کاریکاتور نوروزی شنبه 26 حوت 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ کد خبر: 148668 منبع: پرینت


کاریکاتور نوروز ملاها حرام افغانستان



کد(14)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاریکاتور
نوروز
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
فلسفه ماندگاری "نو روز" در تاریخ تمدن بشری

در تاریخ بشریت و از جمله در تاریخ پر فراز و فرود کشور ما آئین ها و رسوم های زیادی بودند که نتوانستند از آزمون‌های زمان زنده بمانند. نوروز یکی از کهن ترین آئین های بشریست که هیچ آیینی و هیچ اهریمنی نتوانسته آنرا نابود کند.
به بیان دیگر در حد اقل ۴ هزار سال هیچ قدرت و هیچ آیینی نتوانسته در مقابل نو روز ایستادگی کند.
آئین میترایی، مهر و زردشت بزرگترین آئین های هویتی و تمدنی ما در برابر آئین های مهاجم فرو ریختند، اما نو روز مثل هندوکش سر فرزانه تا به امروز زنده است و تا جهان و طبیعت است زنده خواهد بود. حتا افغانستان در نقشه جهان باشد و یا نباشد نوروز زنده است.
دین نیرومند اسلام بسیاری آئین های کهن کشور های اسلامی از جمله کشور باستانی و یکی از گهواره های تمدنی منطقه ما را از ریشه با زور "شمشیر مقدس" عرب برچید اما وقتی با آئین نوروز روبرو شد، راه بدل کرد و از در همزیستی و همدلی پیش آمد.
آیین نوروز به امپراطوری خلافت اموی و عباسی تا دربار راه یافت و با خود پیغام محبت و شکر گزاری از نعمت سبز طبیعت را برد.
نزدیک بود که آئین نوروزی از مصر باستان تا دشت های سوزان شبه قاره عربستان بستر و قلمرو فرهنگی باز کند.
اگر ناسیونالیسم خشک عربی و تکبر فرمانروایی عرب بر عجم متمدن نبود، امروز نو روز جای آئین شمشیر بازی شاه سعودی با دونالد ترامپ، خانم و دخترش را گرفته بود و ما بجای شمشیر بازی شاهد سفره قشنگ هفت سین می بودیم.
اما نسل جاهل و مست عرب از بوی نفت و دالر سالانه میلیارد ها دالر برای تخریب نو روز به سر ملاهای جاهل و حرام خور افغانستان مصرف می کنند که از طریق فتوای مذهبی جلو برپائی جشن میلیونی را بگیرند.
ملاها های حرام خور و جاهل افغانستان بجای حرام شمردن جنگ، انتحار و تبهکاری شب و روز علیه جشن خدا داد نو روز جفنگ گویی می کنند.
دولت تمدن گریز که هویت خود را در نو روز نمی بیند ملاهای جاهل را تشویق به تخریب نو روز می کنند. این در حالیست که مدعی تاریخ ۵ هزار ساله هستند. پس شما از کدام سیاره با تاریخ ه هزار ساله تان فرود آمده اید که هویت خود را در نوروز باستانی پیدا نمی توانید؟
واقعیت اینست که نو روز مثل زبان فارسی هویت و آیین کدام قوم و یا نژاد خاص نیست. از کردها گرفته تا قفقازیان و کشور های آسیای میانه هویت و تاریخ زنده خود را در نو روز زنده نگهداشته اند. نوروز یکی از مدارک معتبر زنده هویت تمدنی ده ها قوم و نژاد و فرهنگ در یک قلمرو گسترده از آسیا تا بحیره مدیترانه است.
به باور این قلم نوروز ریشه به بزرگی تاریخ سبز طبیعت دارد و دین مبین اسلام حد اقل ۱۴ قرن است که با نوروز هم دل و هم زبان است و نو روز یکی از تجلی های قدرت سبز الهی است. بنا جفنگ گویی های چند ملای حرام خور و بی هویت و پولهای مفت عربی و وهابی نمی تواند جلو جشن طبیعت را بگیرند. چنانچه نو روز هر سال با شکوه تر و اشتیاق بیشتر از کودکان گرفته تا کهن سالان به میله جشن خدا داد می پردازند.
نو روز به شش دلیل شکست ناپذیر است:
۱) جشن بزرگ سر سبزی طبیعت است.تا طبیعت است نو روز است.
۲) پایگاه نیرومند تمدنی در تاریخ بشریت دارد.
۳) پایگاه نیرومند اجتماعی و مردمی در یک قلمرو بزرگ دارد. چنانچه امپراطوری قلمرو بزرگ نو روز از افغانستان شروع تا ایران، ۵ کشور آسیای میانه ، قفقاز، عراق، سوریه، بخش های کرد نشین ترکیه تا بحیره مدیترانه امتداد دارد.
۴) نوروز یکی از کهن ترین میراثهای بشری در سازمان علمی و فرهنگی یونسکو است.
۵) نوروز همزمان است به سال نو هجری شمسی و بهار در دو کشور افغانستان و ایران. سال نو هجری شمسی در بستر نو روز عامل دیگر پایداری نوروز است.
این شعار فلسفی نوروز را باید همیشه برای دوستان تبریک بگویید:" هر روز تان نو روز، نوروز تان پیروز!"
و این شعار فلسفی را به دشمنان نو روز تان بگوئید:" هر روز تان حرام و هر حرام تان ناکام!"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است