مسعود: مسابقه برای رسیدن به مقام تباه کننده بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۷/۱/۷ کد خبر: 149044 منبع: پرینت

من اولین بار است که از زبان یکی از جهادگران و مقاومت گران کشور این گونه نقد بجا را در ارتباط بعمل کرد شانزده ساله این جمع می بینم.
احمدولی مسعود: مسابقه برای رسیدن به مقام معاونیت تباه کننده بود.
احمدولی مسعود تلویحاً و بدون نام گیری از کسی، برعرق ریزی های فهیم قسیم، احمد ضیا مسعود و داکتر عبدالله چلیپا زد.
چگونه هـمواره اشتباه مي كنيم؟

در هرسه دورۀ انتخابات ریاست جمهوری، آنچه از سیاست و کیاست و دموكراسى، بیشترین دغدغۀ سیاسیون، بخصوص قشر جهاد و مقاومت را تشكيل مي داده است، اینکه چه کسی کاندید و چه کسانی در تکت انتخاباتی بحیث معاون، شامل آن مي باشند. سیاستى كه حاصلش برای افغانستان هیچ و برای مجاهدین بشدت گمراه کننده و تباه کن بوده است.

اكثرآ، سیاست و حكومتدارى را در هـمين حدود و صغور تعريف كرده اند. چیزی بنام برنامه، استراتژى، دیدگاه، راهکار، سازماندهی، تغییر بازی قدرت، دولتداری، رسالت و داعیه در احساس، تفکر و عملكرد بيرون نداده اند. برداشت و سياستى كه دشمنان و حريفان از آن پيهـم استفاده هـا برده اند.

جمعی دیگر، از برنامه، فقط به عناوين، شعارها و پوپولیزم چسپیده، بگونهء نمادين به طرفدارى این سیستم يا آن نظام که بیشتر کاپی برداری شده، شنیده شده و گرفته شده از دیگران بوده است و هیچ همخوانی با شرایط اجتماعی ما، روند توسعه سیاسی، ارزش ها و پدیده های نو در افغانستان و محیط بین المللی نداشته، اكتفأ نموده اند.

اینکه قهرمان ملی می گفت: "در افغانستان باید نظامی بسازیم که بتوانیم هم با خود زندگی کنیم و هم با دنیاى بیرون"، به این معنی است که با درك شرايط كشور، با زبان علمی و عقلانیت سیاسی به ایجاد نظامى با هـمه مولفه هایش برسيم که در برگیرندۀ مطالبات و منافع مردم باشد، نه کاندیداتوری شخص و معاونيت اشخاص.

عبدالکریم تایب شریفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
شریفی
نظرات بینندگان:

>>>   برادرمنظورت ازدشمنان وحریفان کیها اند توبخود هستی چی باد میکنی

>>>   این خاندان کل و کور دایم مردم را ونام جهاد را که اینها هیچ در ان راه نرفته است بخاطر قدر ت استفاده نموده است و همان بود که یکی از اینها که دعوایی فرعونی داشت سر خود را خورد این جل مرغها دایم سخن از مقاومت میګوید کدام مقاومت. مقاومت را کسی کرد که روس را زانو در اورد و شما همرایش در یک کاسه شوربا نوش جان میکردید
ولی مقاومت در دزدی چور چپاول. از بهترین پیشه های شما است. این مرغ مریض مسعود دیګر کدام اهمیت ندارد و حالا مانند ....دیوانه به دم خود دهان میندازد.

>>>   تازه متوجه شدید.
زیاد دیر است.

>>>   طاهر پشون
سابق خو خوب بود پوست معاون اول را اخذ ميكرديد ولى بابلند پروازيهاى خود (عطا كه ميخواست نفر اول باشد)همان جاى دوم را هم از دست داديد. جاى تانرا هزاره و ازبك صاحب شد. اكر اضافه تر بلند پروازى كنيك پوست سمبوليك رياست اجرايه را هم از دست خواهيد داد.

>>>   اینقدرپولها راازکجا پیدا کردید عاجل جواب بگوئید حالا وقتش رسیده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است