عرب ها فکر حرام بودن نوروز را بسر ملاها انداخته اند
کارزاری را که شماری از به اصطلاح علما (بخوانید جهلا) بخاطر حرام دانستن نوروز به راه انداخته اند یک پروژه سیاسی است که از سوی سلفیون سعودی و برخی از شیوخ واپسگرای عرب تمویل می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148698 منبع: پرینت

تجلیل و بزرگداشت از سال نو در میان همه اقوام و ملل جهان رایج است منهای اعراب.

اینکه اعراب سال نو را تجلیل نمی کنند به ما ربطی ندارد اگر چند در این اواخر شماری از شیوخ خرپول و عیاش عرب مانند کاسه داغ تر از آش بیشتر از مسیحیان در مراسم کریسمس ولخرجی می کنند. اصولا جشن گرفتن سال نو یک سنت و عنعنه و رسم و رواج است و ربطی به حلال و حرام ندارد و اصلا صبغه دینی ندارد.

اینکه شماری از ملاهای جاهل پافشاری می کنند که چون در اسلام نیست پس حرام است برخاسته از نادانی شان است چون اگر چنین بیندیشیم همه جشن ها و جشنواره هایی که در اسلام نیست همه حرام اند برای مثال جشن استقلال، روز معلم، روز زن، همه فستیوال ها، برگزاری مسابقات ورزشی مانند المپیاد و مسابقات بین المللی، جشن گرفتن سالگرد تولد نوزادان، سالگرد عروسی و... چون همه در واقع به شکل جشن برگزار می شوند.

فشرده سخن، کارزاری را که شماری از به اصطلاح علما (بخوانید جهلا) بخاطر حرام دانستن نوروز به راه انداخته اند یک پروژه سیاسی است که از سوی سلفیون سعودی و برخی از شیوخ واپسگرای عرب تمویل می شود و برای آتش افروزی و چاق کردن فتنه و نفاق و شقاق و بهره برداری های ابزاری است اگر چنین نیست پس چرا در دوره خلفای عباسی که بیشترین و بزرگترین فقها و علما و مجتهدان در آن دوره می زیستند نوروز تجلیل می شد؟ چرا در دوره خلفای عثمانی تجلیل می شد؟

فشرده سخن باید با همه نیرو و توان نوروز را بهتر از سالیان گذشته بزرگ بداریم و به نبرد اهریمنان ددمنش و خونخوار وهابی برآییم. نوروز خط قرمز ما است هر گونه اهانت به نوروز را اهانت به ارزش ها و سنت های پسندیده ملی خود می دانیم و به هیچ کسی اجازه نمی دهیم با آوردن چند حدیث جعلی در میان مردم ما درز بیندازند.

باید نوروزستیزان نابخرد و بدسگال را در هر جایی که هستند رسوا بسازیم و تجرید کنیم نباید فریب تبلیغات شوم و زهرپاشی و سیه نمایی سیه دلان را خورد. اینها چنین تبلیغ می کنند که گویا نوروز از آیین های دینی مجوسیان بوده باشد و از همینرو حرام است.

این در حالی است که نوروز هیچ ربطی به دین زرتشتی ندارد ملاهای وهابی هم هیچ سند و مدرکی ندارند که بتوانند این ادعای بی پایه را ثابت بسازند تنها پریدن از روی آتش در شب چهارشنبه سوری را دال بر مجوسی بودن نوروز قلمداد می کنند چنین ادعاهای واهی عمق جهالت و بی خردی و ناآگاهی ایشان از تاریخ را ثابت می سازد.

هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز!

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آریانفر
اعراب
نوروز
نظرات بینندگان:

>>>   کسانیکه میگویند نوروز حرام است آنها خودشان حرام، ... اند

>>>   کلا فارس نیستی اگر نوروز را جشن نگیری.

>>>   داکتر گرامی ما سمیع حامد اندر باب نوروز چنین سروده اند :
اگر چی سروده تازه نیست ولی بسیار به جاست برای دلخوشی ملا و چلی یکبار دیگر آنرا به دید شما بگذارم ، تا مرچ سرخ برای شان شود و قرار شان در حجره مسجد چارغوک کند .

