اتحادیه اروپا حمله سالزبری را محکوم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۹    ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ کد خبر: 148858 منبع: پرینت

اتحادیه اروپا حمله در سالزبری را که منجر به بی هوشی جاسوس دوجانبه شد را محکوم کرد.

«فدریکا موگرینی» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این نهاد در زمینه مسموم شدن «سرگیی اسکریپال» جاسوس دوجانیه با انگلیس به طور کامل همبستگی دارد.

وی افزود: «ما با انگلیس به طور کامل همبستگی داریم و درباره اینکه در آینده چه رخ خواهد داد بسیار نگرانیم.» همچنین «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سویدن هم گفت که انتظار دارد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در زمینه اقدامات جدید علیه روسیه در ارتباط با مسمومیت اسکریپال به اتفاق‌نظر برسند.

والستروم افزود: «نخست ما می‌خواهیم همبستگی خود را با انگلیس تاکید کنیم. این موضوع مهمی است که باید آن را پیگیری کنیم. البته می‌دانیم که آسان است تا در زمینه اعمال تحریم‌ ها علیه روسیه به اتفاق‌نظر برسیم اما من فکر می‌کنم که مذاکرات امروز می‌ تواند مبنای خوبی اقدامات بعدی باشد.

ضمن اینکه خیلی خیلی اهمیت دارد که ما در زمینه حمایت از انگلیس با هم متحد باشیم.» «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم پیشتر اعلام کرده بود که کشورش در مساله جاسوس دو تابعیتی از مواضع لندن حمایت می‌کند.

در پی مسموم شدن اسکریپال و دخترش در شهر «سالزبری» لندن تنش‌ ها در روابط روسیه و انگلیس شدت گرفته است. اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌ های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
سالزبری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است