بهار آینده خونین ترین بهار برای افغانستان خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۲    ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ کد خبر: 148839 منبع: پرینت

وزیر خارجه برکنار شده آمریکا می گوید که هدف از فشارهای نظامی درمیدان های جنگ در افغانستان ناگزیر ساختن طالبان برای نشستن بر میز گفتگوهای صلح است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)، توریالی غیاثی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «بازنگاه» ورود نیروهای خارجی را به معنای ادامه جنگ دانسته و گفت: در حال حاضر هفتاد درصد خاک ما یا در تهدید مخالفین است و یا در تهدید بحران قرار دارد که این خودش مانع کل برنامه های توسعه ای و انکشافی و پروسه های ملی حکومت افغانستان در کشور ما می شود و همین باعث می شود که حکومت نتواند هیچ نوع برنامه ای را به شکل درست عملی بسازد.

وی افزود: به این لحاظ جنگ سرنوشت ساز آن جنگی است که دشمن وادار شود تن به صلح دهد نه اینکه بتواند روز بروز قوی تر شود. از طرفی دیگر هم می شود اینطور به این قضیه نگاه کرد که افزایش نیروهای خارجی به معنای ادامه جنگ است و جنگ در بهار آینده می تواند خیلی بیشتر از آنچه در حال حاضر است باشد و پیامد آن خونریزی بیشتر و تلفات بیشتر و قربانی بیشتر است. بهار آینده خونین ترین بهار برای افغانستان خواهد بود. امروز هم شاهد جنگ های خونین در فراه هستیم. در فراهی که همه روزه فرزندان کشور در آنجا تلفات می دهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بهار خونین
غیاثی
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان چوکی نمیخواهند حکومت میخواهند اگر چوکی میخواستند ازگلبدین کرده زودتر به امریکایها تسلیم میشدند

>>>   اگردرافغانستان به زودی یک حکومت اسلامی واقعی بوجودنیایدهمه مردم افغانستان رامرض مزمن ایدس یا اچ ای وی خواهدگرفت ازبس که فحشا وعتیاد به موادمخدرات زیادشده اگرجلوگیری نشودسونامی امرض گوناگون افغانستان رانابودخواهدکرد افغانستان شده عیاشی خانه همه کشورهای جهان یک بخش ازعایدات دولت ازفحشاخانه هااست که همگیشان جواز رسمی دارد
خداخیرافغانسنان ومردم افغانستان راپیش کند..

>>>   دروغ است بالا ملت فلم پر می‌کند
تا دالر امریکای نباشه هیچ کسی قادر به راه رفتن در افغانستان نخواهد بود چی برسه که سنگر بگیره
احمد از کابل

>>>   بدتر از 96 نمیشود

>>>   بهاروسال آینده انشالله سال صلح امنیت وحدت وپیشرفت مردم مومن و زحمت کش افغانستان خواهد بود.مردم صلح دوست باید بدانند که همیشه مثبت نگر باشد و هیچوقت به آینده مایوس ونا امید نباشند.مایوسی و نا امیدی روحیه منفی وعقده های درونی انسان هارا افزایش میدهند که در نتیجه منجر به عقب ماندگی جامعه میکردند.یک جامعه وقتی موفق اند که افراد شان همیشه مثبت نگر و فعال درامورات روزمره خود باشند.گرچه متاسفانه جامعه افغانستان مدت طولانی با سیاست های غلط سیاست مداران فاشیستی قبیلوی با مشکلات زیادی مبتلا شده اند با آنهم ناامیدی و منفی نگری زهر مهلک است که به مرور زمان افراد جامعه را ضعیف وبالاخره محو میسازند.به آرزوی صلح و امنیت و ترقی در جامعه جنگ زده و مظلوم افغانستان.
ومن الله التوفیق

>>>   همه مردمان غیب کشته می شوند نه بچه ع وغ و سرمایداران

>>>   چگونه غیب میگویند ممکن صلح تامین شود

>>>   سلام عرض ادب هم وطن خلافت عباسیان در سال 750 تا 1258 میلادی در حران تاسیس شد ، تضعیف زراعت در آن دوران در خراسان می توان به تخریب زیرساخت های آبیاری به دلیل عدم رسیدکی با تسیستات نابود می شدند ، به موجب چرای چاروا اعراب زمین های زراعتی تخریب از بین می ر فتند در تاریخ عباسیان اشاره شده است .
بر اثر فشار قیام مرد م به رهبری قهرمانان سرزمین خراسان مانند ابومسلم خراسانی ِ طاهر فوشنجی ِ یقوب لیث صفاری « سیتانی » خرا سان را از نظارت مستقیم خلیفه بغداد خارح کرد و خاین جاسوس و مزدو ران حکومت عباسی در خراسان لبریز شده بود. به همین دلیل اعراب ۸۶۰ سال است که دشمنی به فرهنگ غنی اریایان بخصوص به جشن نوروز احیای طبیعت و پاکی دارند. عرب ها فکر حرام بودن جشن نورز احیای طبیعت و پاکی صفایی سلامتی محیط زیست را بسر ملا ها ی انداخته اند.

>>>   نخیردنیا بامید خورده شده ما امید واربهبود هستیم خدا مهربان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است