مخالفت رییس مجلس با تاریخ جدید برگزاری انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۷    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148822 منبع: پرینت

برگزاری انتخابات هر روز به تعویق می افتد و این مساله قابل قبول نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان امروز دوشنبه28 حوت در نشست علنی این مجلس مخالفت خود را با تعویق زمان انتخابات اعلام کرد.

ابراهیمی بیان کرد: برگزاری انتخابات هر روز به تعویق می افتد و این مساله قابل قبول نیست، تاخیر در برگزاری انتخابات فقط در یک مورد پذیرفته است و آنهم شفافیت انتخابات است تا این روند برای حل مشکلات در کشور راه حل باشد.

وی افزوده است که روسای کمیسیون مجلس تصمیم می گیرند که اعضای کمیسیون انتخابات را برای پاسخگویی به مجلس بخوانند تا درمورد آمادگی ها برای برگزاری انتخابات گزارش بدهند.

گفتنی است که کمیسیون انتخابات تاریخ برگزاری انتخابات را 29 میزان سال 97 اعلام کرده است درحالیکه تاریخ برگزاری انتخابات 19 سرطان تعیین شده بود.

مخالفت رییس مجلس با تاخیر در انتخابات درحالی است که برخی از اعضای همین مجلس معتقدند که هیچ کسی از قدرت و ثروت بدش نمی آید و بسیاری نمایندگان دوست دارند وضعیت همینطور باقی بماند و انتخابات پارلمانی برگزار نشود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ابراهیمی
انتخابات پارلمانی
نظرات بینندگان:

>>>   در ۲۹ میزان در مناطق سرد سیر افغانستان برف می بارد و کسی از خانه های شان از شدت سردی هوا بیرون برامده نمیتوانند. این تاریخ صرفا برای محروم ساختن کسانیکه در مناطق سرد سیر کشور زندگی میکنند میباشد و بس. از همین حالا تقلب و تذویر در دایر کردن انتخابات شروع شد. مبارکت باشد بچه.....!

>>>   به رئیس مجلس بگوئیید که همان پنج ملیون افغانی تحویل کدام بانک شد. آیا نصرت دزد به سارنوالی رفت؟؟!!!

>>>   عبدالرووف ابراهیمی اخطار داده است که اگر به بهانه های مختلف تاریخ انتخابات به تعویق بیافتد،او از سمت اش استعفی خواهد داد و همایون همایون را تا برگزاری انتخابات بحیث سرپرست مقرر خواهد کرد.
او همچنان گفت که مه به مادر اولاد ها گفته بودم که فقط چهارسال مه رییس پارلمان خواهم بود.حالا نزدیک به هشت سال میشود که من درین چوکی سنگک شده بند مانده ام و مادر اولاد ها سر مه قهر است که تو مردکه چه وقت از پارلمان خلاص خواهی شد؟

>>>   اصلا این دولت روز مردم را ادر می کند چرا دز زمان تعین شده ان بر گذار نمی شود

>>>   سلام به همه، کمیسیون مستقل انتخابات نمیتواند در 29 میزان هم انتخابات شفاف سرتاسری و عاری از تقلب را راه اندازی نماید. چون به همگان معلوم است که با شروع شدن فصل بهار تابستان و خزان مخالفین به جنگ و عملیات شان علیه دولت آغاز میکنند و در شرایط فعلی هموطنان به یاد دارند که قبل از آغاز زمستان رهبران دولت وعده سپرده بودند که در زمستان پیشرو، نظامیان کشور عملیات شان را بر مخالفین ازدیاد میبخشند و ساحات از دست رفته را دوباره میگیرند. در حالیکه چنین نشد ولی بر عکس تعداد از قریه ها و ولسوالی ها هم بدست دشمن افتاد. بناء در چنین حالت چطور امکان دارد که انتخابات سرتاسری شفاف برگذار گردد. به نظر من انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در یک زمان برگذار گردند خوب است، چون افغانستان خود تمویل بودجه انتخابات را نمیتواند و کشورهای همکار و دوست هم نمیتوانند اینکار در دوبار در دوسال انجام بدهند پس بهتر است در سال 1398 انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری دایر گردد. از یک طرف دولت در راستای تأمین امنیت، انتخابات شفاف سرتاسری و همه شمول آمادگی همه جانبه داشته باشد. و از طرف دیگر کمک های کشورهای دوست در زمینه مصارف انتخابات به وجه احسن مصرف گردید و ثالثا افراد که واجد شرایط رای دهی هستند برایشان تذکره و کارت توزع گردد.
وسلام ا.ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است