نشست ازبکستان فرصتی به طالبان تا صلح کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۷/۱/۶ کد خبر: 149012 منبع: پرینت

نشست دو روزه صلح افغانستان امروز در ازبکستان آغاز می شود.
سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، این نشست را در روند صلح افغانستان بسیار با اهمیت می داند و از طالبان می خواهد که از چنین فرصت ها بهره گیرند و با حکومت افغانستان گفتگو کنند.

پیرمایدون به طلوع می گوید: «هیچ شکی نیست که این نشست برای صلح افغانستان یک نشست مهم است و پیشرفتی است که پیشنهاد های صلح حکومت افغانستان را در نشست کابل دنبال می کند. کشورهای منطقه و جهان در نشست تاشکند دیدگاه های شان را در بارۀ صلح افغانستان هماهنگ می سازند.»
وی می افزاید: «دروازه برای گفتگوهای صلح باز است؛ بی گمان که در این روند میان دو طرف پرسش هایی وجود دارند، اما مهم این است که یک بار این گفتگوها آغاز شود - کاری که تا هنوز نشده است.»

در این نشست، در کنار نمایندگان اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و وزیران خارجه کشور های آسیای مرکزی، نمایندگان امریکا، انگلیس، چین، روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هند، پاکستان، ترکیه، ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عرب شرکت می کنند.

قرار است این نشست را رییس جمهور افغانستان و رییس جمهوز ازبکستان رهبری کنند و این در واقع نخستین بار است که روند صلح افغانستان از حلقه پاکستان، امریکا و کشورهای عرب بیرون کشیده می شود.

ازبکستان، پیش از این در سال ۱۹۹۹میلادی نیز از نشستی در بارۀ صلح افغانستان میزبانی کرده بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست ازبکستان
صلح افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اول بایدتاریخ خروج نیروهای خارجی مشخص شود تاجنگ درافغانستان خاتمه پیداکند درغیران جنگ وجهاد ادامه خواهد داشت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است