حزب اسلامی نوروز را به رسمیت می شناسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۱۲/۲۹ کد خبر: 148867 منبع: پرینت

حزب اسلامی: نوروز را به رسمیت می شناسیم!

محمد امین کریم نوشت: «با احترام به ارزش هاي فرهنگي و تاريخي كشور و با درك حساسيت هاي قومي و مذهبي، حزب اسلامي افغانستان به اين باور است كه نوروز را به عنوان جشن فرهنگي اين سرزمين به رسميت مي شناسد، هيچ موضعگيري رسمي در مورد اختلاف نظر علما ندارد و اين جشن را به عنوان آغاز سال نو و بهار به رسميت مي شناسد.

حزب اسلامي افغانستان در راستاي تقويت فرهنگ هاي مختلف افغاني كار مي كند و تمام اقوام را به برادري، برابري، مساوات، افغانيت و اسلاميت دعوت مي كند.»

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   واه واه
از کلوخ آتش پرید!

>>>   همین را خود گلو بزبان خود بگوید

>>>   Najib Salam
امروز خانه هاى تان را پاك نكنيد، لباس منزه و پاك نپوشيد كه اسلام و خدا و پيامبر خفه مى شود ، اما اگر شكم ملا را با چلو و سبزى چرب كرديد و كف دستش را با دالر امريكاى خاريديد ، آنگاه فرض و سنت ديگر مى شود و حتا جشن كريسمس هم حلال .
اين هم خرد است كه خداوند از پوشيدن لباس پاك و منزه كردن محل رهايش و صفا و صميميت در اين روز غضب شود و بنده اش را توبيخ كند !

>>>   اگر کسی نوروز را به رسمیت بشناسد یا نشناسد، این روز سال یکبار بصورت طبیعی میآید و آمدنش از اختیار انسان خارج است، این قانون طبیعی است و جنجال پیرامونش احمقانه است، نوروز تان مبارک
میهن زرغون

>>>   آفرین به حزب اسلامی افغانستان
آفرین به حکمتیار صاحب
سلام برمردم آگاه ودلاورافغانستان
زنده باد اتفاق ویکپارچگی مردم ما
پاینده باد عید نوروز نوید خوشی وشادابی
محمد احمدی ازکابل

>>>   بسیار تشکر از خلوص نیت و بزرگ نوائی حزب محترم اسلامی افغانستان که به عقاید و عنعنات دیگران احترام دارد .
با احترام
سید امید غافل
کابل

>>>   مردم به این نه نشسته اند که اگر حزب اسلامی حکمتیار نو روز را به رسمیت شناخت مردم هم میشناسند، مردم هیچگاهی به گپ این و آن نمی کنند این یک تغیر و روز نو در سال است، مردم این روز را به فال نیک برای سال پیشرویشان میگیرند. به دار و دسته حکمتیار باید گفت که: میگفتند کسی در خانه جایش نمیداد و او میگفت که خرم را در خانه ملک بسته کنید.
حالی ما هم بشینم که باش حزب اسلامی در مورد نوروز چی درفشانی میکند.
بازی بازی حالی به ریش بابه هم بازی

>>>   افغانیت و اسلامیت که شعار کاذبانه حزب افغان ملت است.
در زمان جهاد گلبیدین دشمن حزب افغان ملت بود و به همین خاطر تفغان ملتی ها در زیر نکتایی پیر گیلانی پنهان بودند و حالا شعار اصلی گلبیدین شده افغانیت و اسلامیت

>>>   حزب اسلامی چون مزدور است سیاست مستقل نداشته این حرف هم ریشه خارجی دارد.
محمد بن سلمان تصمیم دارد که از راه های دیگر با ایران مقابله کند خود اعتراف کردن افراطیت و دروغ پراگنی علیه رسم عنعنات نتیجه معکوس داده .
حزب اسلامی راکتیار و شخص راکتیار عاجز از عقل و منطق و آبرو است که دیروز چه می گفت و حالا چه میگوید و فعلا در کدام موفقیت قرار دارد .
نو روز تان مبارک.
محب

>>>   به امین جان کریم و بوبویش که در حالت مریضی است شفای عاجل خواسته و نوروز را تبریک گفته من هم به اجازه کریم جان یک قوس باز میکنم اینکه که به جناب حکمتیار راکتیار لعنت یار نفرییار خاینیار جاسوسیار دروغیار اسلامیت اوغانیت و استشهادیت او نابودیت میخواهم و خدا کند در سال جدید خورشیدی در جهنم اعمال خبیثه اش دفن گردد با جمله هواخواهان و طرفدارانش .

