تعدادی از دانشجویان در استانبول دستگیر شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۶    ۱۳۹۷/۱/۵ کد خبر: 149004 منبع: پرینت

روزنامه بیرگون چاپ ترکیه در خبری اعلام کرد که حداقل سه دانشجوی دانشگاه بغازچی استانبول صبح امروز به اتهام مخالفت با عملیات عفرین توسط پولیس امنیت این شهر دستگیر شدند.

در پی اشغال کامل شهر عفرین سوریه توسط ارتش ترکیه و به همین مناسبت، شکلات و شیرینی در میان دانشجویان دانشگاه بغازچی توزیع شد که این اقدام با مخالف شدید گروهی از دانشجویان مواجه شده و در نهایت به تجمع اعتراضی شمار زیادی از دانشجویان علیه عملیات عفرین تبدیل شد.

به نوشته این رسانه، با تشدید این تجمع اعتراضی، ماموران حفاظت دانشگاه و پلیس امنیت مداخله کرده و چندین دانشجو را دستگیر کردند.
بنا بر اعلام بیرگون، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز گذشته در شهر سامسون به تجمع دانشگاه بغازچی واکنش تندی نشان داد و اظهار کرد: در خصوص آن جوانان کمونیست، خاین به وطن و تروریست اقدامات لازم را انجام می دهیم و به آنها حق ادامه تحصیل در دانشگاه ها را نخواهیم داد.

بیرگون نوشت: بلافاصله پس از این واکنش اردوغان، ماموران پولیس امنیت استانبول با هجوم به خوابگاه ها و منازل دانشجویان شرکت کننده در تجمع اعتراضی علیه عملیات عفرین، سه نفر از آنها را دستگیر کردند.
این در حالی است که اخبار منتشره در بعضی از رسانه های ترکیه از جمله روزنامه دیوار، سول خبر و آیدینلیک حاکی از دستگیری بیش از هشت دانشجو توسط پولیس استانبول است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
دانشجویان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است