به پیشواز نوروز و نوبهاران !

عف میزند « آخند» که « نوروز» حرام است
«شب» پاکترین است مگر « روز» حرام است

ای شیخ! تو در بند ِ خود و گند ِ خودت باش
آری ! به تو نوروز ِ گل افروز حرام است

جز « منظرهء مرگ » نخوانی و ندانی
در چشم تو ای مرده « خودآموز» حرام است

ما محو سماعیم! برای تو مبارک
نفرین شده گر « ساز » اگر «سوز» حرام است

(داکتر سمیع حامد )

>>>   Davaie
جانانه وزیبا. درور ها نثارت منصور جان زیبا، از وادی زیبا گذر کردم که در آن آهینه عشق خدا یافتم و ناگهان چلی از برم گذشت که گفت ای جوان این چیز حرام است! من گفتم که ای مفت خور اسقاط خور اگر خداوند یکهزار ملیارد ستاره و کهکشان دارد این را قبول داری؟ گفت استغفرالله بلی دقیق است! گفت بیا بنیشینیم حرف بزنیم درین چوکی گفتم خوب بیا! گفتم احتیاط مولوی صاحب که این چوکی تازه رنگ شده واینجا نوشته اند که چوکی تازه رنگ شده ملا گفت باش کلکک بزنم که راستی تازه رنگ شده؟ من گفتم که ملیارد ستاره را قبول کور کورانه کردی و نمیدانی که حق است یانه؟ اما چوکی را خواستی انگشتک کنی؟ گفت بیادر جان سوال های مشکل از من نکن چون مکتب نخوانده ام! بدری صاحب قند این موضوع تحریری

>>>   اعراب ازاساس ودانسته با نورزو دشمنی میورزند. بعد ازسقوط امپراتوری ساسانی ، ایرانیان یگانه ملت مغلوبی بودند که تمدن شان به صورت کامل توسط اعراب محو نشد. با وجودیکه اعراب قادرشدند زبان متداول ورسمی امپراتوری ساسانی (پهلوی اشکانی) را ازمیان ببرند اما به زودی زود یکی اززبان های دیگردرخت تناور وگشن بیخ تمدن ایرانی که بعد ها فارسی اش خواندند جاگزین زبان بهلوی ساسانی شد. دشمنی ملا با نوروزتصادفی نیست ومنشا ومبنای دینی هم ندارد. حتی اگرمبنای دینی هم داشته باشد حوزه تمدنی ما آن بخش ازدین را که با زبان وفرهنگ یک حوزه تمدنی بزرگ عداوت داشته باشد قبول نداریم!!

>>>   سلام دوست عزیز نوروز جشن احیای طبیعت و پاکی برای تان مبارک همیشه موفق و خوش حال باشید . هروز تان نوروز نوروز تان پیروز

>>>   سلام عرض ادب هم وطن خلافت عباسیان در سال 750 تا 1258 میلادی در حران تاسیس شد ، تضعیف زراعت در آن دوران در خراسان می توان به تخریب زیرساخت های آبیاری به دلیل عدم رسیدکی با تسیستات نابود می شدند ، به موجب چرای چاروا اعراب زمین های زراعتی تخریب از بین می ر فتند در تاریخ عباسیان اشاره شده است . بر اثر فشار قیام مرد م به رهبری قهرمانان سرزمین خراسان مانند ابومسلم خراسانی ِ طاهر فوشنجی ِ یقوب لیث صفاری « سیتانی » خرا سان را از نظارت مستقیم خلیفه بغداد خارح کرد و خاین جاسوس و مزدو ران حکومت عباسی در خراسان لبریز شده بود. به همین دلیل اعراب ۸۶۰ سال است که دشمنی به فرهنگ غنی اریایان بخصوص به جشن نوروز احیای طبیعت و پاکی دارند. عرب ها فکر حرام بودن جشن نورز احیای طبیعت و پاکی را بسر ملا ها انداخته اند.
هموطن آ گاه از جغرافیا و تاریخ باستان جشن نورز یا جشن دهقان من مضونی را در مورد قدمت تاریخ نوروز و هم در مورد اهمیت جشن نوروز در صفحه فسبوک خود مضمونی را به نشر رسانیده ام خواهشم می کنم تاریخچه نوروز را بروی صفحه من خوانید و نقد و تبصره کند و یک دو سطر معلومات در مورد ارز ش جشن نوروز در کشور ما در پای مضمون کامنت گذارید. ممنون

