علی احمد عثمانی قرارداد چهار پروژه بزرگ را امضا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148667 منبع: پرینت

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب به هزینه 86 میلیون افغانی، قرارداد چهار پروژه عام المنفعه را به امضا رساند.
انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب هنگام امضای قرار داد این پروژه ها گفت که کار این طرح های عام المنفعه در آینده نزدیک روی دست قرار می گیرد.

این پروژه ها شامل بازسازی پروژه تحکیم دیوار استنادی سواحل رودخانه بد دره در ولسوالی یفتل ولایت بدخشان، بازسازی پروژه تحکیم دیوار استنادی سواحل فارم شکوفان مرکز ولایت بادغیس، بازسازی پروژه تحکیم دیوار استنادی سواحل پریخم ولسوالی خواهان ولایت بدخشان، بازسازی پروژه تحکیم دیوار استنادی سواحل آبقول ولایت بغلان، و بازسازی بخش دوم ساختمان مرکزی وزارت و ریاست انسجام پروژه های وزارت انرژی و آب می باشد.
بازسازی پروژه تحکیم دیوار استنادی سواحل روخانه بند دره، در ولایت بدخشان که یکسال را در بر می گیرد 710 کیلومترمی باشد.

در عین حال بازسازی پروژه تحکیم دیوار استنادی سواحل فارم شکوفان مرکز ولایت بادغیس نیز یک سال و چهار ماه را در برخواهد گرفت و 210 کیلومتر طول دارد.
گزارش حاکی از آن است که پروژه تحکیم دیوار استنادی پریخم ولایت بدخشان 1400 متر طول دارد و حدود یک و نیم سال طول خواهد کشید.
در عین حال پروژه آبقول ولایت بغلان نیز یک سال طول می کشد و طول آن 360 متر است.
کار ترمیمات ساختمانی وزارت انرژی و آب و اعمار یک منزل ریاست تدارکات نیز نزدیک به یک و نیم سال طول خواهد کشید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انرژِی
عثمانی
نظرات بینندگان:

>>>   عثمانی کار میکند اما فاشیست های تفوق طلب مانع آن میشوند و عثمانی را تخریب می کنند

>>>   اشرف غني و مزد بگيران فيس بوكي اش گوشهاي مارا كرساخته اند كه اشرفك آب را بالاي ايران توقف داد در حاليكه كدام دريا بزرگ بطرف ايران سرازير نميشد ، آيا كسي بالاي پروژه آب رساني كابل از دريا پنجشير قكر كرده است؟ و يا درقسمت مهار آبهاي عمده كشور كه به طرف پاكستان سرازير ميگردد غني كدام پلان دارد يا كه مقابل پاكستان سرش خم است؟؟

>>>   360 متر یک سال طول می کشد ؟؟؟

>>>   اشرف غنی همه پروژه را به شمال برده؟ به کسانیکه هر زمان می نالد که همه را پشتون خورد؟

>>>   فکرهای بزرگ مهار آبهای کشور را که جناب عثمانی و تیم متخصصشان در سر داشتند و دارند توسط تیم فتشیست ارگ بایکوت شده است و تمام ان پروزه ها را در کمیته تدارکات ملی نگه داشته اند. وزیران متخصصی مانند عثمانی باید همراه با یک رئیس جمهور فهمیده و شجاع کار کنند تا نتیجه ان مشخص گردد. نه ریس جمهور متقلبی مانند غین بابا

>>>   پروژه ها در یک سمت است ؟

>>>   عمل مهم است و تا حال بسیار امضاها در قرار دادو توافقات داخلی
وتوافقات استراتیژی خارجی به امضاء رسیده .یا پروژه ها مانند کلوخ
در آب است یا ناکام و یا دچار اختلاس و دستبرد .
ستار کوهی

>>>   به طول210کیلو متر دیوار ان هم در ولایت بادغیس ؟

>>>   بلى سالهاى قبل أين پروژه سر دست بود چون منطقه به ارگ شاهى نبود و به قوم ارگ مدام منفعتى نداشت آنرا تغير دادند و به عوض إز روى مدام هدف ديگر كانال امروزى پروان را از روى مجبورى وقت در نيمه آن به مردم تكميل نشان دادند . در پروژه نخست تمام دند شمالى به باغ كشور تبديل ميشد و أين كانال از بالأى اوپيان شريف ميگذشت و تا پغمان و ميدان ورگ ادامه پيدا ميكرد و كابل را از آب گواراى پنجشير،گلبهار و سالنگ. لبريز ميساخت و بند برق ماهيپر رابرأى كابل فعالتر ميساخت و امروز شهريان كابل كمبود برق را احساس نميكردند و فابريكات مختلف در كابل و همين منطقه پرونق ميشد و اقتصاد ما وابسطه گى امروزى را نميداشت، خيانت در هر زمان خيانت است .
خراسانزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است