اشرف غنی در صبح اولین روز سال در ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۹    ۱۳۹۷/۱/۱ کد خبر: 148889 منبع: پرینت

سال ۱۳۹۷ به نام معارف مسما شده‌ است و در این سال اصلاحات در بخش ملکی و نظامی تداوم خواهد یافت.
محمداشرف غنی رییس‌ جمهور قبل از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن سال جدید هجری خورشیدی، یک اصله نهال را در صحن ارگ ریاست‌ جمهوری غرس نمود و حلول سال نو را به همه هموطنان تبریک گفت.

رییس‌جمهور غنی گفت: در سال جدید خورشیدی حکومت کارهای بزرگ را انجام خواهد داد و امید است که موجب رفاه، صلح و پیشرفت مردم و کشور ما گردد.
وی افزود که در سال جدید با تمام اقشار افغانستان، علمای کرام، احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی و شبکه‌های زنان دیدارهای خواهیم داشت و تلاش بر این است تا از هر نوع دخالت در روند انتخابات جلوگیري صورت گیرد.

رییس‌جمهور محمد اشرف غنی علاوه کرد که من بالای تمام مردم افغانستان صدا می‌کنم تا در انتخابات مجلس و شورای‌های ولسوالی‌ها فعالانه سهم بگیرند. وی گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
رییس‌جمهورغنی خطاب به مردم گفت: کارنامه‌های نمایندگان تانرا در مجلس ارزیابی نموده و نمره دهید و امید است که مجلس نیز به مردم حساب دهد.

رییس‌جمهور تصریح کرد که مردم ما اکنون در مورد اصلاحات اجماع دارد و روند آوردن اصلاحات در بخش ملکی ادامه خواهد داشت و نیز ادارات روز‌به‌روز شفاف تر و جوانتر خواهند شد.
وی افزود که روند استخدام‌ها به صورت شفاف از طریق کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی صورت خواهد گرفت و هر افغان باید اطمینان داشته‌باشد که اساس استخدام در اداره، کفایت و توانایی می‌باشد.

رییس‌ جمهور غنی اظهارداشت که اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی ما همچنان به صورت همه‌جانبه جریان دارد و در سال ۱۳۹۷ شاهد ثمره و نتایج بهتر آن خواهیم بود.
وی تأکید نمود که تقویت پولیس یک وظیفه سرتاسری تمام قوای امنیتی و دفاعی افغانستان است و توجه جدی پولیس از این پس روی حاکمیت و تنفیذ قانون، جلوگیری از غصب، فساد و حمایت کامل از مصئونیت جان و مال تمام مردم خواهد بود.

رییس‌جمهور گفت که رشد و توسعه اقتصادی و زدودن فقر وجیبۀ ملی ماست و در سال آینده در عرصه سیاست و اقتصاد نقش و سهم زنان افزایش خواهد یافت که استوار به عقاید اسلامی و ملی ما می‌باشد.

رییس‌ جمهوررغنی گفت که سال جدید ۱۳۹۷ سال معارف مسما شده‌است که دراین سال در بخش معارف اصلاحات همه‌جانبه رونما خواهد شد. وی از مردم خواست که در حمایت از آوردن اصلاحات در معارف اجماع نمایند.
وی در مورد صلح گفت: همه اقشار مردم دراین خصوص اجماع دارند زیرا هدف ما تأمین صلح باعزت می باشد، در راه صلح مشکلات وجود دارد اما باعث نخواهد که به عقب برگردیم. وی با تأکید گفت که جنگ راه‌حل نیست و هرکس که به جنگ ادامه دهد به ارادۀ جدی ملت ما مواجه خواهد شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   دوره ختم كاري است و عجب در اين جار سال كزشته كار كردي كه در اين دو سه ماه وعده هاي سري بازار ميدهي و بسويه ملي و بين المللي نفرين شديد و افسوس به مغز متفكر جون ريس جمهور فعلي زمان هاي طلايي را همه با دسيسه ها به قهقرار بردي و حالي حكومت بعدي مجبور است كه جتلي هاي شما را باك كند و بعدا خدمت وطن و مردم را بكند

>>>   جناب مغز .....در همین اولین روز سال نو برادران ناراضی ات یکبار دیگر جنایت افریدند و به گفته خودت امتحان الهی را شامل حال ملت نمودند. امیدوارم که روزی خودت هم شامل این امتحان شوی تا تمام ملت از دست تو معز .....ات رها شوند.

>>>   غنی!
دیگر هیچوقت نگو که: من سرقوماندان اعلی و ولسمشر تان هستم!! در ضمن اگر عطا اجازه بدهد یکنفر قونسل هم به مزار روان کو!!!!

>>>   سال معارف به همه افغا تبريك از ريس جمهور تمنا است. اگر وأبعاده رشد معارف علم بر ميدارند.
مكاتب مذهبي را به مكاتب ملي ودر سهام مذهبي را به دروع اجتماعي ومعرفت اخلاقي تبديل كند
واز حكومت. مواضيع. ملا هاي جاهل. پكستاني مقابله ومكاتب مذهبي را از بين ببرد

>>>   سخنان اشرف غنی بیان کننده وروشن کننده مشکلات اصلی افغانستان نبود؛اشرف غنی به حیث رئیس جمهور وکسی که پیمان امنیتی با امریکایی ها امضا کرد باید گزارشی از نتیجه وپیامدهایی که این پیمان نامه داشته است وامریکا وظیفه داشته است تا وضعیت امنیت را در داخل کشور رهبری کند ولی نه تنها امنیت بهبود نیافته بلکه وخیم تر هم شده است.سال معارف مسماکردن این سال به نام معارف جای خود ولی انتحاری درجلوی دانشگاه بامب منفجر میسازد وامروز هم که عید را خونین کردن چرا قوای ناتو وامریکا داعش را دنبال نمی کنند واین مردم بیگناه ما ونیرروهای امنیتی وپولیس ما شهید می شوند پس پیمان امنیتی از خاطر چی بوده است.غنی در خصوص اینکه چند ولسوالی دراختیار طالب وداعش است هیچ گپی نزد.
داکتر عبدالرب اچکزی

>>>   سال آخر غنی و بی بی گل است.
استاد عطا تمام مزارشریف را تحت پوشش امنیتی قرار داد مگر غنی کارته سخی را امنیت گرفته نتوانست.
معنی امنیت گرفتن این نیست که عساکر مسلح را هر طرف سرگردان کن بلکه معنی اش انسداد و کنترول تمام راه های منتهی به یک منطقه است و بازرسی بدنی تمام افراد و آنهم به گونه یی که ازدحام ایجاد نکند.
نه سر قوماندان این فهم را دارد و نه زیر قوماندان

>>>   بايد براي بهبود معارف ، جناب فاروق ورك را دوباره وزير تعليم و تربيه مقرر كند كه هزاران مكتب خيالي به مكاتب ترالي تبديل كند
<<<< مهاجر افغان

>>>   بیچاره را بگذارید که وعده های میان تهی و لاف و پتاق خود را بزند در غیر ان شکم درد میشود کسیکه در چهار سال گذشته در کار های خلاف میل و ارزوی ملت وقت خود را سپری کرده باشد در چندماه باقی مانده از کار اش چه کار نیک را به نفع کشور و مردم انجام داده خواهد توانست جز اینکه چنین حرف های تکرار گذشته اغوای مردم بخاطر دوام قدرت اش در ارگ باشد چیزی دیگری نیست .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است