قدرت مرکزی عامل و پشتونیزه کردن شمال
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148665 منبع: پرینت

پشتونیست ها از مرگ و غرب برگشتند.

آنها به لطف رهبران بی خرد و سنتی ما قدم به قدم پیش رفتند و دولت و اهرم های قدرت را تصاحب کردند. در طول هفده سال از صفر به صد رسیدند و دیگر مجالی برای دیگر رهبران نمی دادند حالا ادعایشان شقف آسمان را به زمین می اندازد.

هر سخن شان میلیون ها غیرپشتون را در فکر فرو می برد و آخرین مورد آن دستور محاصره کابل و حمله به شمال توسط گلبدین در قالب شهرک ها و جایگزین کردن پشتون های وزیرستان و جنوب است. آنها جنوب را در اختیار دارند حتی پرنده شمال در آنجا اجازه زندگی کردن را ندارد از این بابت فکرشان آرام است. کوچی ها، داعش، طالبان، ارگ، گلبدین، کرزی،
غنی و... یک برنامه و هدف داشتند و دارند و آن هم فتح شمال است.

رهبران طالبان، داعش و تکنوکرات همه پشتون ها در کابل جمع و علیه مردم غیرپشتون برنامه ریزی می کنند. آنها زیر نام کوچی، مهاجران و بی خانمان ها را از وزیرستان می آورند و زمین و امکانات در اختیار آنها قرار می دهند و زمین های دولتی همچنین زمین مردم شمال را با قیمت بالا در آینده خریداری می کنند و آن را در اختیار پشتون ها قرار می دهند.

یکی از دلایل حفظ وزارت خزانه داری در دستان پشتونیزم ها همین است بدون حساب و کتاب برای پشتونیزم کردن و علیه مردم شمال مصرف کنند وقتی آنها آمدند ناامنی شروع می شود، وقتی ناامنی شد غیرپشتون ها مجبور به فرار می شوند.

چرا رهبران اقلیت پشتون به فکر کثرت جمعیت اوغان در اطراف کابل هستند؟ پایتخت نقش حیاتی در حفظ قدرت، فرهنگ و اقتصاد دارد در واقع پایتخت تعیین کننده و سرنوشت ساز است. یکی از نمونه های روشن آن همین بحران بلخ کابل است غنی و پشتونیست ها از عطا و بلخ هراس ندارند از همین مردم قهرمان کابل و شمالی ترس دارند.

همین مردم کابل و شمالی هستند که می توانند نظام ظالمانه ارگ را سرنگون کنند نه بلخ و عطا به تنهایی از اینرو است که پشتونیزم ها برنامه اشغال سرزمین های اطراف کابل و شمال را در دستور کار قرار داده اند پس بایستی در مقابل آنها ایستاد و به هیچ قیمتی اجازه ساخت شهرک ها و فروش زمین ها را به آنها نداد.

اما راه برون رفت از این چالش چیست؟
رسیدن به قدرت مرکزی تنها چیزی است که به برنامه ها و اهداف آنها پایان می بخشد و رسیدن به قدرت مستلزم اتحاد رهبران سنتی ما است. اتحاد مستلزم از خودگذری بخاطر مردم و جمع شدن تحت فرمان یک فرد است.

بله باید چنین شود و چنین حرکت کرد باید در انتخابات یک کاندید داشته باشیم و در دفاع از آن آماده باشیم و دیگر اجازه تقلب و ادامه توافق حکومت استبدادی و ظالمانه را به آن ندهیم.
باز تکرار می کنم قدرت فرمایید که رسیدن به قدرت تنها چیزی است که اقلیت پشتونیست را در هدف شان ناکام می کند و عدم رسیدن به قدرت اقلیت پشتونیست را به اکثریت تبدیل خواهد کرد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
مردم شمال
قدرت مرکزی
پشتونیست
نظرات بینندگان:

>>>   ....
هر هموطن ما حق دارد در هرکجای کشور خود که دلش خواست زندگی کند، زیرا همه ای ما شهروندان یک افغانستان عزیز هستیم.

>>>   آزادی AZADI
طرح شهرک سازی حکمتیار در پروان و سیاست یهودی خرید جایداد در کوهدامن، دو طرح هلاکت بار برای اعمال مواد فاشیستی سقاوی دوم و سوزاندن شمالی برای بار سوم!

مردمان شمالی اگر واقعا حافظه تاریخی داشته باشند و جنایت لشکر نادری و مهمندی و منگلی، و وحشت نیروی طالبی و پنجابی؛ به آتش کشیدن شمالی و نسل کشی و دربدری مردمان این مرز و بوم را فراموش نکرده باشند، با تمام قوت در برابر این سیاست های ضد انسانی فاشیستان یهودی الاصل خواهند ایستاد.

توصیه برای مردمان کوهدامن زمین؛ جایداد های خود را همانند فلسطینیان برای یهودی تباران افغانستان و افغان ملتیان بفروش نرسانید تا فردا سرنوشت فلسطینیان بر شما حاکم نگردد (شرم تان باد که کوهدامن را دارید به پایگاه امن افغان ملت و ناقلین تروریست وزیرستانی مبدل میسازید).

>>>   او برادر عزیز !
همه یک مردم هستیم چه فرق می کند
در مراکز پکتیا و پکتیکا همتباران ما دارند زنده گی می کنند
به لحاظ خدا بس کنین

>>>   داکتر نیلوفر ابراهیمی" عضومجلس نماینده گان

"خطاب به رهبران تاجک"
دیگر ما ومردم ما را در قبال چند وزارت، سفارت و ریاست نفروشید. دیگران به فکر حکومت کردن و گرفتن اقتدار سیاسی و ما به فکر معاونیت ها ی بی صلاحیت و به زوال کشیده.
نمی دانم بزرگان ورهبران تاجیک چه وقت شعور سیاسی پیدا خواهند کرد.
#مسلم شیرزاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است