برداشتی مختصر از سال گذشته
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۷    ۱۳۹۷/۱/۱ کد خبر: 148886 منبع: پرینت

یا مقلب القلوب والابصار..........
حلول سال 1397 هجری شمسی بر عموم ملت مسلمان افغانستان مبارک باد!

در آغاز سال 1397 قرار داریم سالی که گذشت برای ملت افغانستان و بسیاری از کشورهای جهان سال رقت باری بود. حادثات دلخراشی را شاهد بودند که تا هم اکنون کمتر تجربه کردند.

کشتار، ویرانی، مهاجرت، تحول بنیادین در بعضی از کشورها، طوفان، آتش سوزی، تلاش های گسترده دیپلوماسی در سطح جهان برای توجیه گری اهداف خاص هر یک از کشورهایی که در این استقامت تلاش دارند.

شروع جنگ سرد بصورت غیر مستقیم، به رخ کشیدن سلاح های تخریب جمعی و تهدید کشورهای رقیب در سطح منطقه و جهان و.... اما سالی که مردم افغانستان پشت سرگذاشتند واقعا سال پر اندوه و مصیبتی بود که شاهد کشتارهای جمعی در اماکن مقدسه و معابر عمومی و قطعات دولتی بوده اند.

دیدند چگونه فرزندان این آب و خاک که بدنبال لقمه نانی یا جهت خلوت با خدای خویش در اماکن مقدسه یا تامین امنیت در قطعات دولتی ایفای وظیفه می نمودند قطعه قطعه شدند.
فریاد ضجه ها، ناله های خانواده های این عزیزان قلب هایی چون سنگ را بدرد می آورد هر انسان بادرک و دردی را متحول و دگرگون می ساخت و نیز مردم افغانستان شاهد پیچیدگی سیاسی در امور اداری کشور خویش بوده اند.
موضعگیری هایی را از مراکز قدرت جهت تقسیم قدرت از طریق رسانه های سمعی و بصری همه روزه شاهد بودند.

طرح پروژه های عام المنفعه اقتصادی از احداث خط آهن تا انتقال گاز و فایبر نوری را شاهد بودند که تا هنوز فعالیت های آن شروع نشده است مردم امیدواری دارند در سال جدید فعالیتهای آن آغاز شود و آنچیزی که ملت افغانستان و همه ملتها را نگران ساخته است و می سازد تنش ها و رقابت های منطقوی و جهانی است که هر روز از رسانه های جمعی مطالبی نقل می شود که مسایل روسیه، آمریکا، انگلستان، ایران و عربستان سعودی و.... جزو موضوعاتی هست که ملت های جهان را نگران ساخته است و می سازد.

اگر دولت مردان در این عصر شتاب زده عمل نمایند و بدون محاسبه دست بکار شوند شاهد فاجعه بزرگی در جهان بشری خواهیم بود.
امیدواریم تا خداوند این توفیق را برای ایشان ندهد زیرا ما معتقدیم که مقدرات بشر در دست خداوند (ج) است.

در طول تاریخ کشور گشایانی آمده اند و رفته اند و هیچ یک به خواسته های خویش نرسیده اند و نخواهند رسید
چون(مقدرات بشر در دست خداوند است).
ومن الله التوفیق

حاجی قاری احمد غوردروازی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سال گذشته
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است