>>>   من با این که پشتون استنم اما نوروز را جشن مینگیریم

>>>   درود وسپاس از نویسنده ی گرامی،مخالفت با نوروز و جشن های ملی ایرانزمینیان از دریای مدیترانه تا چین و از جنوب روسیه تا خاور افریقا و البته در اغلب کشورهای جهان که مردم آریایی تبار حضوردارند،قدمتی بدرازای سده ها دارد.عمده ی مخالفان تازیان و گاه روسیه بوده و میباشد.این امری طبیعیست که یورش مردم بیفرهنگ ویا با فرهنگ پایین تر ،دونتیجه بیشتر نداشته است یکی پذیرش فرهنگ مردم مغلوب و یا تلاش برای حذف و یا تغییر فرهنگ آنها.در تاریخ ایرانزمین اغلب اقوامی که از شرق دست به یورش زده اند ،هر چند وحشیانه ،بمرور مغلوب فرهنگ نیاکان ما شده اند و گهگاه حتا دلسوزانه تر از ما،اما آنان که از باختر یورش آورده اند تلاش در غلبه بر فرهنگ ما را داشته اند که نمونه ی بارز آنها تازیانند.اما بکوری چشم تازیان رفتار زشت و ناجوانمرانه ی آنها و البته ابلهان داخلی ،موجب اتحاد و همگرایی بیشتر ما شده اند.همانگونه که در چهل سال گذشته آخوند ها به لطایف الحیل تلاش بی اثر داشته اند ،در افغانستان وبویژه مردم گرامی شمال ،شکست خورده ومورد تمسخر واقع خواهند شد.

>>>   مردم افغانستان و بعضی کشور های فقیر و شدیدا مذهبی عربستان را از سنگ و چوپ از از قماری تا شرابی مقدس میدانند و عربستان هم ازین شکاف سخت بهره سیاسی و سو استفاده مینمایند هر آنچه فتوا بدهد نمایندگان شان در کشور های مختلف در ترویج فتوا تلاش مینمایند.
چندی قبل در سی ان ان مصاحبه محمد بن سلمان پخش شد و همچنان بی بی سی هم آن را نشر کرد.
سی سال پیش ما راه افراطیت را پیشه کردیم تا از صدور انقلاب اسلامی ایران جلو گیری کرده باشیم که این تصمیم در ان موقع اشتباه بوده است و حالا میخواهیم که اسلام سی سال پیش را بر گردانیم........
دیده میشود که در طول سی سال از اسلام چه درست کرده اند به خاطر مخالفت با ایران ،هر آنچه ایران انجام میدهد از قبیل نوروز ، زیارت قبور ، ........ همه را باید ذریعه فلان حدیث و فتوای حرام معرفی کنند تا از عمل کرد های ایران در جهان اسلام انتقاد کرده باشند و احساسات اکثریت مردم بی خبر از دین را تحریک نمایند این اعترافات خود محمد بن سلمان است .ورنه نوروز سال های متمادی تجلیل شده حرام نبوده به محض اینکه در ایران انقلاب می شود شیوخ عرب از ترس اینکه تاج تخت شان دچار فروپاشی نشود عنعنات و......فارسی زبانان را هدف گرفتند.
و حالا هم سال ها طول خواهد کشید که ذهنیت افراطیت را از مردم پاک کرد بزرگ ترین خیانت آل سعود به اسلام که خود اعتراف کردند این است .خدا کند مردم با مطالعه اسلام را بشناسند تا از طریق فتوا عربستان و مولوی ها مزدور شان به امید آن روز.
غفور محب.

>>>   نوروز حلال است وبسیارخوب روز است ما همه ساله آنراتجلیل میکنیم نوروز رابه تمام مردم شریف افغانستان تبریک میگویم یکتعداد مردم بیعقل ومزدورآنرا حرام میگویند وقتل مردم بی گناه را حلال میگویند آنها خود شان ....اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است