طالبان: قیام 24 حوت هرات را تکرار کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148648 منبع: پرینت

کسانیکه خود را پیشگامان قیام 24 حوت 1357 معرفی می کنند آیا به یاد آرمان های شهدای آن قیام، کشور را از چنگال دشمنان اجنبی صیانت نموده اند؟!

امارت اسلامی طالبان در اعلامیه ای در واکنش به سالروز قیام 24 حوت 1357 آورد که این گروه امیدوار است نمونه این قیام بار دیگر در افغانستان تکرار شود.

طالبان گفته اند که 24 حوت 1357 نماد بارز پیروزی خون بر شمشیر بود، ملتی که با تقدیم بیش از 24 هزار شهید در یک روز چشم دشمنان بدخواه را کور ساخت و دنیا را در شگفتی فرو برد و تمام دشمنان را به وحشت انداخت و یکی از سرنوشت سازترین روزهای تاریخ افغانستان را رقم زد.

خیزش ایمانی ملت مومن و مسلمان هرات بدون هیچ پلان و برنامه از پیش طراحی شده شکل گرفت و قیادت آن را عزم راسخ و ایمان فولادین مردم مسلمان به دوش داشت و چنان خود جوش و غیر قابل پیش بینی بود که حتی تا روز قبل از آن کسی گمان نمی کرد که درظرف یک روز آن حماسه بی نظیر در تاریخ خلق شود و آن همه انسان های مومن و فداکار جان های شیرین شان را از دست بدهند و دشمن بی باک با آن وحشت و دهشت در سرک ها و کوچه پس کوچه های هرات قتل عام راه انداخته و آنگونه مردم شریف را هدف رگبار مسلسل ها و تانگ های زرهی اش قرار داده و با آن ظلم و طغیان آدم ها را به سلاخی بکشد؛ و در حقیقت در 24 حوت 1357 دو تصویر به حکایت گرفته شد؛ یکی ایثار و شهامت، جوان مردی و شهادت طلبی مردم حماسه آفرین افغان، و دیگری نهایت قساوت دلی و وحشی گری، خون آشامی و دشمنی بلوک شرق ارتش متجاوز شوروی.

قیام 24 حوت یک پیام داشت و آن اینکه ملت با ایمان و آزاده افغان هرگز و تحت هیچ شرایطی تن به ذلت غلامی نمی دهند و اگر لازم باشد در راه دین و وطن شان از با ارزش ترین سرمایه حیات شان می گذرند؛ اما برای لحظه تحمل دیدن زور ستمگران، اسارت اسلام و وطن و حضور سنگین و شوم بیگانگان را ندارند و به هر قیمتی دشمنان شان را مجبور به شکست و عقب نشینی می کنند و همین بود تنها آرمان شهدای گلگون کفن 24 حوت که وطن شان به چنگ بیگانگان و اشرار نیفتند و حاضر شدند در این راه جان بدهند و خون سرخ شان ریختانده شود؛ اما با شهید شدن و قربانی شدن آنان، نسل های بعدی در عزت و وقار، آرامش و امنیت تحت نظام مستقل اسلامی زندگی نمایند؛ اکنون (که یکبار دیگر وطن عزیز ما تحت اشغال مستقیم و غیر مستقیم دشمنان قسم خورده صلیبی قرار دارد) باید همه متوجه باشیم که آیا از زمان قیام آغشته به خون 24 حوت تا حالا به پیام آن، توجه شده و کسانی که خود را پیشگامان آن روز معرفی می کنند آیا به یاد آرمان و آرزوی شهدای 24 حوت گام برداشته و کشور عزیزشان افغانستان را از چنگال وحشیانۀ دشمنان اجنبی صیانت نموده اند!؟

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
24 حوت
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   خطاب به طالبان: شما وطن را به پاکستان فروختید و نوکری پاکستان را پذیرفتید. شما هر روز به صدها هموطن بیگناه و فقیر تانرا می کشید و شما باعث شدید که 46 کشور غربی بالای افغانستان هجوم بیاورند. پس دهن های ...تانرا ببندید و از حماسۀ مردم هرات سخن نگویئید. اگر قیامی در آینده بوقوع بپیوندد، قیامی خواهد بود علۀ جنایات شما نوکران پاکستان. ....

>>>   همی طالبان نبودند که رهبر قیام بیست و چهار حوت هرات یعنی اسمعیل خان را در قندهار بندی کرده بودند و او با دادن پول به یک سرباز از محبس قندهار گریخت؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است