اعتراض هموطنان در مقابل سفارت افغانستان در ریاض
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۵    ۱۳۹۶/۱۲/۲۷ کد خبر: 148751 منبع: پرینت

شماری از کارگران افغانستانی در عربستان با تجمع در مقابل سفارت افغانستان در ریاض، نسبت به برخورد نادرست، لت و کوب، بازداشت و عدم پرداخت معاش شان توسط کارفرمایان عربستانی و همچنین بی توجهی سفارت افغانستان در ریاض نسبت به تضییع حقوق شان اعتراض کردند.

به گزارش آریانا نیوز، این افراد که پیش از این با مدارک هویتی پاکستان به عربستان سفر کرده بودند، در دریافت پاسپورت افغانستان دچار مشکلات جدی هستند و امکان اثبات هویت واقعی افراد میسر نیست.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سفارت افغانستان در ریاض، تعداد 50 تا 70 هزار باشنده افغانستانی که برای کار به عربستان سعودی سفر کرده اند دارای پاسپورت پاکستانی هستند.

به گزارش شمشاد، برخی از این مهاجرین از 10 سال گذشته نتوانسته اند برای دیدار با خانواده خود در افغانستان از عربستان خارج شوند.
روزنامه بلومبرگ نیز راپور داده که کاهش رشد اقتصادی عربستان سعودی و مشکلات اقتصادی آن کشور، حدود 16 هزار کارگر هندی-پاکستانی و افغان بدون آب و غذا در کمپ های مختلف عربستان رها شده و به آنها ویزه خروج از این کشور داده نمی شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
کارگران افغانستانی
نظرات بینندگان:

>>>   آنجا اروپا یا امریکا نیست کشور اسلامی است ، اگر ازین بیشتر اعتراض کنید فردا شمارا زندانی یا اخراج میکند آنها حتی ذره به عرب های خود ارزش قایل نیستند شما بیگانه وبدتر ازهمه اینکه شماافغان هستید
درکشور اسلامی انتظار عدالت به معنی اینست که از گرگ انتظار داشته باشیم تا برای گوسفند علف تهیه کند

>>>   اگر شما امریکائی می بودید عرب ها بوت های شمارا هم بر س میکردند

>>>   کسی که پاسپورت پاکستانی دارد از نظر قانونی نمی تواند افغانستانی باشد و باید نتوانند به عنوان تبعه افغانستانی به افغانستان بروند. اینها که پاسپرت پاکستانی دارند باید گله و شکایت خود را به سفارت پاکستان ببرند نه سفارت پاکستان.

>>>   درین هم دقت و کوشش زیاد شود که پاکستانی ها بنام افغانستانی اسناد بدست نیاورند چون پاکستانی ها در کار جعل و تذویر اسناد خیلی ماهر اند که این سند سازی در بدلپول هنگفت به افغانستانی ها زیر نام پاکستانی خود مبین مدعای ماست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است