گروگان های دو روستای قره باغ مبادله شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148735 منبع: پرینت

باشندگان دو روستای غزنی گروگان های شان را مبادله کردند.

به نقل از یک، سرانجام تنش ها میان باشندگان روستاهای نیخته و شیرآباد در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی روز شنبه 26 حوت 96 با مبادله گروگان ها پایان یافت.

والی میدان وردک که عضو هیات بررسی رویداد دو هفته قبل در ولسوالی قره باغ بوده است می گوید که این رویداد برخاسته از اختلاف میان باشندگان این دو روستا بوده و هر دو طرف پس از آزادی 5 باشنده روستای نیخته از نزد باشندگان شیرآباد و 2 باشنده شیرآباد از نزد باشندگان روستای نیخته به این جنجال پایان دادند.

والی غزنی گفته است که 5 باشنده روستای نیخته از سوی طالبان گروگان گرفته شده بودند.

گفتنی است که حدود دو هفته پیش شماری از افراد مسلح با حمله بر خانه ای در روستای شیرآباد غزنی دو تن را زخمی کردند و دو تن دیگر را با خود بردند، معترضان در واکنش به این گروگان گیری ها، شاهراه عمومی کابل-قندهار را یک هفته مسدود کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قره باغ
تنش های قومی
نظرات بینندگان:

>>>   چی شد گفته بودین قوم هزاره گروگان نمیگیرن تعصب تاکی

>>>   مشکل آب را حل کنید
تا در آینده جنجال به پا نشود.

>>>   آیا میشود این نسل ما شاهد روزی باشیم قوم گرایی و نجاد پرستی هم زبانی مزحب گرایی در افغانستان وجود نداشته باشد و تنها شایسته سالاری حاکم بر جامعه افغانستان باشد .و دولت و ملت همسو باهم برای آبادانی متوازن کشور تلاش کنند ، تنها در این صورت نا امنی داخلی نخاهیم داشت .و با اتحاد دشمنان خارجی هم جرعت تجاوز را نخواهد داشت . همه اقوام بندگان خداوند هستند .و از آنجایی که ما انسان هستیم اخطیار خیلی چیزها در دست ما نیست .انتخاب پدر مادر ، قوم ، نجاد قومی ، زبان ، کشور وشهر تولد دختر یا بچه بودن ، تا حدودی دین یا مزحب زشتی یا زیبایی ما نقشی نداریم تها خداوند قدرت این را دارد که فلان شخص در کشور افغانستان باپدر مادر مشخص در شهر مشخص با زبان و قوم مزحب مشخص در یک تاریخ مشخص متولد شود : نتیجه اینکه افغانها بر سر چیزهایی به سر کله هم میزنند هیچ اختیاری در وجود آوردنش ندارند .و این تنها در ید قدرت پروردگاری است که همه ما را خلق کرده .پس چطور این طالبها به خود اجازه میدهند که با انتحارخود انسانهای بی گناه دیگر را میکشند در حالی که هر دو طرف مخلوق خداوند هستند. ما همه از خدائیم و به سوی او باز میگردیم .
داوود .یکا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است