یک زن به عنوان معاون سخنگوی رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۰    ۱۳۹۷/۱/۵ کد خبر: 148998 منبع: پرینت

درانی وزیری، به عنوان معاون سخنگوی رییس جمهور غنی منصوب شد.
هارون چخانسوری، معاون دفتر رییس جمهور در امور روابط استراتژیک و رسانه‌ها در صفحه تویتتر خودش نوشت: «به همکار تازه‌ ‌‌مان، درانی وزیری به‌عنوان معاون سخنگوی رییس‌جمهور جمهوری اسلامی افغانستان، خوش‌آمدید می‌گوییم. درانی یک روشن‌فکر است و دفترمان از سهم ارزشمند او بهره‌مند خواهد شد. برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم.»

معاون تازۀ سخنگوی رییس جمهور، در دانشگاه کابل درس خوانده و گذشته کار در بخش های حقوقی را دارد.
او همچنان در رشتۀ حقوق، در آمریکا درس خوانده است.

درانی وزیری، پیش از این به عنوان مشاور حقوقی وزارت عدلیه و مشاور حقوقی دادستانی کار کرده‌است.
این در حالی است که رییس جمهور غنی، از چندین ماه به اینسو، سخنگو ندارد و شاه حسین مرتضوی، به عنوان سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری کار می کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
معاون سخنگو
نظرات بینندگان:

>>>   مجلس سنا می‌گوید که اظهارات اسحاق گیلانی خلاف منافع ملی است و حکومت افغانستان باید آقای گیلانی را زیر پیگرد قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری جمهور، فضل هادی مسلم یار رئیس مجلس سنا، در واکنش به اظهارت اسحاق گیلانی گفت که اظهارات آقای گیلانی خلاف منافع ملی و قوانین نافذه کشور است و هیچ اخلاق و آداب جواز چنین اظهاراتی را نمی‌دهد.
آقای مسلم یار گفت: "نهادهای امنیتی باید کسانی را که حلقه غلامی به گوش شان کرده اند را زیر پیگرد قرار دهند و از رئیس جمهور غنی نیز می‌خواهیم که در این مورد جدی باشد تا دیگر کسی جراآت نکند برخلاف منافع ملی حرف بزند".
در همین حال، برخی سناتورهای دیگر نیز گفته های اسحاق گیلانی را ضد منافع ملی افغانستان خوانده و تاکید کردند که دولت افغانستان هیچگاهی به کشورهای خارجی حتا به امریکا که بیشترین نیروهای نظامی در افغانستان دارد، اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان برعلیه کشور دیگر استفاده کنند.
جمعه الدین گیانوال دیگر عضو سنا هم گفت که سید اسحاق گیلانی دشمن مردم افغانستان است و هیچ تفاوتی با آنانیکه حملات انتحاری و انفجاری انجام می‌دهند، ندارد.
آقای گیانوال افزود که گیلانی باید در زندانی که انتحاری‌ها زندانی اند، توسط امنیت ملی زندانی شود.
انارکلی هنریار دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: "اسحاق گیلانی مدیون احسان پاکستان است که بر ضد منافع ملی افغانستان حرف زده است".
خانم هنریار دولت هند را از کمک کننده‌های اصلی دولت افغانستان خواند و افزود که دولت افغانستان هیچگاهی به هیچ کشور خارجی اجازه نمی‌دهد که از خاک کشور برعلیه کشور دیگری استفاده کند.
فوزیه سادات هم یاد آور شد که سید اسحاق گیلانی از دولت پاکستان پول می‌گیرد و بر خلاف منافع ملی افغانستان صحبت می‌کند.
رحمت الله اچکزی نیز گفت که سید اسحاق گیلانی معاش خور آی اس آی پاکستان است و باید به جرم خیانت به امنیت ملی افغانستان زندانی شود.
سید اسحاق گیلانی اخیراً در یک نشستی در اسلام آباد پایتخت پاکستان گفته است که هند از خاک افغانستان برعلیه پاکستان استفاده می‌کند

