هدف محمد بن‌ سلمان از سفر به واشنگتن
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۰    ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ کد خبر: 148861 منبع: پرینت

ولیعهد سعودی به منظور تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان که تقریبا به طور انحصاری به صادرات نفت وابسته است، به آمریکا می‌رود.

پایگاه اطلاعاتی روسی «وستیفایناس» نوشت هدف محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، که 20 مارس برای دیدار با رییس جمهور آمریکا و سایر شخصیت‌ های مهم این کشور به آمریکا سفر می‌ کند، جذب سرمایه‌گذاری‌ ها و همچنین دانش کاربردی به عربستان است.

به نوشته این رسانه، چنین ابتکاری ایجاد مشاغل جدید و اجرای برنامه‌ هایی را به منظور تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان که تقریبا به طور انحصاری به صادرت نفت وابسته است، امکان‌پذیر خواهد کرد. این هدف اولویت اجرای برنامه اصلاحاتی موسوم به دیدگاه 2030 عربستان نیز به شمار می‌رود.

پایگاه وستیفایناس همچنین خاطر نشان می‌کند دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، در دیدار ماه مه گذشته خود از ریاض، پایتخت عربستان، به توافقنامه‌ های تجاری و نظامی بالغ بر 200 میلیارد دالری که با عربستان درباره آنها به توافق رسیده بود، اشاره کرد. با وجود این، نه ماه بعد از ابراز این سخنان، فقط بخشی از این قرارداد‌ها محقق شده‌ اند.

این رسانه روسی با اشاره به بازداشت شماری از شاهزادگان و مقام های سعودی به اتهام فساد در عربستان نوشت: سرمایه‌گذاران آمریکایی ممکن است از مبارزه با فسادی که ولیعهد عربستان در ماه نوامبر گذشته علیه شاهزاده‌ های این کشور آغاز کرده است، وحشت‌ زده شوند.

گریگوری گاوز، رییس دپارتمان روابط بین‌الملل در مدرسه دولتی و خدمات عمومی بوش در تگزاس، اعلام کرد: «ولیعهد عربستان بعد از بازخواست‌ هایی که سال گذشته در هتل ریتز کارلتون با آن مواجه شد، باید در محیط‌ های تجاری بین‌المللی روابط خود را بازسازی کند».

کمیته عالی مبارزه با فساد عربستان سعودی -که محمد بن سلمان ریاست آن را به عهده دارد- دستور بازداشت ده‌ ها شخصیت بانفوذ از جمله اعضای خانواده سلطنتی، وزیران سابق، نظامیان و روسای شرکت‌ ها را صادر کرده است.

به نوشته روزنامه نشنال، دادستان عمومی عربستان اعلام کرده است برآورد می‌کند در طول دهه‌ های اخیر دست کم یک صد میلیارد دالر در اختلاس‌های مختلف ناپدید شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
واشنگتن
بن سلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است