به استقبال سال نو و نوروز طبیعت می رویم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148644 منبع: پرینت

در فصل بهار شاهد تحول طبیعت از حال افسردگی زمستانی بحالت نشاط و شادابی و سرسبزی و زیبایی هستیم.
طبیعت مرده بار دیگر زندگی را از سر می گیرد و همه چیز بطرف رویش و سر سبزی می رود و به انسان می آموزاند که خالق قادر و توانایی که می تواند طبیعت مرده را مجددا زنده گرداند توانایی این را نیز دارد تا انسانهای مرده را نیز بار دیگر در حشر و روز دیگری مجددا زنده و حشر گرداند و به آنها زندگی جدیدی را ببخشد.

البته سر سبزی بهار و شکوفایی طبیعت خود دلایل روشنی بر علم و قدرت خداوند (ج) بوده که بگفته شاعر زیبا سخن که چه خوب و زیبا سروده:
(برگ در ختان سبز در نظر هوشیار – هر ورقش دفتری است معرفت کردگار.

امیدواریم که سال نو امسال و تمامی سال های زندگی هموطنان ما باخیر و با برکت و خوشی و خرمی همراه بوده و سپری گردد. جنگ و درگیری و قتل و قتال را خداوند (ج) از این سرزمین برای همیشه محو و نابود گرداند و صلح و امنیت سرتاسری را در کشور جنگ زده ما بر قرار سازد و به ما این بصیرت را اعطا کند تا یگدیگر پذیر بوده و در کنار هم ماننده سایر ملل جهان زندگی مشترک و با هم داشته باشیم و از جنگ و درگیری پرهیز نموده سال نو و افزایش عمر که از جمله نعمت های بزرگ خداوندی است.

در مقابل این نعمت های بزرگ خداوند (ج) شکر گزار بوده و سال خوب و عمر با خیر و با برکتی را همه داشته باشیم و سال جدید را با فامیل و وابستگان و دوستان و هموطنان خود باخوبی و خوشی سپری نماییم و کارهای خیری که اگر در سال گذشته فراموش ما شده باشد در سال نو اگر می توانیم انجام دهیم عداوت ها، کدورت ها و ناراحتی ها را همه فراموش کرده تا سال نو و بهار نو برهمه ما مبارک و میمون گردد.

والسلام
سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
خیرخواه
نظرات بینندگان:

>>>   Aziz Arianfar
تا می توانید برای همخوانی سایر دوستان پخش کنید!
خاموشی پرسش برانگیز ارگ!
نوروز خط قرمزماست. نوروزستیزی تروریسم فرهنگی واهانت به نیاکان وحوزه تمدنی ماست وباید رسما از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ ممنوع اعلام شود. وزارت حج و اوقاف نیزباید رسما به امامان مساجد در زمینه رهنمود بدهد. نباید بیش ازین اجازه داده شود که چند ملای بیسواد و جاهل سلفی (وهابی) مزدور و چاکر شیوخ مفتن وهابی عرب به حریم ارزش های شکوهنده تاریخی و ملی ما اهانت و در میان مردم تفرقه بیندازند و جامعه را به دو بخش نوروزستیز و نوروزمدار تقسیم کنند. نوروزستیزان باید از جامعه طرد شوند. این جاهلان چنین زهرپاشی می کنند که گویا نوروز از آیین های مذهبی مجوسیان باشد و ازین رو حرام است. همچنین برای کارچاق کنی، چند حدیث جعلی را چاشنی کارزار خود می سازند.
این تبلیغات شوم و سیه نمایی برخاسته از جهالت و نادانی و ناآشنایی آنان با تاریخ باستان است. نوروز کمترین پیوندی با هیچ آیین و دین و مذهب ندارد و اصلا ربطی به دین و مذهب ندارد. نه حرام است و نه حلال. این جاهلان از دید تاریخی حتا یک سند هم نمی توانند ارائه کنند که ثابت بسازد نوروز جزو ارکان آیین زرتشتی بوده باشد. باید جلو تبلیغات شوم این ملاهای مفتن و کوردل گرفته شود. بایسته است تا این دارندگان تاریک ترین اندیشه های ارتجاعی رسوا شوند.
هر ملای جاهلی که با سو استفاده از منبر و مسجد به تبلیغات شوم سلفی می پردازد و نوروزستیزی می کند، باید برکنار شده، از مسجد رانده شود و معاش و حقوقش قطع گرددچنین بر می ِآید که دست هایی در پشت پرده سخت در پی آن اند تا هر گونه که شده کشور را با بیماری های
گوناگون نفاق و شقاق و اختلاف و فروپاشی و ازهمگسیختگی مبتلا بسازند.
هدف روشن است: مردم ما باید به پشتون و غیر پشتون، پارسی زبان و غیر پارسی زبان، نوروزستیز و نوروزمدار تقسیم شوند. فشرده سخن: تفرقه بینداز و حکومت کن.
طرفه این که همه این هنگامه ها زیر ریش ارگ نشینان برپا می شود و آن ها هم با توطئه سکوت از کنار این فتنه ها می گذرند.ارچند از ارگ جای گلایه و شکواییه نیست. ورنه بایسته بود تا ارگ نیز واکنش جدی در قبال اهانت های آشکار به فرهنگ و تمدن ما واکنش نشان می داد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است