>>>   حا لا خو این دولت دولت یهودی است در همه چوکی های دولت زنان را جا می دهد مردان همه شا ن در کنج خا نه نشسته اند زیرا چیزیکه امرکیا می خو اهد همان کار می شود

>>>   این وکیلان خاین ومفسد به شمول ریس مشرانو جرګه معاش خوران امریکا بریبانیا پاکستان ایران هند وسایر کشورهای بی ګانه است بګدار ګیلانی هم یکی از انها باشد اسمان چپه نه میشود ګروهای شر وفساد همیشه جاسوس اند
بی خبر

>>>   اینها چهره های شناخته شده است برای مردم ما به معرفی بیشترضرورت نیست
افغانستان به هیچ کشوری ولو آمریکا باشد اجازه استفاده علیه کشورهای دیگرنداده ونمیدهد

>>>   فکر میکنم که این زن کدام قرابت با اقای وزیری سخنگوی وزارت دفاع دارد چرا که با رفتن وی از وزارت دفاع عالی جناب به دفتر رئیس جمهوری اقبال یافت

>>>   فکر میکنم که یا از هزاره های دای کوندی باشد و یا هم از ازبکان سرپل و یا سمنگان.

>>>   خوب که چی شد که مقرر شد این خانم از خیل و تبار غنی متعصب وطن فروش است اگر غنی دل سوز ملت میبود امروز باز هم برادران قبیله گرا و خود کفانش باز پایه برق وارداتی را منفجر کردند این از خدا بی خبر با طالب تضرع دارد که هرروز این ملت را بخاک و خون مینشاند . ما با طالب صلح نمخواهیم باید طالب کشته شود . یک متل داریم اسیابان سگی داشت سگی او سگی داشت . دروغ گو ترین و بی اراده ترین شخص در یک حکومت سخن گو است هر چه بادار گفت همان حرف را با اضافه کردن چند دروغ دیگر بمردم میرساند.

>>>   اسحاق گیلانی که بدعوت پاکستان به بیک مجلس ترتیب یافته خاص از جانب پاکستان دراسلام اباد راه اندازی شد بود و همین جاسوک خود را دعوت کرده بود انچه خواست پاکستان بود اسحاق گیلانی بتایید همان حرف های پاکستان را صحت خوانده بود گرچه که گیلانی همانطوریکه مخفیانه دعوت شده بود در نظر داشت تا حکومت ومردم افغانستان از سخنان خاینانه این جاسوس و طنفروش بی خبر بماننداما حوشبختانه که انسان خوبی در ان مجلس حضور داشتهکه سخنان چرکین ضد منافع ملی اسحاق گیلانی را طور خصوصی ثبت و فلمبرداری کرده بود و با رسانه ها شریک ساخته بود تا مردم کشور ما وجهان این چهره سیاه جاسوس پاکستان را که خود را افغانستانی میشمارد ولی در حقیقت یک خاین پاکستانی است همانطوریکه اسم جعلی سید را بخود اختصاص داده و ازین نام سوءاستفاده کرده اند بخود مرید گرفته اند از نام افغانیت و رهبر یک تنظیم استفاده کرده در خدمت ای اس ای پاکستان قرار دارد این خاندان اورده شده انگلیس استکه در افغانستان جا داده شده پدر متوفای ان در زمان حیاتش و برادرش حامدگیلانی که عکس پرویز مشرف را در خانه اش زیارت میکند و فاطمعه گیلانی دختراش همه انها بنفع پاکستان سخن زده و پافشاری به سخن شان هم دارند اینکه چرا حکومت جلو چنین خاینین را نمیگیرد و زندانی نمیکند ما نمیدانیم .

>>>   مرتضوی با افغان شدن هم چانس سخنگو شدن را نیافت.
بهتر است که تغیر جنسیت بدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است