مخالفت سناتور آمریکایی از انتخاب پمپیو و هاسپل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148779 منبع: پرینت

سناتور جمهوری خواه آمریکا گفت: همه توانم را برای جلوگیری از تایید پمپیو و هاسپل به کار می‌گیرم.

رند پل، سناتور جمهوری خواه آمریکا گفته است هر کاری که از دستش برآید انجام خواهد داد تا مانع از این شود که نامزد‌های معرفی شده از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور برای وزارت خارجه و سیا تایید سنا را به دست آورند.

این سناتور جمهوری خواه ایالت کنتاکی پیشتر گفته بود مخالف این است که مایک پمپیو مدیر سابق سیا به عنوان وزیر خارجه و معاونش جینا هاسپل به عنوان مدیر سیا فعالیت خود را شروع کنند.

وی در گفتگو با برنامه «State of the Union» شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: «هر کاری را که لازم باشد از جمله طولانی شدن روند بررسی انجام می‌دهم. من سعی می‌کنم مردم آمریکا را از این مساله آگاه کنم.»

وی پیشتر در صحن مجلس سنا پمپیو را فردی معرفی کرد که بیش از مردم سالاری به تغییر نظام علاقمند است.

رند پل گفت: «من گمان نمی‌ کنم که مردم واقعا کسی را در راس وزارت خارجه ببیند که مشتاق جنگ است. مردم دیپلمات می‌خواهند و باور دارم مواضعی که پمپیو درباره هر کشوری می‌ گیرد از جمله روسیه، ایران و کوریای شمالی، این است که بیش از اندازه از تغییر حکومت طرفداری می‌کند.»

پل همچنین از انتخاب هاسپل انتقاد کرد و وی را با شیوه‌های بازجویی جنجالی که بعد از حمله های 11 سپتامبر در سیا استفاده می‌شد، مرتبط دانست.

وی گفت: «این امر در واقع با هویت ما در تضاد است که کسی را به عنوان رییس سازمان جاسوسی خود داشته باشیم و اختیارات بسیار زیاد به وی بدهیم که پیشتر در شکنجه دست داشت و از هر نظر که بخواهید از این سیاست نیز حمایت کرده است.»

وی خبری را که هفته گذشته منتشر شده بود بازخوانی و اعلام کرد هاسپل نظارت بر زندان سری «سایت سیاه» در تایلند را در 2 هزار و 2 بر عهده داشت که ابوزبیده، مظنون عضویت در القاعده در آن با القای غرق شدگی مصنوعی (waterboarding) شکنجه شده بود.

رند پل در حالی این مواضع را گرفت که لیندزی گراهام دیگر عضو جمهوری خواه سنای آمریکا گفته است به باور وی پمپیو می‌تواند تایید سنا را به دست آورد. گراهام همچنین هاسپل را «بسیار شایسته» توصیف کرد و گفت: «انتظار داریم وی به صورت علنی اعلام کند که القای غرق شدگی مصنوعی غیر قانونی است و این رفتار دیگر مجاز نیست و وی تا زمانی که یک قانون وجود دارد، به آن پای بند می‌ماند.»

جان مک کین، دیگر سناتور جمهوری خواه نیز با ابراز نگرانی از نامزدی هاسپل، بررسی دقیق درباره مداخله وی را در موضوع شکنجه بازداشت شدگان خواستار شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پمپیو
هاسپل
نظرات بینندگان:

>>>   برای تایید شدن هر کاندید منتخب در سنای امریکا به حداقل 51 رای لازم است. چنانچه اگر یک جمهوری خواه دیگر هم با این شخص یکجا شده و رای منفی دهد. تایید نمیشوند. دموکرات ها معلوم است که رای مثبت نمیدهند.
فرشید خان مبارز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است