اتحادیه اروپا خیلی مشکل داریم، آنها می‌توانند به راحتی بدون دادن مالیات و یا با مالیات‌های بسیار کم کالاهایشان را به آمریکا صادر کنند. اتحادیه اروپا با آمریکا ناعادلانه رفتار می‌کند و این مساله در نهایت به خودشان آسیب خواهد زد.

رییس جمهور آمریکا در راستای پیشبرد سیاست اول آمریکای خود از وضع تعرفه های جدید علیه واردات فولاد و آلومینیوم سخن گفته که این اظهارات خشم مقامات اروپایی را برانگیخته است. وی همچنین اروپا را به قراردادن تعرفه های بالا برای واردات موتر تهدید کرده است.

ترامپ چندی پیش اعلام کرد که تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا را به ‌ترتیب 25 و 10 درصد تعیین خواهد کرد.

این مواضع ترامپ شدیدا اتحادیه اروپا را نگران کرده و رسانه های غربی از آماده شدن اتحادیه اروپا برای ورود به جنگی تجاری با آمریکا خبر دادند.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در همین راستا اخیرا گفته است که ما هیچ ترسی از آمریکا نداریم و در برابر قلدری او می ایستیم.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم اعتماد خود را به "سسیلیا مالمستروم"، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در مذاکرات با آمریکا درباره تعرفه های گمرکی ابراز کرده است.

آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان و "استفان لون" نخست وزیر سویدن در دیداری که امروز در برلین داشتند انتقاد شدیدی به تصمیم رییس جمهور آمریکا برای قراردادن تعرفه های گمرکی بالا روی فولاد و آلومینیوم وارد کردند.

مرکل در این باره گفت که این تصمیم با اصول سازمان تجارت جهانی مغایرت دارد. همچنان ما بر مذاکرات با طرف آمریکایی برای حل این مساله تاکید داریم. کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا در این راستا از حمایت کامل ما برخوردار است.

استفان لون هم اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید به این مساله واکنش نشان دهد و این مساله ای غیر قابل اجتناب است. ما باید انسجام خود را در این راستا حفظ کنیم. وی این تصمیم آمریکا را نگران کننده و باعث تاسف دانسته و درباره تشدید مناقشات تجاری هشدار داد.

این دو سیاستمدار بلند پایه اروپایی تاکید کردند که اروپا باید از تجارت آزاد حمایت کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است