فقر ضعف شخصيت نيست فقط ضعف مالي است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148693 منبع: پرینت

سال نو است عيد است و برات، فاميل هاي كه شرايط اقتصادي شان نسبتأ بهتر است و به مناسبت سال نو نظر بتوان شان ترتيبات سال نو را مهيا مي كنند، اما داريم هزاران خانواده هايي كه غذا براي شب و روز خود شان را ندارند و اين خيلي درد آور است، قلبأ مي رنجم از به ياد آوردن اين خانواده ها.

اين دنيايي كه خيلي كوتاه و ارزش گرسنه خوابيدند و رنج بردند را ندارد، چطور بعضي ها هستند كه از پول زياد به عياشي مي پردازند و بخاطر خوب لباس پوشيدن و خوب خوردن همه انسانيت را فراموش كردند، فقط براي يك لحظه چشمانت را ببند و خانواده خودت را در حال فقر و گرسنگي مجسم كن، درك اش خيلي سخت نيست.

باور دارم اشك هايت در چشمانت حلقه مي زند، چون ديدن عزيزانتان، تو را به ياد اطفال گرسنه مي hندازد و باور دارم خانواده فقير كه در نزديكي خانه تو زندگي مي كنند به كمك شان مي شتابيد. آنجا hست كه يك غروري به إنسان بودنت مي كني و نا خدا گاه لبخنده روي لبانت نقش مي بندد، چون حس انسانيت همين است.

تا دير نشده لطفأ به كسانيكه محتاج غذا هستند سر بزن و دل شان را شاد كن.
براي شخص فقير هضمش سنگین است که چرا خانه ما همانند خانه های دیگر شب هایش روشن نیست؟ چرا شب هایمان سرد است؟ چرا شب هایمان تاریک است و شب هایمان طولانی است؟
تو نصف سرمايه خود را تسليم نمي كني، فقط دل بدست آور كه حج اكبر است از هزاران كعبه يك دل بهتراست.

ما مي دانيم كه اکنون بر اثر شکست برنامه های اقتصادی، فقر و تنگدستی در سراسر جهان میلیونها نفر را گرفتار خود ساخته است و دولتمردان خودکامه نه تنها در فکر نجات ملت های خود نیستند، بلکه با اجرای برنامه هایی که فاصله طبقاتی را می افزاید، هر روز سرمایه اقلیت جامعه را افزایش می دهند و اکثریت جامعه را به سوی تنگدستی و فقر می کشانند.
و اين محرميت به ثروت مي رسد.

در سطع دولت و سياست هاي دولتي حسابش جدا است، ما فقط در سطع انسانيت خودمان كمك كنيم.
ظالم نباشيد !كه باچشم دل درك كنيدو با ديده نگاه كنيد اما كمك نكنيد.
اگر واقف باشيد و كمك نكنيد شامل عذاب خداوند مي شويد و در آخرت هیچگونه تاخیر واقعی در عذاب آنها دیده نمی‌شود، زیرا اگر انسان چشم بصیرت داشت و وقایع و حقایق را درک كند درمی‌یابدکه بسیاری از گرفتاری‌های شخصی و یا نابودی جوامع و مشکلات آنان به سبب عقوبتی است که دامنگیر آنان به سبب ظلم و ستم شده است.
فراموش نكنيد كه هيچ نيكي و كمك بدون مكافات نيست.

با عرض حرمت
ذكيه نوري


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فقر
ذکیه نوری
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada
چرا "شیخ الحدیث" پغمان به دیدار امیر "انتحاریست" رفت؟
"شیخ الحدیث" پغمان را مردم افغانستان چه مجاهد و چه غیر مجاهد بخاطر سخنان جسورانه و قاطع وی علیه تروریزم طالبانی، انتحار و انفجار و حمایت از سربازان کشور در تامین امنیت شهروندان افغانستان دوست دارند. سخنان اخیر وی در محفل بزرگذاشت مارشال قسیم و فهیم که مستقیما متوجه امیر انتحاریست کاخ نشین دارلامان بود بیش از هر وقت دیگر مورد استقبال مردم افغانستان قرار گرفت. این در حالی بود که امیر انتحاریست با بیشرمی و سنگ دلی از جنایات خود با افتخار دفاع می کند و انتحار را جایز و حلال می داند. او باور دارد که انتحار ثواب دارد ولی استشهاد ثواب بیشتر دارد. او هم چنان تاکید می کند اگر تروریستان هر قدر بیشتر مردم بیگناه و سربازان را بکشند به همان اندازه پاداش آنرا در آن دنیا بدست آورده و بهترین حور و غلام بهشت نصیب شان میشود. امیر تروریست مدعی است که کلید طلایی جنت در دست او است و تروریستان می توانند آنرا از دست خودش در کاخ او در دارالامان بدست بیاورند.
به نظر می رسد سخنان "شیخ الحدیث" پغمان در محفل بزرگذاشت از چهارمین سال در گذشت مارشال فهیم امیر انتحاریست را خیلی خشمگین ساخته بود و گفته میشود امیر تروریست شیخ الحدیث را تهدید به مرگ کرده بود. از شیخ الحدیث خواسته بود که اگر به منزلش برای مغدرت خواهی هر چه زود تر نیاید او را در خانه اش در پغمان توسط شاگردان انتحاریست اش خواهند کشت.
شیخ الحدیث از ترس به عجله خود را به خانه امیر انتحاریست رساند و در حضور شاهدان معذرت خواست. در نتیجه امیر انتحاریست به تروریستان زیر امرش دستور داد که کمربند و واسکت انتحاری شانرا از تن شان بیرون کنند و تا امر ثانی منتظر بمانند.
رفتن شیخ الحدیث پغمان به کاخ امیر انتحاریست این شایعه را ایجاد کرد که شیخ الحدیث پغمان شاید برای بدست آوردن کلید جنت نزددامیردانتحاری رفته باشد. اما حالا معلوم شد که بخاطر معذرت خواهی و پشیمانی از سخنان خود نزد او رفته بود.
واقعیت اینست بسیاری ملا ها و شیخ الحدیث های افغانستان در وجدان و باورشان می دانند که انتحار، انفجار و کشتار بیگناهان گناه بزرگ و نابخشودنی نزد پروردگار عالم است اما از ترس تروریستان آنرا جایز می شمارند. اما امیر تروریست هر کسیکه انتحار را ناجایز و حرام بشمارد او را تهدید به مرگ می کند. تمام کارت بازی او از زمان جوانی تا این حال ترساندن دیگران است.

>>>   خانم ذکیه نوری، عنوان بسیارزیبا انتخاب کردی، واقعا درمیان اینهمه عناوین مختلف عنوان شما بهترین است، ولی درتبیین وتوضیح آن حق مطلب راادانکرده اید.
باکول.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است