>>>   چطور که ادم شدین

>>>   زنده باد که از حقیقت دفاع کرد!
نوروز یک روزیست که انسان را به بزرګی اللله دلالت میکند!
مرګ بر عربان تاریک
افغان

>>>   دروغ میگی
حزب اسلامی در راستای ایجاد اختلافات قومی و پنهان شدن زیر سایه قوم پشتون کار میکند که یک چند روز دیگر امیر قاتل اش زندگی ننگین خود را سپری و برای همیشن بعد از مرگ به جهنم برود.
قتل ملت کشتن افراد بیگناه در هیچ دینی جایز نیست.

>>>   خوب است که این ..... هم کمی اهلی شد.

>>>   مثل که از گذشته ها عبرت می گیرند و اهسته آهسته توبه می کنند . بازهم درین پیام یک اشتباه دیده می شود...... با درک حساسیت های قومی ؟ کدام قوم در افغانستان نوروز و سال نو را قبول ندارد که تو این حرف را می زنی باز هم همان حرف معروف . کاسه چینی که صدا میکشد خود صفت خویش ادا می کند. یعنی که عقده دل شان را پنهان نمیتوانند.

>>>   قصاب کابل با این فریب و نیرنگهای مختلف نمیتواند مردم غیر پشتون را فریب دهد.

>>>   در حالیکه گلبدین در کتاب خود به اسم (متضادروایات٬ مذهبی اختلافات) مذهب شیعه را ساخته وپرداخته یهود دانسته وبسراحت درین کتاب اش گفته است کمذهب رافضی ریشه قرانی ندارد و در پیام عیدی اش ۱۳۹۲- که در دفتر ای اس ای پنهان بود هم گفته بودحقوق کوچی های مظلوم را روزی از از هزاره های اقلیتی خواهند گرفتند همچنان بردولت تاخت وتاز کرده بود که تحت فشار ایران و امریکا دایکندی بولایت تبدیل گردید مزید بر ان پس از تسلیمی اش بدولت و سفر اش بولایت خوست گفته بود که حق مردمان لوی پکتیا به اندازه ولایت های کوچک دایکندی و بامیان وپینجشیر هم از طرف دولت داده نشده است برای شرمساری حکمتیار قصاب کابل همین کافیست که داد دروغین از عدم تعصب میزند اما اراجیفی بنام (متضادروایات٬ مذهبی اختلافات)بصورت رایگان توزیع میکند اقای کریم امین نفر خاص گلبدین که گفته انها در راه تقویت فرهنگ های افغانی کارمیکنند وتمام اقوام را به برادری و برابری و مساوات افغانیت و اسلامیت دعوت میکند کاملا دروغ و عوام فریبانه است زیرا که عملکرد و سخنان گلبدین و نشر کتاب ان که ذکر شده و حساسیت خاص گلبدین به کلمه فارسی این همه میرساند که سخنان کریم امین مانند رهبراش عوام فریبانه است اما در مورد افغان سازی همه شهروندان حرفش را رد نمیکنم حالاکه گلبدین میخواهد در دایکندی دفتر باز کند و بخاطر کسب قدرت دست بدامان مردم هزاره بخصوص دایکندی شده این سخنان دروغین را نماینده ان برسمیت شناسی از نوروز سخن میزند .

>>>   خداوند نوروز را با همه خجسته گیهایش نوروز آفریده من و حکمتیار و این و ان چه .. هستیم که آنرا به "رسمیت" بشناسیم یا نشناسیم؟؟!!

>>>   حزب اسلامى حزب همه شمول است. باوركنيد دريك مجلس ما20 يا18نفربوديم همه برادران فارسي زبان بوديم معلوم شدكه 15نفر اين مجلس ازمتعهدين حزب حكمتيار بودند ديكر خودتان فكر كنيد

>>>   ربانی، سیاف، گلبدین،محمدی، احمدشاه مسعود، عبدالله، فهیم، محقق، خلیلی و خلاصه همه رهبران جهادی و قوماندانان جهادی بصورت مستقیم و غیر مستقیم در قتل مسلمانان بیشماری دست داشته اند. در میان آنها مرغ سفید یافت نمیشود!!!

>>>   اگر منافع شخصی اش ایجاب کند ( یوم کیپور ) روز اسرائیل را هم به رمیت می شناسد :
یوم کیپور مقدسترین روز سال برای یهودیان است. مهمترین اعمال این روز توبه و بازگشت به خداوند است. این کار با عبادت و روزه گرفتن انجام می‌شود.

>>>   پدر و مادر وهابیت خاندان سعودی در خدمت کفار ترامپ امریکایی قرار دارد زنان فاحشه هم چون زن ترامپ و دختر ترامپ با بی حیایی و بدن لغت در سر زمین حجاز از طرف روحانیون وهابیت پزیرای شد و کسی نیست که بگوید کجاست حجاب سنت فرض حلال حرام ولی وقتی با ضعیفان نا توان و ملت های خود هستیم باز با کوچکترین اشتتباه مثل شیران و دلاوران بر خورد میکنیم آیا برای ما شرم نیست که خود ما را مسلمان و یا مرد نام گذاری کنیم

>>>   ما مردم غیر حزبی اما آگاه به علوم و رویکرد های سیاسی گپ های آقای
محمد امین کریم را سخنان شخصی او مانند دیگر شهروندان میدانیم
و محتوای ‍انرا قدر و عزیز میداریم .
ولی ازجانب کدام حزب که خودش حزب اسلامی ذکر کرده اصولا و حقوقآ سخن
و موضع حزب نمیدانیم چرا که حزب اسلامی را که او اعلان کرده رسمیت
و شخصیت حقوقی نه دارد .
ما حزب اسلامی را به رهبری آقای عبدالهادی ارغندیوال میدانیم که از نگاه
حقوقی و حکمی قابل اعتبار است .
شاه جان احمد زی

>>>   نوروز که سابق تجلیل میشد حالا به همان قوت اش تجلیل نمی شود علتش شاید تبلیغ مولوی صاحبان باشد که همیشه میګویند که تجلیل نوروز حرام میباشد.

>>>   Amirzada II heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
ننگرهار بد بخت در آتش نفرت پراگنی های گلبدین خواهد سوخت

پای منحوس گلبدین به هر جایی که برسد در آتش نفرت خواهد سوخت. تا دیروز راکت های کور او و انتحارات و انفجارات او صد ها خانواده را به ماتم نشاند و همه هستی و آبادی را به ویرانه مبدل کرد. اما امروز آتش هر واژه نفرت آمیز او یک شهر را می سوزاند. سخنان پر از عقده و نفرت آمیز او در ننگرهار حتا خانه سیک و هندوهای مظلوم و بیچاره را نیز خواهد سوخت. مهمترین ماموریت گلبدین در جلال آباد این بود که مردم ننگرهار را که از لحاظ اقتصادی و استفاده از کلدار پاکستانی، تجارت و روابط اجتماعی، معارف و حتا شفاخانه و دارو به پاکستان وابسته شده و زیر نفوذ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تروریزم و داعش قرار دارند تشویق کند که به پاکستان تمایل بیشتر نشان بدهند و با نفرت از هموطنان خود شان تحریک شوند.

از گلبدین هیچ کسی در نیم سده اخیر حرف و یا پیام صلح، دوستی، محبت، برادری و انسانیت نشنیده است. او یک مریض روانی، خود خواه و لجوج است . نفرت پراگنی در خون و حتا در DNA و ژن او نهفته است. او از آتش افروزی و نفرت پراگنی لذت می برد. از او کسی گله ندارد. ولی این باید روشن شود که اشرف غنی در آتش نفرت پراگنی گلبدین چی چیز را تعقیب می کند؟
چنانچه تمام مصارف، امنیت و جمع آوری مردم در مجالس بزرگ و کوچک گلبدین را ارگ و سفارت های پاکستان، سعودی، آمریکا و انگلیس بدوش می گیرند.
اهداف پاکستان و سعودی روشن است. اهداف انگلیس و آمریکا در آتش افروزی های گلبدین در این و آن ولایت چه است؟
قرار اطلاعات والی ننگر هار به دستور اشرف غنی و اتمر ماه ها بجای تامین امنیت مردم ننگرهار و خدمات اجتماعی سر گرم تدارک برای سخنرانی گلبدین بود. صد ها مکاتب ، دانشگاه ننگرهار و ادارات دولتی شهر ننگر هار بشمول دوکانداران بیچاره هندو و سک جلال آباد جبرا در استدیوم جلال آباد آورده شدند تا به نفرت پراگنی گلبدین گوش کنند.
پیامد سخنان تحریک آمیز گلبدین این است که مردم ننگرهار نخست با خود جنگ را شروع کنند با فارسی زبانان ننگرهار تصفیه حساب کنند. بعد بروند جانب لغمان و سپس به کنر و نورستان و بطرف کابل حرکت کنند و آتش نفاق را بطرف مرز های ایران در نیم روز، فراه و هرات ببرند و با ایرانی ها اعلام جنگ کنند که چرا ایرانی ها فارسی حرف می زنند. بدین ترتیب افغانستان از ترس ایران به آغوش پاکستان در چوکات " لوی پاکستان" ملحق شوند.
اگر گلبدین فرزند افغانستان می بود و دلش به ننگرهاری ها میسوزد باید بجای نفرت پراگنی قومی، مذهبی و زبانی و محلی برای نجات مردم ننگرهار کمک می کرد که چگونه با داعش بجنگند. چگونه از زیر بار کلدار، فشار سیاسی و نظامی پاکستان بیرون شوند و چگونه مردم در برابر تجاوزات مرزی، راکت پراگنی ارتش پاکستان و نفوذ آی اس آی کمک شوند.
اما همه ماموریت او در راستای منافع پاکستان بود. سفارت پاکستان و آی اس آی که در سازماندهی ترتیبات سفر گلبدین در ننگر هار نقش داشتند از سخنان او خیلی استقبال کردند.
سفارت هند در ننگرهار با پرداخت جزیه به گلبدین و غنی از او خواست، که علیه هند بخاطر رضایت پاکستان حرفی نزند و در عوض ایران را بخاطر رضایت سعودی، اسرائیل، انگلیس و آمریکا تخریب کند. افکار مردم ننگر هار را از مداخلات پاکستان به طرف ایران منحرف بسازد.

>>>   عجبا'

>>>   ما مارها کجا می رویم...
روزی کرم زمینی مار ها را همراهی میکرد و می گفت آیا ما مارها به کدام طرف روان هستیم..
کدام حزب اسلامی؟ حزب اسلامی به رهبری ارغندی وال صاحب است که رسمیت دارد. مردم حزب اسلامی توره بوره را نمی شناسد. باز چه برسد که شما نوروز را به رسمیت بشناسید یا خیر

>>>   هر قدریکهدر مورد دوستی مردم ما با پاکستان گلبدین جاسوس معلوم الحال شان کوشش کند جای را نمیگیرد نفرت مردم ما انقدر علیه پاکستان بالا است که بزودی های انرا بفراموشی گذاشته نمیتوانند هیچ خانواده ی نیست که از اعمال پاکستان و ا غلامان پاکستان مضرر نشده باشند و یک فردی از اقارب شانرا از دست ندادهباشند و یا مجروح ومهلول نشده باشد گلبدین قصاب کابل انقدر خودش در بین مردم کشور ما منفور و بد نام تاریخ شده که اکثریت مردم به سخنان ان گوش نمیدهند و بولایت ها که سفر میکند به والی مربوط همان ولایت ارگ دستور میدهد که مامورین ادارات و معلمین ومتعلمین مکاتب را به شکلی که میشود بخاطر جلوه نمایی از تجمع به اصطلاح طرفداران گلبدین وادار به گرد همایی کنند در غیر ان مانند پیغمبر بی امت است و اکنون که با رهبر حزب اسلامی اقای ارغندیوال که جنجال اش بلند شده خیلی زیاد اشخاص دیگری از طرفداران قبلی گلبدین در دشمنی با وی قرار گرفته اند که بیشتر از گذشته ضربه محکم بر کاهش از طرفداران قبلی ان اثر گذاشته است اخر منافق روسیاهی و شرمسار و بی عزتی اش است درین دنیا جزای اخرت که الله متعال برایش میدهد طبق کلام پاک شدیدتر و زجر دهنده تر از دنیای است .

>>>   برادران محترم نمی دانم که شما چرا هرچیز را از عینک بدبینی وقضاوت های بیجا اظهار میکنید اینکه حزب اسلامی ط فدار وحدت مردم افغانستان است وفرهنگ وکلتور همه اقوام حرج میگزارد باز برادرا به توهین وتحقیر شروع میکنید بس است از این همه دعو دشنام اخلاق خود. را اسلامی سازید وبه همه خلایق به چشم نیک نظر افگنید ، حزب اسلامی تنها مربوط به کلبدین نمیشود این حزب جوانان آذاد. منش ونیک دارند که در راه آذادی وسرفرازی جامعه هزاران شهید داده وهزاران جوان نیک اش در زندانها افگنده شد ومبارزه قهرمانانه نمودند کمونستان حزب خلق و پرچم دشمنان سرسخت این حزب بود و هزاران اعضای این حزب را به جوخه های نیستی ونابودی فرستادند اما در مقابل این حزب سرسختانه در مقابل این دشمنان مردم و اسلام مبارزه میکردند ، حالا یک چند جوان که نه از مبارزه ونه از جهاد در وجود. اش اثاری نیست شروع به توهین وتحقیر میکنند فکر کنم کار عاقلانه در نزد اهل خرد نیست
عبدالله ریحان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است